Hét skigebied in Oostenrijk voor vriendengroep

Vanaf 14 maart 2012 gaan we met 10 personen (6 heren, 4 dames) skiën in Oostenrijk. Alleen…waar??

We zijn met een aantal beginners (nooit geskied, gaan ook lessen), maar ook met een aantal gevorderde skiërs. Het is dus belangrijk dat het een groot gebied is waar voor zowel de beginnende als gevorderde skiërs wat te beleven is. Daarnaast is het belangrijk dat er een goede apres-ski is.

Ikzelf ben nu een paar jaar naar Ischgl geweest en dat was zowel qua skiën als apres-ski super. Ook St. Anton een paar jaar geweest, het skiën daar was ook perfect, alleen het apres-ski wat minder.

We willen dus graag naar een soortgelijk gebied/dorp als Ischgl. Door veel verschillende verhalen/reviews zie ik door de bomen het bos niet meer. Wie-o-wie kan me helpen?

Saalbach Hinterglemm : 200km pistes, voornamelijk blauw en rood, zeer moderne,snelle liften en goede apres-ski

Saalbach-hinterglemm !, voor elk wat wils, groot gebied en veel gezelligheid. google even stoefelknoeg, mooie groepsaccommodatie waar wij elk jaar graag komen.

Is het skigebied sneeuwzeker? Het hoogste punt ligt namelijk ‘maar’ op 2000 meter. En dan beter Saalbach of Hinterglemm?

haha mario, we hebben allebei het zelfde gedacht :D

de sneeuwzekerheid is het grote minpunt van saalbach hinterglemm, maar normaal gezien ligt er in maart voldoende sneeuw. Dit jaar lag er in de paasvakantie geen sneeuw meer en moest iedereen naar de gletsjer naar van Kaprun

Hinterglemm : de apres-ski is daar beter. er is oa. de Goaßstall, verkozen tot beste apres-ski bar van Europa

Oke, bedankt voor de tip :) Ben ook nog wel benieuwd naar andere alternatieven…

probeer de skigebied-vergelijker eens

Saalbach Hinterglemm.

als je ook beginners bij je hebt, is Gerlos een prima optie.
wel heeel erg vernederlandst…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Saalbach Hinterglemm is wel leuk om met een groep beginners en gevorderden heen te gaan. Je komt elkaar vaker tegen omdat je eigenlijk continu dalafdalingen maakt. Dat is wel het nadeel voor gevorderden, je bent ondanks de 200km pistes vrij snel het hele gebied door.

Toen ik de kop van je topic zag, dacht ik… Ischgl!
Je zegt zelf ook dat je er geweest bent en dat het super was.
Waarom zou je dat niet doen?

Zou mijn voorkeur hebben boven Gerlos en Saalbach-Hinterglemm, zowel voor skiën als apres-skiën…

vorig jaar naar gerlos geweest. Apreski is top.
Skiles gehad bij Michi’s skischule.
Prima geregeld. Nederlandse instructeurs. waren met 2 beginners, 2 gevorderde. Hebben het allemaal prima naar ons zin gehad.

Of hochfugen hoczillertal is ook wat leuker voor de gevorderden denk ik want in saalbach en gerlos wel een beetje weinig zwarte pistes

Of serfaus fiss ladis ook een mooi groot gebied met voor ieder wat wils en in serfaus kun je dan het beste zitten voor de apreski volgens mij

Toen ik de kop van je topic zag, dacht ik… Ischgl!
Je zegt zelf ook dat je er geweest bent en dat het super was.
Waarom zou je dat niet doen?

Zou mijn voorkeur hebben boven Gerlos en Saalbach-Hinterglemm, zowel voor skiën als apres-skiën…

Jay op 13 nov. 2011 11:38

Ischgl ben ik nu 2 jaar achter elkaar geweest en heb ik eigenlijk wel gezien, tijd voor wat nieuws. Ik denk dat Oostenrijk veel meer te bieden heeft (zie de hier genoemde opties)

Persoonlijk vind ik dat je Ischgl moet gezien hebben.
Mààr, ik vind heel die hype overroepen en bijgevolg veel te duur, daar ik tot 3 X per seizoen probeer op de latten te staan.
Heel mooi skigebied, maar niet echt voor beginners.

In Hinterglemm liggen meer noordhellingen dan in Saalbach en bij mindere sneeuwcondities heb je in Hinterglemm dus meer mogelijkheden en betere pistes.(Zwolferkogel/Seekar)

Is Mayrhofen aan te raden en enigszins vergelijkbaar met Ischgl? Het gebied lijkt me wat sneeuwzekerder dan Saalbach-Hinterglemm :)

Is Mayrhofen aan te raden en enigszins vergelijkbaar met Ischgl? Het gebied lijkt me wat sneeuwzekerder dan Saalbach-Hinterglemm :)

Jst op 14 nov. 2011 12:09

Qua skiervaring is Mayrhofen niet vergelijkbaar met Ischgl (Saalbach-Hinterglemm ook niet) denk ik niet, maar de Apresski is wel goed in Mayrhofen.

Daarnaast liggen de pistes van Mayrhofen niet echt veel hoger dan die van Saalbach-Hinterglemmen. Ook is het gebrek aan een dalafdaling erg irritant, althans dat vind ik. Wel een voordeel aan Mayrhofen is dat als de sneeuw erg slecht is, Hintertux om de hoek ligt.

Westendorf of Gerlos zou ik kiezen!

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Westendorf of Gerlos zou ik kiezen!

Johan68 op 14 nov. 2011 12:59

En waarom?

Half maart, dan zou ik toch kijken naar gebieden die wat hoger liggen dan Saalbach-Hinterglemm. Zou je een maandje eerder gaan, dan is dit zeker een goede keuze. Let wel, het kan goed uitpakken, maar je neemt wel een risico.

Gerlos en Mayerhofen hebben een hoog "Nederlands" gehalte, Isghl ken ik niet, maar wat ik zo over lees is dat niet zo vernederlandst.

Kijk ook eens naar Kirchberg en omgeving of Sölden.

In alles wat boven genoemd is steken Ischgl en St Anton er bovenuit qua ski mogelijkheden en sneeuwzekerheid. Vind St Anton wel iets minder geschikt voor beginners.

Wat apres-ski betreft is het meest genoemde duits-NL georienteerd, los gaan en vrij plat. Als je daar voor gaat maakt als alternatief Gerlos, Hinterglemm of Mayrhofen echt niet veel uit.

Ik zou persoonlijk altijd voor sneeuwzekerheid gaan vanaf 14 maart. Ischgl, Serfaus maar kijk ook eens naar Obertauern. Lekker hoog, zeer sneeuwzeker en ruim 100 km aan piste. Schijnt ook leuke apres-ski te hebben, ben er zelf niet geweest maar lees goede verhalen.

@Willem of Kirchberg geen hoog nederlandsgehalte heeft

@Izaak. Gerlos is ook redelijk sneeuwzeker, zeker begin tot half maart. Ik denk dat Gerlos de goede combinatie is van aprés ski en sneeuwzekerheid/skigebied. Er is daar alleen wel een hoog gehalte aan Nederlanders, maar dat is is in veel gebieden.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

"…" En waarom?

Jst op 14 nov. 2011 13:03

Zowel Westendorf als Gerlos hebben een hoog ‘Nederlands apres ski gehalte’ en dit was één van jouw eisen. Beide gebieden zijn groot, d.w.z. ze maken deel uit van een groot aaneengesloten gebied! Ik heb één ding over het hoofd gezien; jullie willen in maart gaan. Ondanks dat men in de derde week van maart in Westendorf e.o. de super skiwoche organiseren zou ik persoonlijk voor een hoger gebied kiezen en dan adviseer ik Gerlos! Nu wil het geval dat ik daar zelf ook zit in die weken! ;-)

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Serfaus & Fiss zijn ook aanraders. De apres ski is er goed sneeuwzeker en voor de beginners is er genoeg mogelijkheid en voor de kunners zijn er tal van rode piste. Maar voor de echte cracks hebben we ook een groot aanbod aan zwarte pistes. Skigebied gaat (vanaf 2011) tot bijna 3000 meter.

JAB

Ik neig toch een beetje naar Gerlos of Serfaus, dit met name vanwege de wat hogere ligging en dus sneeuwzekerheid. Ik heb er toch niet helemaal gerust op de er half maart voldoende sneeuw zal liggen in de meeste wintersportoorden.

Na jarenlang Sankt Anton en Ischgl wilden wij dit jaar ook iets anders met de vrienden. Wij gaan naar Vorderslanersbach. Skigebied is n.m.m. groot en uitdagend. En er schijnen ook een paar leuke apres ski hutten te zijn.

Plaats een reactie