zijn er mensen met ervaringen met ioffer.com

In mijn speurtocht op internet naar een mooie softshell kwam ik bij toeval op de site http://www.ioffer.com Op deze site kun je onderhandelen over de prijs. Er worden nieuwe Mammut jassen aangeboden voor een appel en een ei. Zijn we mensen die ervaringen hebben met deze site.

Ben wel benieuwd naar ervaringen. Lijkt te mooi om waar te zijn. Als het betrouwbaar blijkt, goeie tip edwin!!!

Niet doen want het is vaak namaak uit China. Ik heb het ook even onderzocht voor een Kjus jas maar kwam al snel bij heel wat bedrogen mensen uit. Je goederen worden aan de grens gecontroleerd en vernietigd indien ze niet origineel zijn…

Ik waag het risico dus alvast niet. Zoek maar eens op google :-)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Inderdaad interessant. Als jij er nu een besteld en kijkt of het echt is…dan weten we het!

Ik zag zojuist een jas van The North Face waarbij het logo er verdacht uitzag. Toen ik ook nog las dat het om een aziatische verzender ging was het voor mij duidelijk. Ik denk dat Kristof hierboven gelijk heeft! Let op!

Als iets te mooi is om waar te zijn, is het meestal niet waar…ik zou de gok niet wagen! Je wilt een kwalitatief uitstekende jas, daarom zoek je naar dit merk toch? Dan zit je toch niet te wachten op neprommel…

mama on a mission in the snow

Komt allemaal uit china en is vanaf foto niet van echt te onderscheiden. Maar ga er maar vanuit dat het nep is, daar zijn ze heel goed in. Verder heb je geen enkele garantie.
Nu komt praktisch al onze kleding, merk of nep, uit China dus zal verder niet zeuren.

Bedankt voor jullie feedback. Ik heb geen zin in rommel ( namaak ) uit china. Het was ook echt te mooi om waar te zijn.

Zeker NIET doen. Deze prijzen zijn echt te belachelijk. Ik denk ongeveer 1/10 van wat het normaal kost. Het geurtje dat hieraan vasthangt stinkt me iets te erg.

Absolute afrader! Heb ervaringen met iOffer, tot op heden was alles Chinees origineel: 1e klas troep dus! De zgn. ‘kopersgarantie’ van PayPall dient geen doel, is 100% gebakken lucht.

I even pee standing sideways...

kopersgarantie van paypall kan effectief zijn, echter het product moet dan totaal niet zijn wat je er van verwacht, een dure merkjas voor een appel en een ei valt daar waarschijnlijk niet onder. paypall zegt dan dat er bij jezelf een belletje moet gaan rinkelen (ervaring van n bekende)

@Harry, zo zie je maar dat niet elke ervaring hetzelfde is… mij betrof het absoluut geen "dure merkjas voor een appel en een ei", dergelijke aankopen doe ik uit principe niet.

I even pee standing sideways...

Geen ervaring mee, maar inderdaad te mooi om waar te zijn, dus niet doen! Voor kwaliteit moet je nu eenmaal betalen, kost wat, maar dan heb je ook wat.

Als je originele mammut-producten zoekt kan ik wel http://www.outdoorworks.de/ aanraden. Zowel nieuwe producten als outlet, soms kom je er erg leuke aanbiedingen. Ik heb er meerdere keren besteld en er nog nooit spijt van gehad.

Ik heb na een lange zoektocht mijn materiaal gekocht op http://www.pm-outdoorshop.de en in een paar lokale winkels hier. Moet gezegd: die PM Outdoorshop is enorm correct, zowel qua prijs als service. Broek een maat te groot besteld origineel, zonder problemen terug op en af gestuurd met de juiste maat. Erg goed!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Fijn topic! Eerst mensen helpen om niet in snode plannetjes van vreemden te trappen en daarna goede tips geven waar je wel eerlijke handel kunt drijven. Zo moet het, thanks!

Graag gedaan :-) heb me de laatste maanden enorm verdiept in online shops en als je wat uitkijkt kan je best veel uitsparen. Maar verwacht geen topmerken aan 100 euro want dan zit er een reukje aan…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Bedankt voor het door geven van de verschillende sites. Ze zien er goed uit en ik ga er zeker wat bestellen.

Als het te mooi om waar te zijn is, geld de gouden regel. Afblijven.

Dat is wat ik altijd doe.

Just have fun!!!

Je kan beter meer geld uitgeven aan een echte, die gaat ook veel langer mee.

Ook veel echte merken laten hun kleding in China maken, zoals Gaastra. Dat zegt dus ook niet alles.

Er zijn ook veel merken die gewoon Nederlands zijn hoewel ze
buitenlands lijken zoals: Pall Mall, JC Rags en Gentiluomo.

Laatst een "echte" Gentiluomo winterjas gekocht omdat mij werd voorgehouden dat het Italiaans was met echt dons gevoerd maar de knopen vielen er al na een week af en de donsvoering bleek eend te zijn ipv gans. Later ontdekte ik dat het helemaal geen Italiiaans merk is. Dus wat koop je voor 400,- ? Waarschijnlijk Nederlandse troep, in China gemaakt.

Koop een dure jas in een goeie winkel waar kan passen en nog terug kan komen voor garantie.

je kan gewoon bestellen
en je krijgt het thuis
maar als je pakje eruit word gepack word het vernietigt
en dan krijg je niks thuis
maarja voor
iets wat in de winkel 300 ost en daar 6 euro nep dn maakt mij dat niet uit

Als je bestelling door de douane nep wordt bevonden dus vernietigt wordt.
Krijg je dan een boete ofzo of ben je "alleen" je spullen kwijt?

Patje, dit valt onder invoeren, waarbij een boete behoort tot de mogelijkheden… zie oa http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersba…

I even pee standing sideways...

Hoop dat jullie begrijpen dat bijna alle echte merken ook in China geproduceerd worden!!!

Hoop dat jullie begrijpen dat bijna alle echte merken ook in China geproduceerd worden!!!

ja fientje dat klopt maar met heel verschillende kwaliteits- eisen… je betaald ook voor het merk uiteraard

Seriously snow addicted family!

Probleem is ook nog dat er veel kleding van echte merken via de achterdeur van de fabriek op de markt komt.
In Peking kan je bevoorbeeld kleding krijgen voor een schijntje wat wel degelijk echt is met de echte kwaliteits eisen. Een collega heeft er ooit een jas gekocht en toen er en gat in kwam door een productie fout (gebeurde trouwens in Nederland) en hij later weer in Peking was kon hij hem gewoon weer bij het zelfde kraampje ruilen :)
Maar het is lastig om via internet te zien of het dus echt of nep is (vaak zijn de foto’s van echte kleding en verkopen ze nep kleding)
Ik zou dus het advies van Kristof volgen tenzij je zelf in China kan gaan kijken en gaan shoppen

Heb van het weekend 2 craft pully’s gekocht daar staat ook netjes in het label “made in China” .

De fabrieken laten idd erg veel via de achterdeur verdwijnen omdat het ze meer oplevert dan de opdrachtgever betaald per product.

De reden dat er in China word geproduceerd is zodat de merken meer winst kunnen maken op hun product en geen andere reden. Reken maar dat de gemiddelde jas van Mammut, KJUS, Northface, etc uit de fabriek komt voor niet meer dan €15 euro omgerekend, tel daar de rest bij op dan zit je aan een kostprijs in europa van ong €100 de rest is pure winst.

Waarom denk je dat de fam brennink meyer al jaren de quote 500 aanvoeren. De winst op kleding is het hoogste van alle producten als je 60% korting krijgt wordt er nog winst gemaakt.

Wij hebben het er voor over dus kunnen ze zulke prijzen vragen. En mensen kopen omdat het status geeft dat speelt altijd mee ook al zeg je van niet.

Member of global cooling initiative

Alles van Protest komt ook gewoon uit China.

Dus is het wel lastig om vanaf een site te beoordelen of het namaak is of dat de fabriek de achterdeur open heeft staan.

Lijkt me straf dat een duur (The North Face) of exclusief (Kjus) zomaar haar kledij, met naam erop dan nog wel, voor een lagere prijs gaat verkopen. Als iedereen morgen een jas van Kjus kan betalen, koopt de beau monde wel een nieuw exclusiever merk.

Het lijkt me aannemelijker dat :
a) Een merk zijn kledij verkoopt, maar zonder logo of onder een andere merknaam (Bijvoorbeeld Wedze in den Decathlon)

b) Dit gewoon echte namaak is.

is de kans groot dat je spullen worden afgepakt zal ik de poging wagen .

natuurlijk is het nep en mindere kwaliteit maar jekrijgt de spullen en je gaat toch geen 300 euro voor een riem ofzo uitgeven

Plaats een reactie