Sneeuwcondities eind maart in Gerlos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Mede wintersporters,

We zijn wat aan het kijken voor wintersport.
Door omstandigheden kunnen we niet eerder dan eind maart.
Graag willen we naar Gerlos.

Wie is er deze periode wel eens geweest in gerlos en weer hoe de sneeuwcondities dan nog zijn?
Dalafdaling nog open? Is het dorp nog wit? En hoe is de sneeuw eind van de middag.

Natuurlijk begrijpen we dat we niet in de toekomst kunnen kijken. Maar hoe was het eerdere jaren?

Alvast bedankt.

Mvg

Op sneeuwhoogte.nl kan je terugkijken hoeveel sneeuw er lag, op bergfex kan je camerabeelden terugzien tot een jaar geleden. Ben er 2 keer in mrt geweest, 1x was de dalafdaling open, 1x was deze niet bestaand. Sneeuw in mrt is meestal zacht, zeker in de middag en dat was daar ook zo. Is de zonkant ook.

Ik voorspel dat het dorp niet wit is, dat de dalafdaling niet open is omdat het dorp te laag ligt. De kwaliteit van de sneeuw geef ik een vier.

Wat denk jij @GiGi?

A winter without powder isn't a winter!

Ik denk dat sneeuwkwaliteit, temperaturen en zonuren dusdanig uit elkaar liepen de afgelopen jaren, dat er geen pijl op te trekken is. De dalafdaling ligt ook op een zuidhelling, dus die zal wel veel en vaak papperig zijn - áls ie al open is.

Ik ben er nog nooit geweest hoor, maar dit is wat Google Maps en gezond verstand mij zoal vertelt (ik hoor het in de vorm van stemmen)…

*bericht bewerkt door GiGi op 30 sep 2016 19:42

Hierbij ons sneeuwzekerheidsoverzicht van gerlos: https://www.wintersport.nl/dorpen/gerlos/sneeuwzekerheid…

Click. Click. Peace

Ik ben er pasen 2014 geweest (begin april) en toen fantastische condities gehad. Hebben toen verse sneeuw gehad maar ook zonnige dagen. Alle pistes open en in goede condities.

Thank God summer is over!

Oooh eind maart, is geen vakantie tijd, dus ik zou zeggen, afwachten en pas in maart gaan boeken.
Maarja, niet iedereen wil en kan zo lang wachten he.

Wel eens eind maart/begin april geweest met niet al te beste condities. Dalafdaling was wel open maar zeer papperig. En natuurlijk het groene dorp daarbij . Daarna hadden we gelukkig na enkele dagen een enorme dump . Wat een feestje was het toen op de zeer rustige pistes ! Ik zou inderdaad niet boeken , en de condities aankijken, als je met een niet al te grote groep ben …

Bedankt voor jullie reacties.

Echter het nog niet boeken zal niet lukken.
Redelijk grote groep willen we daarheen gaan.
Wordt waarschijnlijk week van 11 maart. Dus wel ietsje eerder.

Is er dan kwa gezelligheid nog wel wat te beleven? Of overal half volle / lege tenten?

Mvg

Mede wintersporters,

We zijn wat aan het kijken voor wintersport.
Door omstandigheden kunnen we niet eerder dan eind maart.
Graag willen we naar Gerlos.

Wie is er deze periode wel eens geweest in gerlos en weer hoe de sneeuwcondities dan nog zijn?
Dalafdaling nog open? Is het dorp nog wit? En hoe is de sneeuw eind van de middag.

Natuurlijk begrijpen we dat we niet in de toekomst kunnen kijken. Maar hoe was het eerdere jaren?

Alvast bedankt.

Mvg

cleenders op 30 sep 2016 18:38

de sneeuw is dan nog hardstikke top, tot in het dal kun je nog skien. het dal is er over het algemeen nooit wit dus daar hoef je niet perse van uit te gaan. ik ben er vaak geweest rond die tijd van het jaar en je kunt er dan hardstikke mooi skiën. en als het echt niet lukt kun je altijd naar hintertux op de zelfde pas waar de sneeuw optimaal goed zal zijn. en die tijd dat jij er bent is de sneeuw net zo goed als in februari. wat betreft het uitgaan kan ook redelijk. vorig jaar was feest dj ruud in gerlos en mayrhofen rond die tijd.

Hoe Hoger, Hoe Beter

Oh 11 maart , dat is een top tijd om tegaan !

Alle pistes waarschijnlijk open , zo ongeveer de beste sneeuwhoogtes , en ook al veel kans op een heerlijk voorjaars zonnetje . Ook lekker druk in de apres ski , want je struikelt er over de nedelanders in die periode, bijna eng !
Die periode zou ik zo vooruit boeken als ik niet anders kon !

Veel plezier !

*bericht bewerkt door Eisbeer op 03 okt 2016 16:50

Wij hebben in 2015 en 2016 (en gaan ook in 2017) de eerste week van de Paasvakantie (Belgie) naar Gerlos geweest en wij hebben 2 jaar TOP condities gehad. Wij hebben echt geluk gehad dat het voor/tijdens onze aankomst flink gesneeuwd heeft. Naar het einde vd week (laatste dag dan) waren de sneeuwcondities niet echt goed meer maar we hebben onze laatste meters tot in het dal kunnen boarden.
Hopelijk hebben we dit jaar evenveel geluk (ik heb zo de indruk dat de seizoenen een beetje aan het opschuiven zijn)

Greetz

Beste Wintersport liefhebbers,

Wij gaan bewust eind maart (17-3) een dikke week naar het Zillertal (Finkenberg) . We zijn van mening dat we dan de meeste kans op zonnig weer hebben. WIj (50-51 jaar jong) zijn behoorlijk sportief maar houden ook van genieten op een terras in de zon met een mooi uitzicht op de omgeving. We hebben voor dit gebied gekozen omdat we dan altijd de sneeuwzekerheid hebben van de Tuxer-gletscher. We zijn nog nooit zo laat in het seizoen op wintersport geweest en weten dus niets van de sneeuw conditie’s in het Zillertal rond deze tijd. Graag ontvangen we reactie’s, ervaringen en tips hoe we de beste dagtochten kunnen maken. We hebben een appartement in Finkenberg geboekt en willen van daaruit he met de superskipas per skibus of auto het Zillertal verkennen. Hebben jullie tips over routes, sneeuwcondities (zuid en noord pistes…goede ski hutten etc? Alvast bedankt

ik heb in april nog wel eens sneeuwkettingen moeten leggen op 800m omdat het dumpte, in April kan het nog alle kanten op, maar de zon is dan al sterk, dus als die schijnt is het al snel warm.

Plaats een reactie