Mondaine skioorden

Samnaun is mondainer dan Ischgl… met alle dure winkeltjes die je daar hebt.

Die laatste lift halen...

Samnaun is mondainer dan Ischgl… met alle dure winkeltjes die je daar hebt.

Stijn op 13 nov. 2011 14:44

Iedereen gaat net naar daar om taksvrij te kunnen shoppen.

Iedereen gaat net naar daar om taksvrij te kunnen shoppen.

Niels op 13 nov. 2011 18:34

En dat terwijl Samnaun niet eens écht taxfree (belastingvrij) is. De enigste plaats die dat nog wel echt is is Livigno.

@Constant: Uiteraard is de Jungfrau Region een stuk minder mondain als bijvoorbeeld Zermatt of Crans-Montana, maar alsnog lopen er behoorlijk rijke gasten rond. Zoals jezelf al schreef: Grindelwald, alhoewel ik met Wengen en Lauterbrunnen ook wat ‘dure’ grapjes heb meegemaakt.

Overigens moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de complete Jungfrau Region qua natuur wat ‘overrated’ vind. Uiteraard is de natuur er erg mooi, maar Engelberg of Zermatt doet er helemaal niets voor onder. Sterk nog: De Titlis en de Matterhorn zijn wat mij betreft mooier dan de Jungfrau (en directe omgeving). Zwitsers kunnen dat ook beamen. Er zijn eigenlijk zoveel intens mooie gebieden in Zwitserland. De Jungfrau Region is er maar één uit tig anderen.

Volgens mij spant Aspen in de US of A de kroon. Zie dit artikel uit het Algemeen Dagblad:
http://www.ad.nl/ad/nl/1007/Reiswereld/article/detail/302016…

's Werelds duurste skipas kost 18.000 euro

Wil je als allereerste van de skipiste glijden? Het Amerikaanse skiresort Aspen geeft je die kans met de ‘Ultimate Ski Pass’, waarmee je de pistes kan uitproberen voor de liften opengaan voor het grote publiek. Het prijskaartje is eveneens zeer exclusief: 25.000 dollar of zo’n slordige 18.000 euro. Dat moet wel 's werelds duurste skipas zijn.

Aspen in Colorado staat te boek als een wintersportplaats waar de rijken der aarde graag komen skiën. Maria Carey, Heidi Klum en Kevin Costner staan er geregeld op de latten. Het hoeft dan ook geen verbazing te wekken dat de duurste skipas ter wereld hier het levenslicht zag.

Privé-rondleiding
De ‘Ultimate Ski Pass’ geeft je toegang tot vier skipistes maar dat is niet alles. Je krijgt ook een privé-rondleiding in het skigebied, een kijkje achter de schermen bij de reddingsbrigade en een bijzondere rit op een sneeuwscooter.

Ook mag je kennismaken met de Amerikaanse Nationale damesskiploeg. Daarnaast ontvang je twee VIP-kaarten voor de Aspen Winternational World Cup. De bezitter van de exclusieve skipas mag bovendien drie vrienden meenemen om van dit pakket voordelen te genieten.

Het skiresort biedt per seizoen 18 selecte skipassen aan, waarvan de opbrengst naar het goede doel gaat, maar de ervaring leert dat er meestal maar twee of drie verkocht worden.

Als we toch over de plas heen gaan kan ik ook Deer Valley, Utah aanraden. Toen ik in 1995 daar was, had je daar de Stein Eriksen Lodge (bestaat nog steeds zie ik). Een accommodatie waarbij elke gast z`n eigen skicaddy had. Ook werden in dat gebiedje (tegen Park City aan) slechts het aantal passen verstrekt als dat er gasten in de hotels waren. Ik mocht dan ook niet de piste op :)

Veysonnaz begint ook steeds meer op "mondain te lijken"

… maar het is absoluut een top skigebied, ook voor matige skiers zoals ik.

Constant op 13 nov. 2011 11:20

Mensen met nog niet zo veel ervaring zullen denk ik zwaar teleurgesteld zijn als ze naar Verbier gaan (of een ander dorp in 4-vallees). Dat was ik bij mijn eerste bezoek i.e.g. wel. Nogal wat verouderde liften, korte, saaie en makkelijke pistes. De attractie van Verbier zit 'm in de skiroutes en off-piste. Jaren later, met een pak meer ervaring inmiddels, nog een aantal keren terug geweest, toen vond ik het prachtig.

Maar terug ontopic: Courchevel idd. Wat wil je, met een vliegveld aan de piste op 2000m bontjassen, goud, en ueberfoute mode all over the place. Eerste dag op vakantie even een cheeseburgertje scoren langs de piste, da’s dan 21 euronen …huh?.. kende de reputatie van het gebied niet, zaten zelf in Meribel :-)

Ja ik ben zo,n beetje in alle grote Franse skigebieden geweest, overal zie ik wel mensen lopen en rijden die graag laten zien dat ze veel geld hebben. Skieen is gelukkig al jaren geen elite sport meer en ik zie een duidelijke afspiegeling van de samenleving, als ik dan toch een mondain ski dorp moet noemen is het denk ik Gstaad

Ja ik ben zo,n beetje in alle grote Franse skigebieden geweest, overal zie ik wel mensen lopen en rijden die graag laten zien dat ze veel geld hebben. Skieen is gelukkig al jaren geen elite sport meer en ik zie een duidelijke afspiegeling van de samenleving, als ik dan toch een mondain ski dorp moet noemen is het denk ik Gstaad

Was al genoemd maar ik ben 2 jaar geleden in Seefeld geweest te triest Bont, mensen zien zonnen met die schalen onder hun kin om hun volledig uitgedroogde huid nog verder te verknallen. Dermo’s van Audi en BMW (wel ff gedaan uiteraard) Heel veel Bogner pakken en nog meer bont op de terrassen Skieen ho maar. Was voor mij de laatste keer wat een kak zeg.

Seriously snow addicted family!

Plaats een reactie