Hét skigebied in Oostenrijk voor vriendengroep

Als je kunt kiezen tussen Serfaus/Fiss of Gerlos, zou ik voor Serfaus/Fiss kiezen, want het gebied ligt gewoon wat hoger. Van 1450 tot 2820 meter; voor de goede beginnerspistes zou ik toch naar Fiss gaan, want in Serfaus is de dalafdaling voor beginners een ramp.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Ik zou ook voor serfaus gaan is ook een uitdagender gebied voor de gevorderden denk ik.
En ook voor beginners.

Vanavond gaan we dr maar eens voor zitten, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Ik sta overigens nog steeds open voor suggesties (incl. onderbouwing natuurlijk ;))

Beste gebied in Oostenrijk is gewoon Serfaus. Lange afdalingen en sneeuwzeker.

Tja vergelijken met Ischgl onmogelijk, hoog gelegen en super après. Al de andere mooie gebieden liggen toch een stukje lager ik zou Flachau - Wagrain durven aanraden. Meestal goede sneeuw, leuke pistes voor alle niveau’s en de après ja hoor die mag er ook wezen.

RoCo

ik heb maar 1x Kirchberg voorbij zien komen… zelf ben ik wel te spreken over dat gebied (tegenwoordig enorm groot door koppelingen met andere gebieden). Ik ben op veel plaatsen geweest en het voordeel van Kirchberg en omgeving vind ik (persoonlijk) dat het er sneeuwzeker is, dat bewijst het gebied zelf al doordat er zo weinig sneeuwkanonnen nodig zijn. Veel sneeuw blijft lang liggen door de gunstige ligging van veel pistes t.o.v. het zuiden. Afijn, ik ski al 28jaar, de laatste 6jaar ook snowboarden (betreft dat laatste zijn er iets minder off-piste mogelijkheden in Kirchberg) en ben door de jaren heen 5x in Kirchberg geweest; voor ieder wat wils! Het gebied is mijns inziens voor jong en oud, beginners en gevorderden, wat de apres ski kun je ook uit de voeten…

Zou je mij een gewetensvraag stellen waar ik qua skiën/ boarden liever naar toe zou gaan? Geef mij dan toch maar de hoge bergen met de langere afdalingen… dan zou ik ook weer in Ischgl uitkomen :-D

Nou ik vindt kirchberg voor gevorderden toch minder.
Niet zoveel uitdaging de hahnenkam is wel leuk en piste 38 bij de steinbergkogel.
Ik blijf erbij hochfugen hochzilllertal of serfaus fiss ladis

@Ricardo,
helemaal met je eens. Ik ben inmiddels 6x in mijn linker knie geopereerd door het vele sporten, ski dus op techniek en altijd nog heel verdienstelijk. Als mijn benen toch meer konden…

Ik vind het verbazingwekkend om te lezen dat maar weinig mensen kiezen voor Hoch Zillertal, terwijl daar toch echt fantastische pistes zijn voor beginners en gevorderden, zelfs offpiste is er in ruime mate aanwezig (Hoch Fugen, Kaltenbach wat minder)
En de Apresski is er ook dik in orde, vind je het te rustig dan stap je in een taxi naar Mayrhofen waar je binnen 10 minuten midden in het "feest" zit!

Hoi Jst,

Tijd voor een beetje sluikreclame (-: Wij wonen in een mooi Haus in Piesendorf, google maar eens. We kunnen jullie een geschikt appartement aanbieden voor een scherpe prijs. Bij ons vandaan ben je in no time op de Gletsjer in Kaprun of op de pistes van Zell am See. Een nederlands skileraar nodig of een echt goede Oostenrijkse skileraar? Regelen we, net als de rest.

Groetjes Marco, Susan en de kids

Jst je moet ook maar eens de eerste aflevering van rtl snowmagazine kijken dan snap je waarom sefaus fiss ladis zon gigantisch mooi skigebied is.
En dat gebied komt denk ik ook het meest in de buurt bij ischgl wat pistes betreft.
En wat gerald zegt klopt ook hochfugen hochzillertal is eigenlijk het mooiste gebied in het zillertal en van daaruit kun je alsnog naar zillertal arena en zillertal 3000 oftewel mayrhofen.

Thnx voor de tip! We zijn er nog niet helemaal uit, maar het filmpje heeft mij iig wel overtuigd (de rest is besluiteloos). Nu nog een accomodatie, maar dat valt ook nog tegen aangezien we van woensdag t/m zondag willen

Ik mis in de lijst van ski-gebieden het geweldige Solden. Ben er vorig jaar voor het eerst geweest. Zo’n 150 kilomter aan (sneeuwzekere) pistes beschikbaar. Gletscher. Goede apres-ski. Daarnaast ligt 15 minuten verder het dal in het gebied van Hochgurgl/Obergurgl waar je nog eens 110 kilometer mooie pistes kunt vinden.

Ik ga daar dit jaar naartoe pieter lijkt me inderdaad ook mooi.
Maar denk dat serfaus ietsiepietsie mooier is en hochfugen hochzillertal ook maar elk jaar naar hetzelfde gebied vindt ik ook niet wat beetje afwisseling is wel goed

Alleen jammer dat Sölden en Obergurgl geen gezamelijke skipas hebben.

Dat ben ik met je met je eens rr dan zou het zeker een heel gaaf gebied worden

@RR: Obergurgl-Hochgurgl en Sölden hadden vorig jaar met pasen wel een gemeenschappelijke skipas (ongeveer 225 euro voor 6 dagen).

Solden, Serfaus/fiss, beide toplocaties voor zowel beginners als gevordenen. Ski condities door hoge ligging bijna altijd ok ook laat in seizoen. Apres ski ook geweldig. Als je in Ischgll bent geweest zijn deze gebieden vergelijkbaar. Meerder keren in al deze gebieden geweest, gewoon top.

Ik zou voor hinterglemm of Flachau gaan. Leuke skigebieden met beide super apres ski. De Hofstadl in Flachau is helemaal top, tevens ligt Flachau aan de snelweg wat het makkelijk te bereiken maakt!

Beste Jst, het altijd sneeuwzekere KÖNIGSLEITEN (Zillertal Arena, Oostenrijk) is een echte aanrader! Na bijna 30 jaar Franse, Roemeens, Italiaanse en Oostenrijkse skigebieden te hebben gezien, terug gegaan naar Königsleiten! Voor beginners is er de leuke Almdorfsleeplift midden in het dorp! Let op: hier worden alleen skilessen gegeven door de naast gelegen skischool (met de luchtballon) van Fam. Obermoser. De kids gingen met hun klassen ook makkelijk naar hoger gelegen pistes. De Gerlosplatte is voor de wat mindere durfals een supergebied. Voor gevorderden kan je alle kanten van het dorp omhoog tot ca. 2300m. en voor ver-gevorderden leuke tochten richting Gerlos en verder! Après-ski is er genoeg maar het is geen Gerlos. Je kan t dus wel opzoeken. Overigens is de gloednieuwe 8-pers. gondel in gebruik genomen, brengt je snel naar 2300m. Het Ned. Gasthof Edelweisshaus ligt naast deze lift, goeie kamers, geen 5*, leuke après-ski, leuk team, veel drukte, top zonneterras met waanzinnig uitzicht! Acco’s genoeg op alle niveau’s in allerlei soorten en maten, hotels, appartementen en pensions. Als je door de bomen nog steeds het bos niet ziet, kijk dan eens op http://www.wald-koenigsleiten.at en zillertalarena.com! Benieuwd naar jullie keuze!

Ik heb nog wel plek over in maart kijk maar even op onze site onze apartementen kunnen met elkaar verbonden worden zodat het hele bovenhuis tot jullie beschikking staat.

http://www.hausfranka.at

overal lekker dichtbij
het blijft maar tropisch warm zelfs as dagen word het nog 13 graden het is 33 jaar geleden dat zo droog was nu duimen dat as weekend wat naar beneden komt het lijkt erop dat Zondag de keerslag komt ik wacht wel af

@Karin, misschien is het handig om te vertellen waar jullie Apartementen gelegen is in het Zillertal aangezien mensen toch wel bij een bekende(re) plaats willen zitten!

Bedankt voor alle tips allemaal. Ik neig toch nog het meest naar Serfaus, maar zoals gezegd, het is lastig om een accomodatie te vinden voor een periode van woensdag (14-03) t/m zondag (18-03). Iemand nog tips?

Of is het die periode al ‘rustig’ en zouden we het ook last-minute kunnen proberen (dan kunnen we ook nog uitwijken als er niet voldoende sneeuw zou liggen).

In deze fase van het seizoen proberen ze eerst alles per week te verhuren. Voor de hogere sneeuwzekere gebieden geldt half maart ook nog wel als hoogseizoen.
Er zijn wel altijd uitzonderingen, je kan via de site van serfaus/fiss (vast al gedaan) of via het toeristenkantoor een opvraging doen.
Last minute kan altijd maar natuurlijk liever niet met een grote groep. Zolang je niks vastlegd loop je risico dat er mensen uit de groep gaan afhaken en je hebt meerder kamers/appt nodig wat je minder flexibel maakt.
In de (vaak wat duurdere) hotels maak je de meeste kans op een shortstay.

@Gerald dankjewel maar weet niet of ik hier reklame mag maken, soms lees ik het wel dat mensen hun Ap aanbieden vandaar dat ik mijn homepage heb geschreven.
Met volle tevredenheid en genieten elke dag weer van onze Stap.Ons huis is een leuke tirolerhuis klein und fein,zodat wij met iedere gast contact hebben.Wij wonen midden in het dal daar hebben de mensen veel profijt van 1,5 km van de bahn van Zell am Ziller en kijken wij op de Gerlosstein en de Hainzenberg op 5 min rijden van Mayrhofen af daar heb je de Penken en de Ahornbahn.Op 40 min rijden naar Hintertux en Finkenberg kom je dan ook voorbij.Op rijafstand of met skibus kun je naar Gerlos(25 min.)En op ong 20 min. rijden naar Fügen,kortom wij wonen in het mekka voor skiers en boarders.Maar bij genoeg sneeuw kan men hier ook langlaufen de loipen liggen hier aan de deur.Onze apartementen zijn compleet vernieuwd en in de Kelder hebben wij een leuke Stube gemaakt voor diegene die nog even willen nakletsen,ook een skiraum met schoendrogers(met mentholzakjes)ook niet geheel onbelangrijk.

Oke dit was het ieder een fijne skivakantie en duim dat het begint te sneeuwen hier is het uitgesteld de opening was 3 december maar net een mail gekregen TVB dat het verschoven is naar 8 december.
Op googlemaps kun je ons ook vinden,Wil je nog meer weten mail mij Prive info@hausfranka.at

Probeer het via http://www.booking.com
Je maakt het jezelf wel dubbel lastig: je wilt geen hele week, en je wilt t/m zondag, waardoor je de volgende week ook nog doorkruist. T/m zaterdag zou handiger zijn

Ik weet het Langerzug, maar een aantal kunnen pas na dinsdag weg ivm werk. En om toch zo lang mogelijk van de wintersport te kunnen genieten willen we t/m zondag blijven. Maar ik heb gemerkt dat het heel, heel lastig is om wat te vinden.

@Jst,

ik zou voor die paar dagen helemaal niets reserveren, je zult nl. altijd een hele week moeten betalen (of meer zelfs). Net als Langerzug al zegt, je overschrijdt 2 wkn…

Ga gewoon last minute en bel zelf met hotels/ pensions, dat doe ik al jaren werkt perfect. Speel gewoon hard (vraag eerst 3 "offertes" aan bijv) en ga niet met het eerste voorstel akkoord (ze zullen je altijd met de hoofdprijs willen belasten), dan kun je ook nog eens voor weinig (of in ieder geval niet voor teveel geld).

het kost je wellicht een paar avonden mailen, maar het scheelt je honderden euros…

succes!

Plaats een reactie