Les Sybelles is da wa?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Heb 2 keer in les sybelles geskied en vond het prima. Mooi groot gebied waar je juist leuke tochten kunt maken. Ik zat in st jean d’arves. Ik vond skieen in saint sorlin erg leuk. Verder heb ik tochtje naar colombain de villard gemaakt. Mooie rustige piste enige nadeel is terugweg met veel liften, maar ja dat hoort erbij zeg maar…

Als je in corbier zit kun je ook zonder de 3 sleepliften naar la toussiere en weeg terug.

Het leuke aan het skigebied vond ik dat je de hele dag kon skieen zonder dezelfde piste te pakken.

Ik vond de offpiste in sorlin het mooiste. Vanaf het hoogste punt helemaal naar het dorp. Vanuit de lift kun je wel goed zien waar je kunt skieen.

Heel veel plezier in les sybelles! ik vind het een aanrader…

@ Jeff, ondanks de soms negatieve ervaringen heb ik toch ook besloten om het met eigen ogen te gaan zien. Wij gaan de week van 7 jan naar Les Sybelles. Ook ik heb gehoord dat er veel slepers vervangen zijn door stoeltjes of nieuwe betere slepers.

Voor die paar centen kan mij het niet zoveel schelen. als er sneeuw ligt zijn wij snel tevreden.

zit alleen nog te twijfelen tussen Le Corbier en St Sorlin.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Voor die paar centen kan mij het niet zoveel schelen. als er sneeuw ligt zijn wij snel tevreden.

Jeroen op 23 nov. 2011 10:11

Precies, zo dachten wij er ook over!

Anyways het hangt er net vanaf wat je wilt. Als je veel wilt feesten en off-piste wilt gaan kun je volgens mij beter naar St. Sorlin gaan. Le corbier en La Toussuire liggen naar mijn idee wat centraler (maar dat kan ik natuurlijk ook mis hebben).

If you snooze, you loose!

@Jeroen

Le Corbier:

  • ligt centraal
  • "typisch" frans skidorp met veel hoogbouw

Saint Sorlin:

  • wordt meestal genoemd als het "mooiste" dorp in het skigebied
  • meer apres ski mogelijkheden (Yeti bar)
  • off piste

In de derde week van maart 2009 was ik in Les Sybelles. Ik zat toen in Saint Sorlin en vond het wel een leuk sfeervol dorpje. Gewoon een echt alpendorpje met oude huizen, een hoop chaletjes en een echt centrum. Je kunt er ook nog wel redelijk stappen (2 discos en een paar barretjes).

De sneeuw was niet geweldig, maar dat lag aan het feit dat het gewoon heel warm weer was. Onderweg in de Vogezen moesten we in de auto de airco aan doen, het was 20 graden…

Wat me bij is gebleven:
-best een groot gebied met afwisselende pistes voor ieder niveau. Ik heb het in een week echt niet allemaal kunnen zien. Terwijl ik toch een redelijk rappe boarder ben. Komt misschien ook omdat de verbindingen wat aan de trage kant zijn (veel pistes/ook sleepliften om aan de andere kant te komen)
-bij Saint Sorlin een berg met veel pistes naast elkaar, dus een beetje saai. Dit zag ik in Le Corbier ook. Dit verklaart ook het grote aantal kilometers, er liggen gewoon heel veel pistes naast elkaar.
-de verbindingspistes naar de andere kant (Le Corbier) waren ontzettend slecht onderhouden. Ik heb er dan ook geen een bully zien rijden. Ik weet niet of dat komt doordat ze het gewoon slecht onderhouden (weinig materieel/personeel), of dat de sneeuw toen zo beroerd was dat er geen redden aan was.
-terug vanuit Le Corbier heb je een irritante piste voor boarders, je moest het echt van de wind mee hebben om deze af te komen (veel te plat)
-St. Jean d’Arves ben ik heen gewandeld. Er lag daar echt geen spat sneeuw meer naast de pistes. Pistes waren een witte slang in een bruin landschap. Nooit zoiets deprimerends gezien :-) St Jean is echt een gat, met een paar appartementen complexen. Misschien mooi als er sneeuw ligt, maar het ligt ongunstig (laag en op het zuiden) dus niet sneeuwzeker.

Tsja, had er wel gemengde gevoelens over. Het was niet duur, ik kan me voorstellen dat ik er met goede sneeuw nog eens naar terug zou gaan, het heeft best wel wat te bieden, ook al omdat ik nog niet alles gezien heb. Vond St. Sorlin oke, misschien een keer naar Le Corbier om de andere kant van het gebied te kunnen verkennen.

Vond het wel het minste gebied dat ik tot op heden heb gezien (ook minder leuk dan een andere prijsvechtersbestemming zoals Superdevoluy).

Oh ja, en Saint Francois is inderdaad ook een goede keuze! Mooie brede pistes en goed onderhouden gebied met veel sneeuwkannonnen. En leuk gevarieerd, boarden tussen de bomen aan de kant van Valmorel, echt leuk!

@ Lena super bedankt voor je info… Die andere budget bestemming Superdevoluy ben ik afgelopen maart heen geweest. helft van de pistes dicht (slecht seizoen) enorm veel zon… maar echt een super week gehad… ik ben snel tevreden als er sneeuw ligt.

Doordat de pistes slecht waren maar heel de week in het park vertoeft.En toch een top vakantie. Denk dat instelling ook veel doet (en het weer)

We gaan in maart naar Val Gardena, dus de vakantie in januari mag best wat minder zijn. Ik hoor daarnaast van veel mensen dat er toch een hoop slepers zijn vervangen dus ga de gok maar wagen :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@anoniem: Waar heb je je laten wijsmaken dat er veel moderne liften in Valloire staan, zover ik kon tellen stonden er 2 in Valloire de rest is (heel) oud.

hallo, wij gaan met kleine kinderen naar St Jean d’Arves. 1e jaar skier en 3e jaar skier. is dit gebied wat voor ons? Enkele tips ? Alvast bedankt

Dus je hebt al geboekt, en nu wil je weten of het wat is? Voor sommige is het een super gebied (prijs kwaliteit) andere vinden het dan weer maar niks (slechte aansluitingen, vele sleepliften,…)

Plus het hangt heel erg af van de sneeuwcondities. Op een ijs/kale-plekken piste is het lastig skiën voor een beginner, al is hij onder goede condities nog zo eenvoudig. Maar het gebied is groot genoeg om iets naar je wens te vinden.

Plaats een reactie