Live Verslag Val Tho

@ Cees: Ik heb me zojuist aangemeld voor een hengelcursus. Je weet wel, met van die stokken vissen proberen te vangen. Vroeger keek ik wel eens bewonderend naar de visprogramma’s op Discovery Channel. Al die hendeltjes aan zo’n hengel. Ik heb nooit begrepen hoe ze dat nu deden. Binnenkort hoop ik dat dus onder de knie te krijgen. Misschien dat ik die raketjes dan ook de juiste richting op kan mikken.

@ Paul E:

Ik heb besloten om de opbrengsten van mijn singles te doneren aan Giro 12-12. Misschien kan Paul van de opbrengsten wat dagen gaan skiën en ons verblijden met goede reisverslagen. Hierdoor zal hij dan ook automatisch werken aan z’n 3e en 4e groene balkje. Als hij wat zuinig omgaat met de opbrengsten kan hij misschien (eindelijk) ook van sjamaan veranderen.

Martijnski op 23 nov. 2011 20:12

Als mensen mijn singles blijven kopen en downloaden, rijd jij binnenkort niet meer in een Fiat Panda maar in een Fiat Doblo XXL:

null

Als je het een beetje goed organiseert, kunnen jullie met z’n drieën achterin slapen. Scheelt je toch weer een Forumule 1 hotel. Die Vietnamezen hebben niet zoveel plaats nodig.

Ik ben bang dat Rachel ook dusdanig geschokt is door het groene verlies, dat ze nu niet meer durft te posten, of een andere mogelijkheid ze is te duizelig om een fatsoenlijke vinger op een toetsenbord te kunnen krijgen, hier ligt waarschijnlijk een ingewikkeld probleem aan ten grondslag.

We zijn bijna aan het einde van dit topic. Paul is op weg naar het Stubaital om (al)weer te gaan genieten van wat wij allemaal leuk vinden. We wensen hem met z’n allen veel plezier en we verwachten een knallend verslag en topic bij thuiskomst.

@Paul E: een fijne reis in het Stubai.
Ik vraag mij af, hoe leest jouw vrouw de bewegwijzering in zo’n skigebied? Ik neem aan dat niet alle skigebieden de borden in het vietnamees ondertiteld hebben?

Ferdinand op 25 nov. 2011 09:04

Om antwoord te geven op je vraag Ferdinand, sommige skigebieden bieden een speciale service aan. Interactieve digitale borden kunnen in diverse talen worden gelezen door middel van een speciale skibril en horloge:

null

Het horloge ontvangt via GeePeeEs de exacte locatie en activeert zo de juiste bewegwijzering in de juiste taal op het bord. Om dit te lezen dient dan de bril te worden gebruikt. Anders zouden mensen met een andere taal het bord niet meer kunnen lezen. Hier een voorbeeld van zo’n bord in Les Portes du Soleil (các cửa ra vào của mặt trời) in het Vietnamees:

null

Paul z’n vrouw heeft ook beschikking tot zo’n talen 3-eenheid.

Paul is op weg naar het Stubaital om (al)weer te gaan genieten van wat wij allemaal leuk vinden.

Martijnski op 25 nov. 2011 21:41

Een boek lezen met zijn vriendin?

@martijnski: helder!
ook fijn dat je vanuit een ander topic kwoot :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Heerlijk,

Alle aandacht die jullie schenken aan mij en mijn vrouw :)

Een goede nacht gewenst uit Telfes in het Stubaital!

Heerlijk,

Alle aandacht die jullie schenken aan mij en mijn vrouw :)

Een goede nacht gewenst uit Telfes in het Stubaital!

Paul E op 26 nov. 2011 01:32

Je hebt mannen die een boek liggen te lezen naast hun vrouw in bed,
Maar er zijn er ook die zitten (of liggen) te internetten en zo komen nu al die sorry liedjes in de wereld…:-)

Ook al zit ik in een stoel of lig ik op een bank, iemand moet die voorzet toch geven. Ik heb 'm alleen ingekopt…sorry.

En dan te weten dat Paultje in familieformatie nu lekker op de skietjes staat

Meer dan een jaar later en ik denk er nog dagelijks aan terug. Val Tho en de tsunami, de eerste kennismaking met Paul E en zijn familie op Eindhoven Airport. Heugelijke gebeurtenissen. Gelukkig kunnen we er nu om lachen :)

Buiten de levenslange skiontzegging voor Les Trois Vallées (en daarmee ook Val Thorens) en daaropvolgende tsunami, heb ik sindsdien last van een chronische kiespijn als ik moet lachen:)

De hachelijk gebeurtenissen, dobberend in onze Fiat Panda, meegesleurd door de tsunami, herbeleef ik nog dagelijks in terugkerende nachtmerries.

Plaats een reactie