Blizzard Brahma

hallo,

Ik ben erg geïnteresseerd in de Blizzard Brahma skis nadat ik verschillende conversaties over deze ski op dit forum heb gelezen. En ook verschillende testen gelezen heb. Alleen vroeg ik me af waar ik deze ski het beste kan bestellen? Welke site zouden jullie mij aanraden? Ik had al gekeken op xspo.de maar daar hebben ze op dit moment de Brahma niet.

Alvast bedankt,
Tim van Helmond

Ik zou eens zoeken op de prijsvergelijkingssite Idealo.de die geeft vaak goede resultaten. Sport-conrad.com en sport-bitte.de zijn gekende freeride winkels, zo ook snowcountry.nl

Dankuwel, welke binding raad aan? Ik ben 1.86m, 75kg en ben een gevorderde skiër, maar heb totaal geen verstand van bindingen. Ik wil vooral een binding die me toelaat om hard en agressief te skien.

Dan zou ik een binding kiezen die minimaal een DIN-range van 5-13 heeft. Tyrolia Attack 13, Salomon Warden MNC 13 of Marker Griffon zijn goede opties, maar je kan ook kijken naar een stapje hoger, richting DIN 16. Attack 16 en Marker Jester zijn dan de usual suspects. Die zijn wat steviger gebouwd, met meer gebruik van metaal. Ze zijn dus ook iets zwaarder.

Nog een tip, ik weet dat het niet altijd mogelijk is, maar probeer ze altijd een keer op een event oid te testen voordat je ze echt koopt op ervaringen van anderen. Bij bijv. Duijvestein in Landgraaf is vaak wel wat te regelen als ze de desbetreffende ski of board in het assortiment hebben.

Born to Ride

Maar de Brahma hebben ze daar niet vrees ik. In Nederland denk ik dat alleen Snowcoutry of MK Skiservice de Brahma verkoopt, heel misschien Wim Jaquet. Maar ja, via hen testen wordt lastig denk ik.

Op locatie in de Alpen heeft een vriend van mij ze een dagje gehuurd in Méribel-Mottaret (elke beetje freeride-georiënteerde winkel die Blizzard voert zal hem wel hebben). Zoiets is dan je enige kans denk ik. Of je moet in november naar een test-event in de Alpen. Kan je meteen nog andere modellen uitproberen. Zie het dan gewoon als een 3-daagse skitrip (3 skidagen dan), dan wordt het die 400 euro of wat zo’n tripje kost wel waard.

Maar als ik de gewenste stijl zo lees zal het wel matchen. Een goed alternatief zou zijn de Salomon X-Drive 8.8 in 184. Díe hebben ze wel bij Duijvestein, Maar zo’n ski ga je niet genoeg op gang krijgen op een indoor baan vrees ik.

thanks voor de tips! ik ga deze kerstvakantie naar val thorens, daar hebben ze vast wel een ski shop met Blizzard skis! zo’n tripje is een beetje te duur aangezien ik al 2 weken ga skien dit seizoen.

@timvanhelmond

Toevallig heb ik het afgelopen jaar de Brahma gekocht en er Tyrolia Attack 13 bindingen er op laten zetten. Ik heb de ski apart besteld bij ekosport en de binding bij Outdoor XXL er op laten zetten. Gewoon even goed zoeken op internet, eventueel uit Duitsland of Frankrijk laten komen! In Nederland kun je ook nog even bellen naar De Wit in Schijndel, die hadden hem vorig jaar in ieder geval nog wel in het assortiment.

Over de ski ben ik trouwens hartstikke tevreden. Ik ben 1.88 en 79kg dus 180cm is prima aangezien hij zo stijf is ;)

Hai Tim,

De meeste wintersportzaken hebben de ski’s nog niet allemaal binnen, vanaf oktober zou je deze kunnen bestellen bij SnowCountry in Nederland. Daarnaast heeft o.a. Wim Jaquet ze al binnen als je een fysieke winkel zoekt.

Qua binding ben je natuurlijk vrij in het merk, maar Blizzard werkt veel samen met Marker.

*bericht bewerkt door Stephanie_ski op 21 sep 2016 12:45

Ik heb mijn Brahma’s vorig jaar bij Wim Jaquet gekocht icm. met Maker Jester 16 en ik ben zeer tevreden met zowel de ski als de binding (als is de ski wel vrij pittig als je niet vrij veel weegt).

Ik weet niet of WJ ze alweer heeft.

Of de salomon sth2 is ook nog een optie als binding

Mijn Blizzard Brahma’s 2014 staan inmiddels te koop om de overstap te maken naar de Gunsmoke. Ik maakte gebruik van de Look Pivot 14 binding. Goede kleuren combinatie ook!

Plaats een reactie