Skipas Cortina d'Ampezzo of Dolomitisuperski

Dit onderwerp gaat over de bestemming Cortina d'Ampezzo

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Cortina d’Ampezzo om een week te skiën / snowboarden.
Nou zie in dat het prijsverschil minimaal is voor de skipas Cortina d’Ampezzo of Dolomitisuperski.
Wie kan mij hierin adviseren?
Is het lang reizen tussen de diverse deel gebieden?
Wij zijn met 14 personen is er nog een groepskorting van kracht?
Heeft iemand nog andere tips?

Alvast hartelijk dank voor de tips en adviezen.

Vriendelijke groet,

Marcel

Cortina zit - voor Dolomietenbegrippen - een beetje in een uithoek. Versciaco-Elmo (Sexten) in het noordoosten is ongeveer 45 minuten rijden, net zoals San Cassiano (Alta Badia, met toegang tot de Sella Ronda). De Pescul Fertazza-lift in Ski Civetta is iets langer rijden, een klein uurtje. In kilometers is het allemaal niet zo veel, maar het zijn wel provinciale wegen dor de bergen.

Cortina lijkt mij prachtig (ben er nooit geweest), maar ik kan me voorstellen dat ervaren wintersporters na een aantal dagen ook wel wat anders willen zien, zeker als dat relatief dichtbij is. En aangezien de Dolomiti Superski-pas niet veel duurder is, zou ik persoonlijk daar voor gaan. En als je dan 1 dagtrip moet kiezen (ik hoop dat je er meer kan doen), zou ik zorgen dat je onder bij de lift staat in San Cassiano om de Sella Ronda en vooral Alta Badia te skiën.

Het is al reizen tussen de diverse gebieden rondom Cortina.
Falzarego (Lagazuoi, Cinque Torri), Tofana (voor mij het mooiste deel), Faloria, Cristallo en Mietres ziijn niet allemaal door liften verbonden met elkaar. Maar allemaal de moeite waard.
Een hele mooie dagbesteding is de Grande Guerra tour waarbij je ook Civetta meepakt maar dan moet je wel aardig doorskien/boarden. Hier zitten ook een aantal busverbindingen bij in.
In Cortina zelf heb je de Super8 Ski tour. Zeg maar een kleine versie van de Grande Guerra (http://cortina.dolomiti.org/index.cfm/experience/Skiing/Supe…)

Voor de skipassen kun je hier je opties berekenen:
http://www.dolomitisuperski.com/en/ski-pass/price-calculator…

*bericht bewerkt door Matthieu op 11 okt 2016 09:30

Aftellen maar!

Ook even in rekening nemen dat één van de hoogtepunten van Cortina (Forcella Staunies) deze winter niet opengaat …

Qua tijdsbesteding zou’k zeggen:

  • 1 dag Tofana
  • 1 dag Faloria, Cristallo (mss Mietres)
  • 1 dag Cinque Torre + de super8
  • 1 dag vertrek Cinque Torre maar dan de Grande Guerra skitoer
  • 1 dag Lagauzoi maar dan doorsteek naar Alta Badia, Santa Crocce, Mittagstal (niet de Sella Ronda)
  • 1 dag Sexten (autorit) of Alleghe (autorit)

Sowieso dus de Dolomiti Superskipas nemen!

Aftellen maar!

Sowieso dus de Dolomiti Superskipas nemen!

Matthieu op 11 okt 2016 11:10

Inderdaad!

Dank jullie voor de tips en ook al is het pas in februari we hebben er nu al zin in !!!

Dank jullie voor de tips en ook al is het pas in februari we hebben er nu al zin in !!!

MarcelZedel op 11 okt 2016 20:37

Kan ik me nou helemaal niets bij voorstellen… ;)

Aftellen maar!

Plaats een reactie