Ski Boards / Stunt Ski's

Hey mensen,

Ik wil nieuwe ski’s en ik heb veel mensen op kleine ski’s gezien. Nu twijfel om zelf een paar van deze Stunt Ski’s / Ski boards te halen, maar hoe Skiën deze Ski’s? Kan je er beetje normaal de berg af. En hoe ervaren moet je zijn?

Ook kan ik weinig winkels vinden die deze Ski’s verkopen. Weten jullie winkels die deze ski’s verkopen?

Bedankt alvast :)

@Dirk93 Ik denk dat je snowblades bedoelt. Dit zijn skietjes van ongeveer 1 meter lang. (Stunt ski’s zijn freestyle ski’s, en die zijn ongeveer lichaamslengte).

Snowblades zie je minder en minder omdat deze ski’s die vaak geen skibinding hadden zeer gevaarlijk zijn voor je knieën en omdat echt lekker skiën met deze korte skietjes helemaal niet zo leuk/eenvoudig is. De skietjes zijn weinig stabiel en als er een beetje verse sneeuw ligt heb je helemaal niets aan deze korte latten. Voor ‘erbij’ misschien best grappig voor een dag. Maar als vervanging van gewone ski’s zou ik ze niet aanraden.

Click. Click. Peace

Zeg nooit snowblades tegen skiboards ! Skiboards zijn breder, in verschillende lengtes verkrijgbaar en van hoogwaardige kwaliteit. Met de juiste bindingen erop zijn ze absoluut veilig.
Wij kochten ons eerste paar ruim 10 jaar geleden in Amerika ( zoek maar eens naar revel8 ) en hebben er nooit spijt van gehad. Integendeel !
Wij gaan jaarlijks met z’n 10 op skivakantie en vermits er 8 snowboarders bij zijn, zochten wij iets anders dan de traditionele ski. Met onze skiboards zijn we ongelooflijk wendbaar, snel, maar kunnen we ook gek doen en de funparken induiken.
Wij willen echt niks anders meer.
Dit jaar kocht ik een tweede paar bij skiboards.eu ( eman heavy tools ). Deze zijn 105 cm en zijn geschikter voor een laagje verse sneeuw en (mits de goede techniek) voor diepsneeuw. Mijn eerste paar meet 90 cm (revel8 tansho) en die komen het best tot hun recht op geprepareerde pistes.
Echt, wij vinden ze fantastisch.
Vergelijk de modellen maar eens met de gewone snowblades en je zal direkt de grote verschillen opmerken.

Plaats een reactie