Nieuwe gear? Show it!

Nieuw schoentjes en ski’s voor dit seizoen :

null

null

Mezelf maar weer getrakteerd op:

null

null

null

null

Nu alleen nog binnenkomen @BlueTomato

Nieuwe schoenen en ski’s!

Ski’s: Atomic Race SL 170cm, nieuwe ski’s van het vorige seizoen

null

Schoenen: Atomic Hawx 80

null

Excuses voor het grote formaat foto

Is dat een 1:1 formaat foto :D

Verder mooie combo!

Nieuwe helm!

http://www.blue-tomato.com/medias/generated/generated_tF6e2q...

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik zie hier erg weinig hardshell (gore tex) jassen en broeken voorbij komen, terwijl deze zoveel meer flexibiliteit bieden. Vanwaar de keuze voor een dikke en zware jas/broek die te warm kunnen zijn en vaak minder goed presteren (qua ademen, waterdichtheid en features)?

@gast248 waarom wel? de meeste mensen skiën 1 a 2 weken per jaar. Waarom dan een broek en jas kopen ter waarde van een ski vakantie voor 1 persoon. Tenzij je de technische kwaliteiten nodig hebt omdat je een grote inspanning levert (enorm sportief skiën, off piste skiën, hiken/toerskiën) is het zeker niet nodig.

Ook de goedkopere jassen hebben tegenwoordig membranen en ventilatie mogelijkheden en dat is voldoende voor de meest piste skiërs, ook als het wat warmer wordt.

Is technische kleding fijn, jazeker, bied het de voordelen die je noemt, jazeker dat wel. Maar de vraag is of dat het waard is. Ik zie op de pistes ook genoeg mensen voorbij skiën in die dure kleding die het absoluut niet nodig hebben, maar ja die willen nou eenmaal dat met zo’n merk rondlopen. Daarnaast is het ook nog eens gewild roversgoed voor dieven tijdens de apres ski.

Daar komt nog bij dat Gore-tex zo’n efficiënte monopolie heeft (terwijl hun materiaal al lang niet meer alleen aan de top) staat dat deze kleding veel te duur is vergeleken met de concurrenten. Door onder andere het intimideren van kledingfabrikanten dat dit merk mij persoonlijk enigszins tegenstaat. Maar dat is persoonlijk, het blijft goed spul

Ikzelf heb wel enige technische kleding maar dan wel van minder bekende membraan fabrikanten.

to ski or not to ski, thats no question

Ik kocht twee jaar teug een jasje van Burton omdat ik 'm zo leuk vond en omdat ik korting kreeg. Het bleek een jas te zijn met Gore Tex(wist ik veel…helemaal niet op gelet). Ik had gewoon om een warme jas gevraagd want mijn andere jas(ook Burton) vond ik een beetje te koud. Deze vond ik mooi en door de korting was ie ook nog betaalbaar.
Nu heb ik een probleem(luxe!) want ik wil geen andere jas meer! Mijn broek is nog wel van “normaal” goed materiaal. Ik laat dat nu maar zo omdat ik het allemaal wel erg duur vind worden. …Maar de verleiding is er zeker!
Nu ben ik wel aan het kijken voor nog zo’n lekkere jas en heb er een op het oog van de North Face met zijn eigen soort “Gore Tex”. Is nog steeds duur dus even wachten op de uitverkoop!
Mijn onderkleding is wel van goedkopere merken.
Tja, als je niet al het geld van de wereld hebt moet je keuzes maken.

Na mijn eerste skivakantie succesvol te hebben voldaan heb ik ook besloten om direct mijn eigen materiaal aan te schaffen. Had een beetje pech met het huurmateriaal (bindingen die heel de tijd los stonden).

Burton custom flying v 155w (12/13)

null

Burton Cartel EST L (11/12)

null

Burton Ambush 11.5 (11/12)

null

Vooruit, toch nog maar even een foto plaatsen. Begin deze maand binnen gekregen :)

null

Nieuwe Venitex handschoenen! Lekker warm. Heb een kleine inkoopactie gehouden:)
Nu nog even bakken met beewax in de oven.

null

life is a beach, or a pile of snow

@ Marco K: Mooi skietje! Qua looks is de Fischer Motive 80 voor mij de nr. 2 van dit seizoen. Nr. 1 is de Fischer Motive 86 :)

@Martijnski, de binding zou ook nog een kleurtje moeten hebben.

Mooie handschoenen ook van Venitex, de mijne komen half januari.

to ski or not to ski, thats no question

Gisteren bestelling geplaatst :)

Burton Custom Flying V Wide 162cm in combinatie met de Custom Restricted 12/13 bindingen. Gaat mijn eerste board: Burton Mayhem (chamber) van 5 jaar oud vervangen :)

null

Nieuwe Powder-masker & bivak voor koudste dagen! (klein nieuwjaarscadeau!)

null

null

Go with the snow!

Ik ga eind deze maand met wat nieuwe spullen op pad:

Nieuwe schoenen, Salomon X-max 100:

null

Goggle, Oakley A-Frame Fire en Persimmon (houd niet van lensen wisselen ;))
null

null

En een geintje met de viendengroep, Beardski:
null

Skiërs houden geen zomerslaap, ze gaan zeilen!

met dat geintje ben je wel nummer 1000 he…

Showen mag vanaf nu in deel 2 van dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/89671

MAND!

Plaats een reactie