indoor pistes

Ik ben in mijn leven 2 keer op een indoor piste geweest, namelijk de skihal in Bottrop. Hier heb ik mijn eerste ski pasjes gezet. De eerste keer was het ongelofelijk druk en 1 grote ijsplaat. Links en rechts gingen allemaal totaal onervaren boarders allemaal op hun plaat. Ben toen naar de leiding daar gestapt en gezegd dat ik daar niet tussen wilde staan. Heb toen een bon voor een tweede keer gekregen. Deze keer was de ‘sneeuw’ wel iets beter en heb ik nog wel een beetje kunnen leren skien.

Het voordeel van skiën in Bottrop is dat je voor €37.50 de gehele dag kan skiën inclusief eten, drinken en materiaal. Wat is jullie ervaring met skihallen. Welke hal is de beste? En hoeveel gebruik maak je er van? Of wil je er niet dood gevonden worden.

Goede vraag, ik heb namelijk ook een vraagje over de skihal in Bottrop.

Ik ga over 2 weken een dagje naar Bottrop en zou graag mijn eigen ski’s mee willen nemen. Is dit echter een verstandige keuze? Ik had ergens begrepen dat je ski’s helemaal naar de klote gaan in Bottrop o.a. door de slechte aansluiting met de lift naar boven?

Wie o wie kan mij helpen?

Hup Willem II

Super bagger ;)

Slechte sneeuw, slechte huur ski’s, veel dronken idioten die alleen voor het zuipen daar komen. En het is heeeel erg plat.

Voor eerste keer misschien oke maar liever landgraaf of zoetermeer

@nicky
die ski’s overleven het wel, dont worry.

De lift naar boven is een lopende band. Je moet zelf opletten dat je ski’s niet onder de ijzeren rand komt. De band is wel een crime. Als het druk is, duurt het echt een uur voordat je weer boven bent doordat hij steeds stil wordt gezet omdat iemand omvalt.

Hallen zijn op zich wel aardig om alvast in de stemming te komen, maar ga niet als het druk is: inderdaad veel te voor onervaren idioten, lange wachttijden etc. Verder is zo’n hellinkje natuurlijk niet te vergelijken met een echte berg, maar nogmaals: op rustige dagen leuk om in de stemming te komen.

Eigen ski’s kun je op rustige dagen ook prima meenemen hoor.

Doordeweeks 's avonds is het goed te doen in Bottrop. Gelijk uit werk daarheen, ff een bord vol voer naar binnen schuiven en daarna de piste op. Aangezien ik meer dan 10 weken boardervaring heb vind ik het niet uitdagend om indoor te boarden. Dus als ik indoor iets wil doen, ga ik skiën.

Bottrop, praat me er niet over. Een klein uurtje doorrijden en je zit midden in Sauerland…

In de zomer/herfst is het moeilijk skiën in Sauerland…

Hoe zijn de Nederlandse skihallen?? Zijn daar nog veel verschillen in.

De hallen in NL zijn kort. Behalve Landgraaf volgens mij, nooit geweest.
Wel ooit geweest in Valkenswaard en Den Haag, jaren terug.

Ben 1 keer in Neuss in Duitsland geweest en 1 keer in Bottrop.

Heb me erg goed vermaakt in Neuss. Wat betreft Bottrop sluit ik me aan bij de eerdere reacties.

ben er zelf nooit geweest, maar hier staan meer ervaringen

https://www.wintersport.nl/forum/topic/13766

Overigens ga ik ook altijd boarden in die hallen, omdat skiën geen enkele uitdaging is (en zelfs boarden al snel behoorlijk saai wordt daar).

Los van het feit dat ik Bottrop geen fijne baan vind is het het beste om daar bij opening voor de deur te staan en gewoon een halve dagkaart te kopen… Dan ben je om 14 uur weer de tent uit voordat het gros van de mensen lam is… ;)

Hoi luitjes,
De hal in Landgraaf heeft 2 hellingen van 500 meter en een snowpark. Prima sneeuw welke dagelijks wordt bijgewerkt.
's avonds en in de weekenden is het er erg druk met langere wachttijden aan de liften waarvan er 3 (1 stoeltjes lift, en 2 sleepliften) in de hal zijn.
De prijs voor een uurtje skieen is aan de hoge kant. Je mag je eigem materiaal meenemen zonder problemen.
Voor te proeven prima, voor cracks, het is een wereldbeker piste voor de snowborders!!!

Neuss is een prima alternatief voor Bottrop overigens!! Stuk korter maar wel veel leuker…

Een keer naar Bottrop geweest terwijl het buiten 25 graden was. Erg rustig binnen dus gelukkig, maar wel vreselijk stroeve sneeuw. Bovendien een idiote lopende band lift waar je niet naartoe kunt skiën maar je ski’s iedere keer voor uit moet trekken en dan weer aandoen. Nooit meer.

Zoetermeer: leuke piste om te oefenen. Vaak rustig maar ook een vrij korte baan en soms zitten de vele skiclubs of een springschans waar bijna niemand gebruik van maakt wat in de weg. Ook wordt vaak onnodig de tweede sleeplift gesloten zodat je in de rij moet staan wachten bij de andere lift.

Landgraaf: lekkere lange pistes, stoeltjeslift, stube halverwege. Alleen jammer dat soms een piste is afgesloten voor prive-gebruik (wedstrijden ed) zonder voorbericht op de site of bij de kassa en je desondanks de volle prijs moet betalen.

Bottrop is een en al ellende.

Geen lift maar een lopende band.

Slechte sneeuw.

Druk.

All inclusive eet en zuipschuur.

Nee bedankt!

Betere alternatieven zijn Neuss en Landgraaf.

@Nicky Geen eigen materiaal meenemen. Door de omstandigheden daar heb je geen voordeel van eigen spul ten opzichte van het huur materiaal en je eigen spul moet je daarna op zijn minst waxen. Dat is het dus niet waard. Daarnaast heb je van de lift erg snel genoeg aangezien die tergend traag is.

@Rest. De reacties zijn hier nogal negatief en op zich snap ik het maar er zijn ook leuke kanten als je er maar met de juiste instelling heen gaat.

Wij gaan vaak met een groepje een paar weken voor we met de vereniging op wintersport gaan. De echte beginners kunnen op de zeer makkelijke piste een avondje oefenen, meestal pakken ze het daardoor in de sneeuw (waar de skitijd relatief duur is) sneller op.

Voor de rest is het een mooie warming-up, kunnen we onze techniek weer even ophalen en vermaken we ons met sprongetjes en het kijken naar de beginners. Daarnaast is onbeperkt eten en drinken voor studenten altijd goed. Dus gewoon gaan met de instelling dat op niveau skiën hem niet gaat worden en je hebt best een leuke tijd.

to ski or not to ski, thats no question

Alleen de hal in Landgraaf is redelijk. Ze hebben daar normale sneeuw en ook een stoeltjeslift ipv sleepliften. Ze verhuren ook betere skies. De rest van de skihallen in Nederland zijn echt bagger.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Landgraaf vind ik ook wel erg goed voor een skihal. Ik ga er binnnenkort maar weer eens skiën.

Snowbase heeft goede sneeuw.

Wat Johan zei: Bottrop is door de weeks goed te doen. Dan staat de lopende band ook veel minder vaak stil. Je skiet/board dan effectief misschien nog wel meer dan een hele dag in het weekend. Qua sneeuw is het dan ook een stuk beter.

Ook ik ga daar skieen ipv boarden (wat ik al wel goed kan) omdat er te weinig uitdaging in boarden zit. Vooral dan is het een groot voordeel om in Bottrop te skieen: een avondje voor €19,90 (10% korting als je eigen materiaal meeneemt meen ik), INCLUSIEF materiaal. In Neuss (betere lift, stuk korter maar wel beter funpark!) betaal je daar stukken meer voor.

Conclusie: leuk als je het nog niet kan en vermaak in de niet-winterse maanden, maar uiteraard geen echt alternatief voor een dagje winterberg!

Ik ben buiten de vakantieperiode al bij verschillende indoorbanen gaan skien in Nederland (Zoetermeer, Landgraaf, Rucphen, Terneuzen), Belgie (Peer) en Duitsland (Bottrop) en kan de conclusie trekken dat ik het meest tevreden ben over Snowbase in Terneuzen. Dit is niet de langste baan maar heeft naar mijn mening wel de beste sneeuw en een zeer goede/fijne verlichting van de piste. In veel indoorhallen vind ik het vaak te donker. Prettig in Terneuzen is ook dat er bovenaan de piste een zeer groot raam is, over de gehele breedte van de piste, wat zorgt voor veel licht en waardoor je ook naar buiten kan kijken (+een mooi uitzicht).

Bottrop, praat me er niet over. Een klein uurtje doorrijden en je zit midden in Sauerland…

Marco K op 9 nov. 2011 10:18

Of in Rohren bij Monschau. Ik ben daar afgelopen zomer geweest en denk dat ik van de winter als er sneeuw ligt eens op en neer rijdt. Weliswaar maar 1 lift van 500 meter, maar wel redelijk stijl.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik heb alleen ervaring met Zoetermeer en Landgraaf. Van de zomer was de lange piste in Zoetermeer in onderhoud. "De kwaliteit van de piste kan wat minder zijn" stond er op een bordje. In de praktijk was de piste één ijsplaat en had het met skieen niets te maken. Er was dan ook niemand te die er vanaf ging. De andere twee kortere pistes zijn eigenlijk voor een gevorderde het geld niet waard. Later nog in Landgraaf geweest. Op de rode piste was een landenteam aan het trainen. Gelukkig was de andere lange piste wel open.
Conclusie: 1: kijk vooraf goed welke pistes er open zijn. 2: Er gaat toch niets boven het echte werk…

Aftellen maar!

Bottrop de all in formule is goedkoop en het eten lekker maar piste is geen topper en band naar boven het gevaarlijkste van heel die piste daar, band valt ook regelmatig stil. Maar je moet er eens geweest zijn. Snowbase in Terneuzen ook goed en mooie accomodatie maar piste is wat kort en bij veel volk niet te doen. Snowvalley in Peer ook mooie piste en goede sneeuw, maar mijn favoriet blijft Landgraaf. Ik zeg steeds daar kunnen wij Belgen toch wel eens een lesje aan nemen. Prachtige accomodatie, goed restaurant, top piste en veel plaats ook wanneer het wat drukker is en een zetellift, funpark ook de moeite. Nu wachten tot ze in België zo eens iets uit de grond stampen en laat ze dan maar een copy van Landgraaf maken topper.

RoCo

Plaats een reactie