week 17 december leuk in Frankrijk?

Hallo, ik ben niet zo bekend met wintersport maar zou graag een keer een weekje zonder kinderen met de auto naar een sneeuwbestemming in Frankrijk gaan. Lekker in de sneeuw wandelen, misschien een skiles. De week vóór kerst, dus op zaterdag 17 dec gaan rijden. Weet iemand waar het dan leuk is of is alles dan nog dicht omdat de vakantie pas op zat. 24 dec begint?

In tegendeel: Frankrijk is het enige land waar de scholen die week juist al vrij hebben en de week van kerst zelf. Dus alle andere alpenlanden zijn vermoedelijk rustiger (en goedkoper).

Het klopt helemaal wat @GiGi zegt, maar je zult wel al alle animatie hebben die in vakantieperiodes gedaan wordt (vuurwerk, fakkelafdalingen, en wat skigebieden al niet meer bedenken!). En in alle andere landen/gebieden zal alles evengoed open zijn en inderdaad stukken goedkoper.

Click. Click. Peace

Eerst maar eens afwachten of en waar er sneeuw ligt? Voor het eerst naar de sneeuw en dan in een groen dorp terechtkomen lijkt me minder leuk. Met weinig mensen in die periode lijkt me ook niet leuk. Allereerst lijkt me de planning van de start van het seizoen van belang (wellicht bekend) en vervolgens maar zien of die wordt gehaald. Vorig jaar is er nogal wat opgeschoven. Als ik me niet vergis zijn vroegboekingen zo vroeg in het seizoen risicovol en dus minder aannemelijk. Het lijkt me dan ook dat er vrij kort voor die periodes nog voldoende te vinden zal zijn. En nu GiGi en Rogier de vraagsteller wat verder op weg helpen met wat leuke gebieden

Hen48

kijk hier voor wanneer welk land vakantie heeft https://www.schoolvakanties-europa.nl/schoolvakanties-frankr…

Ofwel in de stijl van je uitgebreide ski adviezen (GiGi) zorgen dat deze vraagsteller een enthousiaste wintersporter wordt. Nu wordt hij niet echt op pad geholpen. Ik weet dat Trois Vallees (Les Menuires) super is. Ikzelf heb geen behoefte verder te zoeken.

Hen48

Skigebieden-expert ben ik niet echt. Zeker in Frankrijk ken ik eigenlijk alleen maar de grote gebieden geweest (Trois Vallees, Espace Killy, een deel van Portes du Soleil, Serre Chevalier en een dagje Alp d’Huez). Over al die gebieden heb ik ook beoordelingen achtergelaten (eventueel onder de gebruikersnaam Cheizz). Verschillen tussen die gebieden zijn er genoeg, maar ik weet niet exact waarnaar de topicstarter op zoek is.

Mijn commentaar was dan ook alleen op de aanname dat de week voor kerst in Frankrijk lekker rustig zou zijn, wat dit jaar dus niet per se zo is (in Frankrijk).

*bericht bewerkt door GiGi op 28 sep 2016 19:01

trois vallees zou je kunnen proberen al heeft heel frankrijk dan al vakantie.
Ik zou wel voor de hogere gebieden gaan. en eventueel voor oostenrijk en zwitserland en italie last minute boeken en kijken waar er sneeuw ligt. last minute is er altijd wel iets te krijgen.
succes

of als je zeker wilt zijn. er zijn ook organisatie die hebben sneeuwgarantie of zoiets. ik dacht sunweb. dus als je toch zeker wilt zijn van een accommodatie kan je daar ook nog over nadenken.

@miepmiep Goh die sneeuwgarantie stelt niks voor, alle skiegebieden geven die ook bij aankoop van een skipas. En als je alle regeltjes leest moet er meer dan 2/3 van de liften niet draaien, dit is in veel van de sneeuwgaranties, dus ze zorgen altijd dat 1/3 draait. En hier horen dus ook de baby/beginnersliften aan de oefenweides bij en dan kom je er in veel gebieden rap.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

@miepmiep Goh die sneeuwgarantie stelt niks voor, alle skiegebieden geven die ook bij aankoop van een skipas. En als je alle regeltjes leest moet er meer dan 2/3 van de liften niet draaien, dit is in veel van de sneeuwgaranties, dus ze zorgen altijd dat 1/3 draait. En hier horen dus ook de baby/beginnersliften aan de oefenweides bij en dan kom je er in veel gebieden rap.

Arno11 op 28 sep 2016 20:36

Oh ja zover heb ik het nog nooit gelezen. gaan altijd naar sneeuwzekere gebieden. wist alleen dat als je boekt en er ligt geen sneeuw dat je kosteloos kan omboeken ( of er dan nog plek is weet je nooit) maar verder nooit echt in verdiept.

Terug naar antwoord op de vraag van joost fransen is in elk geval belangrijk dat Les Menuires op 17 december in elk geval wit ligt en hij sowieso les kan nemen en volop kan wandelen in witte omstandigheden. Daar boeken levert voor hem geen risico’s op.
En natuurlijk zijn er op dat moment nog andere opties.

Hen48

Terug naar antwoord op de vraag van joost fransen is in elk geval belangrijk dat Les Menuires op 17 december in elk geval wit ligt en hij sowieso les kan nemen en volop kan wandelen in witte omstandigheden. Daar boeken levert voor hem geen risico’s op.
En natuurlijk zijn er op dat moment nog andere opties.

Hen48

Ik zou in zo’n geval lekker last minute boeken zodat je zeker weet dat je sneeuw hebt, want je weet de laatste jaren maar nooit.

let's get this party started!!

Plaats een reactie