Lekker gezellig uit eten.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Aankomend weekend gaan wij weer naar Winterberg. Heeft er iemand een goede tip waar je lekker kan eten? In het centrum van Winterberg ken ik eigenlijk alles zo’n beetje al.
Groetjes Anja.

zum Dorfkrug in Zuschen en Clemens in Altastenberg zijn erg goed.

er zit ook een goede italiaan aan de straat waar hotel de Brabander ligt

zum Dorfkrug in Zuschen en Clemens in Altastenberg zijn erg goed.

harry (winterberg) op 16 nov. 2011 13:25

De kaart van Dorfkrug ziet er inderdaad goed uit. Het interieur… Maar andere kant, dat heeft natuurlijk ook weer zijn charme. Wie weet gaan we die kant op. Dank in ieder geval. Fijne avond. Anja.

er zit ook een goede italiaan aan de straat waar hotel de Brabander ligt

Cees op 16 nov. 2011 13:54

hoi Cees , daar ben ik al een aantal keren geweest… Maar inderdaad erg lekker! Dank je wel in ieder geval. Anja.

Het is de Italiaan op het pleintje geworden. (Waar ze ook dat heerlijke ijs verkopen) Helaas…
Het was er koud en wij waren de enige gasten… Aandacht genoeg dus, maar gezellig is anders. Volgende keer beter…

21 november is nou eenmaal niet direct het hoogseizoen… Wellicht de rustigste weken van het jaar! Daarom zijn ook veel hotels nu dicht.

21 november is nou eenmaal niet direct het hoogseizoen… Wellicht de rustigste weken van het jaar! Daarom zijn ook veel hotels nu dicht.

Harry (Winterberg) op 21 nov. 2011 11:47

Ha, inderdaad. Woon je zelf in Winterberg Harry?

Nee, maar ik ben er wel heel vaak, in de winter wekelijks. Tot 4 jaar geleden was ik er veel meer, maar ik heb er nu geen zakelijke belangen meer.

Het blijft echter "mijn stadje", vooral de ongelooflijke ontwikkelingen in de laatste 15 jaar, van suf bejaardenoord naar funsportmetropool en van matig skigebied naar hypermoderne, sneeuwzekere ski-speeltuin (het zijn geen Alpen, vandaar het woord "speeltuin", lol kan je er gneoeg hebben op de lange laaten) blijft fascineren.

Onvoorstelbaar wat voor een liftinfrastructuur daar op die kleine hellingen is neergezet! Liftbouwers uit de Alpen knipperen altijd eerst een aantal keren met de ogen, knijpen of ze niet dromen en komen dan tot de conclusie dat de Winterbergers knettergek zijn. Mooi is dat de daarmee wel heel goed de kost verdienen tegenwoordig en dat was 15 jaar geleden wel anders.

Hallo Harry heb je al gehoord dat restaurant Blitz nu Restaurant An der Kappe heet en gerund wordt door een Nederlands echtpaar. Moet je echt een keer naar toe hebben een hele goede kok en een super vriendelijke bediening en het eten en drinken is er heerlijk en helemaal niet duur. Echt een aanrader ook voor mensen met kinderen en grotere groepen, ze hebben de zaal weer helemaal ingericht als restaurant dus zit plaatsen genoeg. Groetjes Peter

@gast220 nog even 3 jaar nadat het laatste bericht is geplaatst reageren…

Da’s inderdaad wel grappig :) Om overigens enigszins ontopic te blijven: Kan Schöttes in Wiemeringhausen erg aanraden, goede keuken, niet te duur en erg gezellig!

Ik kan het bericht van Peter alleen maar bevestigen. An der Kappe is een erg goed restaurant met een uitstkende prijs kwaliteit verhouding. De bediening is erg vriendelijk en kinderen zijn ook welkom. Er was zelfs een kleur hoek voor de kinderen. Wij zijn er deze winter diverse malen geweest en het was elke keer goed.
Restaurant ligt tegenover campingplatz winterberg onder aan de Kappe.

Vind restaurant Dorfalm aan Am Waltenberg in Winterberg ook een aanwinst de afgelopen jaren.

Plaats een reactie