Skilengte Redster Edge GS

Komende winter ga ik een seizoen skiles geven. Nu ben ik van plan om de Atomic Redster Edge GS te kopen, alleen twijfel ik tussen 183 of 176 uitvoering. Zelf ben ik 90kg en 1.94m. Wat adviseren jullie? Of is een andere ski beter geschikt?

Met jouw gewicht & lengte is er geen twijfel: 183.

*bericht bewerkt door Arnh op 09 okt 2016 12:51

Ja normaal gesproken zou ik voor de 183 gaan. Maar omdat ik les ga geven twijfel ik of een kortere ski beter geschikt is, vanwege een wat betere wendbaarheid.

Waarom neem je geen skies die gemaakt zijn voor het kortere werk en wendbaarder zijn.
Mij lijkt het niet ideaal om een ski korter te nemen dan word aanbevolen. Je levert imo. een hoop stabiliteit in.

Übung macht den meister!!!

Ja normaal gesproken zou ik voor de 183 gaan. Maar omdat ik les ga geven twijfel ik of een kortere ski beter geschikt is, vanwege een wat betere wendbaarheid.

peterski op 9 okt 2016 19:24

Eigen ervaring: je ski maakt niet uit om les te geven. Ploegen en slippen gaat even goed met een lange GS ski als met een korte slalomski.

Kies in functie van wat je na je lessen wil doen in je vrije tijd.

En sowieso, met jouw lengte vind ik 1m83 al wat aan de korte kant. 1m76 gaat echt te kort zijn en je gaat er spijt van hebben.

Ja normaal gesproken zou ik voor de 183 gaan. Maar omdat ik les ga geven twijfel ik of een kortere ski beter geschikt is, vanwege een wat betere wendbaarheid.

peterski op 9 okt 2016 19:24

Eigen ervaring: je ski maakt niet uit om les te geven. Ploegen en slippen gaat even goed met een lange GS ski als met een korte slalomski.

Kies in functie van wat je na je lessen wil doen in je vrije tijd.

En sowieso, met jouw lengte vind ik 1m83 al wat aan de korte kant. 1m76 gaat echt te kort zijn en je gaat er spijt van hebben.

Arnh op 9 okt 2016 22:38

Vergeet niet dat je heel vaak ook naar boven moet klimmen om vallende kinderen op te hijsen, dan zijn lange zware ski’s echt niet fijn.

Ik zou de Redster lekker lang kopen, precies wat @RFKANGOO zegt. Koop een ski waarvoor deze bedoelt is, en pas dat niet aan door een andere lengte te kiezen.

Natuurlijk kun je lesgeven met deze ski’s. Maar ik zou deze ski in lichaamslengte aanraden, en koop dan een tweedehands lekker soepele en eenvoudige ski om les te geven. Les geven op stijve harde ski’s is niet ideaal, omdat het rustig skiend lastig is om te laten zien hoe je druk moet zetten en hoe je behoort te skiën.

Click. Click. Peace

Over het gewicht en de stijfheid van de Redster Edge GS: die is meer te vergelijken met high-end pisteski’s als bijvoorbeeld de Fischer Progressor F19 of Rossignol Pursuit 800 TI dan met meer racy GS-ski’s.

Over het gewicht:

Atomic Redster Doubledeck 3.0 GS in 178: 2680 gram per ski

Atomic Redster Edge GS in 176: 2170 gram per ski
Rossignol Pursuit 800 TI in 177: 2150 gram per ski
Fischer Progressor F19 in 177: 2030 gram per ski
Salomon 24 hours max in 178: 2120 gram per ski

Qua gewicht dus veel meer in de buurt van de pisteski’s dan van de GS-ski’s. Qua flex ook. Voor iemand met niveau skileraar en 90 kg geen enkel probleem dus.

Bedankt voor de reacties. De redster edge gs gaat tot 183. Als je langer wilt dan wordt het al een fis uitvoering en dat lijkt me iets te veel van het goede.

Deze ski moet je absoluut op 183cm nemen. Zoals @arnh al heeft vermeld zul je spijt krijgen als je hem kleiner koopt.

Ja ik ga ook voor de 183.

Plaats een reactie