Wat en waar is aan de piste?

Wij zijn door de jaren heen een beetje verwend geraakt door onze speurtocht naar appartementen direct op de piste. Toch wil je ook weleens ergens anders kijken en skien, maar het is erg lastig om iets te vinden wat voldoet aan slechts twee criteria: appartement en op de piste. Als ik aan het zoeken ben krijg ik <300 meter? Waar vind ik iets waar ik vanuit de deur de ski’s onder klik en kan gaan en waarom is het zo lastig om hierop te filteren?

Bij de meeste dorpen boven de pakweg 1.500 m. kun je erg toch meestal wel op vertrouwen dat er sprake is van ski in ski out mogelijkheden. Die zijn er in Frankrijk meer dan bijv. in Oostenrijk dacht ik. Maar daar komt gegarandeerd reactie op.

Hen48

In Frankrijk is er meestal wel sprake van appartementen aan de piste.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Ja, zijn we ook al geweest, maar 1 keer Frankrijk was voldoende :) Bedankt voor de reactie.

Even kijken op google earth. Dan zie je al veel meer.

Bier, sex , en patatjes

Zo zoek ik inderdaad ook al jaren, maar dan nog kom je regelmatig bedrogen uit. Het zou toch mooi zijn als er een website-adres is waar alleen de accommodaties direct op de piste staan vermeld? Laat ik het anders zeggen, ik vraag me af waarom dat er niet is?

Kijk eens bij hoog solden, obertauern, kuthai, of landal parken.

@CarloK. Ik heb een boek van uitgeverij Spalder uit Amsterdam waar alle skigebieden instaan met alle mogelijke en van belang zijnde informatie. Het is inmiddels van 2010 maar voor de belangrijkste dingen nog steeds van toepassing. Als ik Google op ski in ski out dorpen komt daar ook een vracht aan informatie uit.
Ben benieuwd wat uw afkeer voor Frankrijk is. Ik ski al 10 jaar in Trois Vallees. Zowat alles ski in ski out, de sneeuw ligt tot in de skikelder en 650 km. piste. Wat wil je nog meer?

Hen48

@Hulst Dankjewel voor je reactie en tips. Ik merk dat reisorganisaties het niet zo nauw nemen met “aan de piste”. Na opnieuw beduidend meer betaald te hebben voor zo’n accommodatie bleek dat we 300 meter de berg op moesten lopen om bij de piste te komen. De reisorganisatie erkende dit en betaalde een deel terug. Neemt niet weg dat er eigenlijk een collectieve afspraak zou moeten komen binnen hoeveel meter men spreekt over “aan de piste”. Ik heb niets tegen de mooie skigebieden in Frankrijk, we zijn in Port du Soleil geweest, maar heb me verschrikkelijk geërgerd aan al het personeel in restaurants en skihutten. Ondanks de moeite die we deden om ons verstaanbaar te maken bleef het moeilijk communiceren. Daarom skiën wij al heel wat jaren in Italië. Grote mooie skigebieden, goede keuken en gastvriendelijk.

@CarloK. Is duidelijk. Voor Trois Vallees en in het bijzonder Les Menuires en Val Thorens hebben we naast de inmiddels zelf opgebouwde kennis het bijzondere hulpmiddel van de skifan die een groot deel van het jaar foto’s op het forum zet en ook wel als vraagbaak wordt gebruikt bij specifieke vragen. Je hebt gelijk dat reisorganisaties niet altijd te vertrouwen zijn. Vandaar dat ikzelf al vele jaren zowel zomer als winter bij particulieren boek via marktplaats. Punt is wel dat wij nogal vasthonk zijn en dan zijn er weinig verrassingen. Met Google streetvieuw kom je soms ook tot voor de deur, maar dat is niet altijd het geval. Ook webcams, in veel gebieden aanwezig, kunnen weleens hulp bieden. Maar wellicht is het niet allemaal nieuws wat ik vertel.

Hen48

Plaats een reactie