Tips voor Briancon, Puy Saint Vincent en La Grave

17 Maart gaan mijn vriendin en ik een week naar Briancon. Vanuit Briancon willen we een dag naar La Grave voor een eerste kennismaking met het off-piste snowboarden. We willen ook een dagje naar Puy Saint Vincent. Na al die fantastische updates van Rogier willen we daar zeker een dagje naartoe. Ook het wintersporters boekje heeft ons enthousiast gemaakt om naar Puy Saint Vincent en La Grave te gaan.

Wij zijn beide redelijk gevorderde snowboarders. Voor zover we dat zelf kunnen beoordelen… Een zwarte piste is geen probleem, misschien soms in een wat lager tempo. Zoals aanbevolen door Rogier in zijn stuk over La Grave willen we die dag een gids huren.
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/1440/La_Grave_in_b…
Heeft iemand hier tips voor? Misschien kan Rogier zijn ervaring hiermee delen? Van te voren boeken of daar ter plaatste regelen? Onze kennis van de Franse taal is beperkt, dus we willen graag een Engelstalige gids. Het valt mij op dat de organisaties(sites) vooral ski georiënteerd zijn. Je komt ook negatieve reacties over lakse gidsen tegen op internet, of skigidsen die het niet zo op snowboarders hebben. Daarom des te nieuwsgieriger naar jullie ervaringen.

Via internet kom ik er ook niet achter of er een ski pas is voor het gehele gebied La Grave, Le Puy Saint Vincent en Serre Chevalier? In het wintersporters boekje staat wel de galaxy pas genoemd, maar op de sites wordt aangegeven dat je dan 1 dag naar een ander gebied kan. Weet iemand of het toch mogelijk is een pas voor deze drie gebieden te krijgen? Of krijg je korting als je je skipas van Serre Chevalier laat zien? Iemand ervaring hiermee?

We willen ook sneeuwscooters gaan huren, maar ons hotel zit tegenover office du tourisme, dus dat moet goed komen. Mochten jullie hier ook tips over hebben, ze zijn welkom!

Benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele tips!

Als je op deze site naar Puy St. Vincent gaat dan kan je je vragen stellen aan de ambassadeur, Rogier natuurlijk :) Idem voor La Grave en Serre Chevalier

Ow, ik zou het wel leuk vinden om deze tips ook te lezen! Wij hebben ooit met een gemengd groepje, snowboarders en skiërs, een gids gehuurd in Les Deux Alpes voor een dag La Grave. Ik dacht gewoon via het office du tourisme.

Dit viel jammer genoeg tegen. Het was een wat oudere man die snowboarders maar niks vond…Hij zat de hele tijd stomme opmerkingen over snowboarders te maken (dat ze eruitzagen als pinguïns ofzo?), en koos een route waarvoor je eerst een stuk over een lang recht gedeelte moest. Niet handig voor de snowboarders onder ons, en toen begon hij nog te schelden dat ze te langzaam gingen, omdat ze geen vaart meer hadden en dus moesten lopen…

Verder hebben we geen poeder gezien, alleen maar verspoorde, harde sneeuw. Ik had gedacht dat een gids wel de mooie plekjes uit zou zoeken. Aan de andere kant, in een druk bezocht off-piste gebied als La grave valt dit misschien wel te verwachten. Vooral voor de makkelijkste, meest afgedaalde routes.

Erg verstandig dus om van tevoren even uit te zoeken hoe je het beste een goede gids op kan snorren! :) Of wij hadden gewoon heel veel pech…
Aan de andere kant zullen jullie wel een gids zoeken die snowboardt, dus dan heb je al meer kans dat het gewoon goed komt.

Procrastinating

@ Mathijs, helemaal gelijk. Heb er zelf ook aan gedacht, maar vond het praktischer alle info bij elkaar te zetten. Maar het aantal reacties is beperkt te noemen, dus ik ga het inderdaad onderverdelen. Bedankt voor de tip.

@ Andrea, ik hoop dat ik straks wat meer reacties krijg. Nu kunnen we er beide nog niks mee ;) Wel leuk al iets te lezen over jouw ervaring.

Ik ga hier snel gewoon een blog over schrijven. Staat ook nog een blog over Puy Saint Vincent gepland met daarin wat ‘geheim-tips’ ;-)

Click. Click. Peace

erik, er zijn daar gidsen die nerderlander zijn en voor becker hebben gewerkt en nu voor zichzelf bezig zijn ook werken daar engels sprkende gidsen even internetten.

@ JP je bedoelt Martijn Schell. http://martijnschell.nl/

Click. Click. Peace

Plaats een reactie