reistijd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Beste mensen.

Hoelang is het voor ons rijden? uit nederland noorden
Kan je met een auto goed het dorp bereiken we hebben winterbanden en 4wd.
audi a8 4.0 tdi quattro.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 08 apr 2021 08:40

Afstand??? 1.100 km ??? om een gemiddelde van 100 km/U aan te houden moet je flirten met de toegestane snelheid … 11 u rijtijd. Als je de ganse cavalerie kan loslaten … kan je daar misschien 1 1/2 uur afdoen … Zorg toch maar dat je gezond en wel kan genieten van je vakantie!

bedankt.
ik zie dat er veel sneeuw komt.
we hebben winterbanden en 4wd dus dat zal wel goed komen en kettingen.
goede vakantie allemaal alvast

Qua voertuig en uitrustig zal je geen probleem hebben! Goede, voorspoedige reis, zet nadien je Feed Back maar !

ik zal wel een ervaring beoordeling toevoegen.

Beoordeling voor mensen die er heen gaan.

de heenweg ging goed weinig tot geen files gehad. Vrij rustig onderweg de route weet ik niet meer maar we gingen door Ulm.
Wij zaten iets boven schruns-tschagguns na 1.5km die weg die naar boven gaat het was een flink steile weg aangekomen in schruns begon het te sneeuwen en veel mensen moesten voor de steile weg de kettingen paraat halen het was voor 2wd autos te glad .
Maar de a8 kwam zonder morren boven geweldig die Quattro ik beveel het iedereen aan nooit meer kettingen.
Verder was het een mooi gebied Golm gaat een gratis bus heen ook wel makkelijk. Golm zelf heeft diverse pistes gaat naar ongv. 1900 meter.
verder ook mooie gebieden Gaschurn en omgeving super weer gehad overigens.

gr ricardo

Reistijd vanuit S-hertogenbosch was voor ons met 5 personen en ski box ongv. 9 uur rijden. toch wel lekker door kunnen rijden maar niet boven de 190 de dakkoffer begon enorm te piepen en kreunen we hadden hem gehuurd het was zon langwerpige thule box.

met de meeste skiboxen mag je maximaal 140
Gemiddeld 190 rijden en er nog 9 uur over doen?
Wij rijden met skibox tussen 120 en 140 en doen er 8 a 9 uur over,
vanuit enschede

Loat goan

Wij moeten uit sneek friesland komen een uur langer.
We gaan over venlo dus dat is lang stuk door nederland. Wij hadden een speciale skibox gehuurd.
Mijn broer rijd ook vaak 180 met skibox

Onverantwoord. Ik heb zelf een keer een skibox meegemaakt midden op de snelweg. Gevolg? Een grote aanrijding met meerdere voertuigen en einde wintersport voor ons.

Kennen jullie een ander goed ski gebied binnen 930km van utrecht?
Saalbach hinterglemm?
Lech?

Wat een vragen zeg, je wilt zeker laten weten dat je zo’n dikke auto heb, met een opel kadett kun je dat dorp nog bereiken

Vrijwel alle skigebieden in Vorarlberg en Tirol liggen op max 930 km van Utrecht!
De gebieden in Salzburgland bevinden zich iets verder: gemiddeld 50 km(Zell am See-Saalbach-Flachau).
Voor een weekendski zijn de skigebieden Montafon en Stuben (Arlberg) de interessantste:
Sneeuwzeker, moderne liften, meer dan 100 km pistes, goed bereikbaar, ‘uitdagende pistes’ en vrij goede prijs/kwaliteit.
De minder gekende skigebieden in de buurt zoals Laterns - Gapfoh,Sonnenkopf - Klostertal
zijn rustiger tijdens de weekenden.

Zillertal is ook leuk, maar veel drukker!

Tips

  • bij ideale condities (zon+verse sneeuw+weinig wind) is het overal druk in het weekend.
    Dan zitten ook alle locals (Oostenrijkers/Duitsers/Zwitsers) op de pistes!
  • De in de zon gelegen pistes zijn druk in december/januari (noordhellingen liggen bijna gans de dag in de schaduw)en de noordhellingen in februari/maart/april (waar de sneeuw het best is.)
  • Voor een low budget ski, kan je best terecht in Duitsland:
    Zo heb je in Garmisch Partenkirchen meerdere lange steile pistes met veel hoogteverschil.
    Dit in de grote-orde van 3km/4 km lang met een hoogteverschil van 600/1000 m!

@ Ricardo: bekijk het skigebied eens van Muhlbach am Hochkonig. Dit is nog echt een gezellig bergdorpje. Goede prijs/kwaliteit!

Plaats een reactie