Wingjump... is dit 1 april?

Is dit 1 april of lijkt het jullie wel wat?

null

https://www.indiegogo.com/projects/wingjump-the-world-s-firs…

Click. Click. Peace

Ik weet het niet of ik wel als een soort batman over de piste heen wil raggen :-)
Volgens mij moet je het eerst voelen en ervaren of dat het je van het is…

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Als het doet wat ze zeggen dan lijkt het mij wel gaaf, maar dat weet je nooit bij dit soort kickstarter video’s.

Lol, ik zie af en toe wel kinderen in ski klasjes op deze manier naar beneden gaan… Maar dan heeft het meer een remmend effect.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

LOL ik ben op 10/12 in Tigens. ik zal eens nakijken of het wel echt is.

@Kenneth Ik hoor het graag!

Click. Click. Peace

Ga je langs een afgrond voor een aansluiting naar een ander gebied, klap je op een buckel en vlieg je zo de afgrond in. Lijkt me niet heel handig

A winter without powder isn't a winter!

Het lijkt op skiën met een losse vlieger op de rug. Het geeft ongetwijfeld meer weerstand, maar door de vorm mogelijk ook een beetje lift. Het zou je makkelijker door de poeder en over ruw terrein kunnen helpen, en misschien iets makkelijker uit diepe bochten laten komen. Maar mocht het echt een lift-effect genereren kun je vooral rekenen op minder grip in scherp gesneden bochten doordat je minder massa op de kanten drukt.
Voor recreatief gebruik dus, en niet voor snelheid. Dan kom je op zoiets als het onderstaande uit.

Ik zie er vooral veel gevaar en ongelukken in: als je leert skiën bouw je ook langzaam op, net zoals je spiermassa en uithouding. Nu gaat het allemaal “makkelijker” (sneller? controle?).
Je moet al snelheid hebben om een lift te creëren, dus als pure beginner is dit niets.
Het kan door de lift inderdaad makkelijker zijn om over slechte sneeuw heen te gaan…

Er zijn ook korte filmpjes te zien, waar ze zeggen dat je makkelijker en verder kan springen…ik hoef hier geen tekeningetje bij te maken, dat je zoiets zeker stap voor stap opbouwt?

Onder begeleiding van een leraar op een bepaald niveau kan het een leuk hulpmiddel zijn, maar om verder mainstream te gaan…

Glij blij door die brei :-)

@Kenneth : wij zijn er ook vanaf 10 december. Als ik iemand zie voorbijvliegen weet ik dan dat jij het bent :-)

Maar mocht het echt een lift-effect genereren kun je vooral rekenen op minder grip in scherp gesneden bochten doordat je minder massa op de kanten drukt. Voor recreatief gebruik dus, en niet voor snelheid.

Bennie op 10 nov 2016 14:52

Volgens mij maakt minder massa op de kanten niet zoveel uit omdat je relatief net zoveel grip houdt. Je hebt namelijk ook minder massa om uit te breken in de bocht. Lichte skiërs kunnen normaal gesproken toch net zo makkelijk bochten maken als zware skiërs? Het is natuurlijk wel zo dat stijve ski’s mogelijk wat minder geschikt zijn omdat ze minder belast worden.

Het ziet er leuk uit, maar ik vind “gewoon” skiën eigenlijk al spectaculair genoeg. Als je verder en hoger wilt springen dan kun je ook gewoon harder skiën en/of steilere schansen nemen.

Maar mocht het echt een lift-effect genereren kun je vooral rekenen op minder grip in scherp gesneden bochten doordat je minder massa op de kanten drukt. Voor recreatief gebruik dus, en niet voor snelheid.

Bennie op 10 nov 2016 14:52

Volgens mij maakt minder massa op de kanten niet zoveel uit omdat je relatief net zoveel grip houdt. Je hebt namelijk ook minder massa om uit te breken in de bocht. Lichte skiërs kunnen normaal gesproken toch net zo makkelijk bochten maken als zware skiërs? Het is natuurlijk wel zo dat stijve ski’s mogelijk wat minder geschikt zijn omdat ze minder belast worden.

Martin7182 op 12 nov 2016 16:04

Je mag niet vergeten dat je je latten ook nog voldoende geplooid moet krijgen om de kanten aan de grond te krijgen als je ze kantelt, en daar heb je weer wel kracht voor nodig (en die krijg je meestal van de zwaartekracht, dus dankzij je gewicht ;-)).

Daarom geven ze ook andere ski’s ifv jou gewicht.

Dat bedoelde ik ook met mijn laatste opmerking @Morzel. Maar volgens mij is minder massa op zich niet het probleem.

@Joostw
Je hebt altijd een parachute mee

Genieten

@Morzel en @Martin7182 Lift is niet afhankelijk van gewicht. Wel is bij een zwaargewicht meer snelheid nodig dan bij een lichtgewicht om genoeg lift te creëren.

@Hessel, dat is toch ook precies wat ik zei.

@Kenneth : wij zijn er ook vanaf 10 december. Als ik iemand zie voorbijvliegen weet ik dan dat jij het bent :-)

Sarah op 12 nov 2016 15:03

@Sarah jammer genoeg is het speciaal gemaakt voor skiers. vermits ik sinds mijn kindertijd niet meer op latten heb gestaan ga ik dit aan mij voorbij laten gaan.

@Kenneth: wij zijn wel skiërs maar ga toch ook passen :-)

Plaats een reactie