Welke accommodatie in Val Thorens?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Op dit moment ben ik aan het zoeken naar een betaalbare accommodatie in Val Thorens voor de 3e of 4e week in maart. Nu zie ik via Sunweb wat aanbiedingen voorbij komen, waaronder de volgende appartementjes:

  • Résidence Les Trois Vallees
  • Résidence l’Arcelle
  • Résidence Dôme de Polset
  • Résidence Les Olympiades

Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik heb wat reviews gezien op andere websites, maar het probleem is dat deze nogal gedateerd zijn en ik dus niet echt een goed beeld krijg van de huidige situatie. Het hoeft voor ons geen splinternieuw appartement te zijn, maar gewoon schoon en een beetje ruimte is wel het minste wat we verwachten (ik weet het, het is Frankrijk, dus ruimte is een relatief begrip :p).

Thanks alvast.

Wij zitten in Cheval blanc boven ski school prosneige… prima accomodatie.
skiet zo weg uit je appartement.

van de andere geen ervaring…

van de andere geen ervaring…

trouwens ik kan me niet vinden in de de beoordeling op zoover over cheval blanc. Wij hadden een prima accomodatie. Wij hebben rechtstreeks geboekt en overlegt wat onze wensen zijn en ook zo’n appartement gekregen. wij hebben met z’n vieren 4-6 appartent ( 2 volw en 2 kids). Oke het zijn geen balzalen , maar goed genoeg voor een weekje wintersport. kids hadden zelfs nog de ruimte om te spelen. ook nog met bezoek.

Dankje skifan, maar ben eigenlijk wel op zoek naar een directe mening van iemand, niet via de toeristensite.
@miepmiep: dat ligt dan weer net boven ons budget helaas…

mail ze rechtstreeks. zijn vaak andere prijzen dan dan via sunweb. wij waren vorig jaar ook goedkoper rechtstreeks dan via sunweb en wij hadden een betere accommodatie dan de nl-ers die via een reisorganisatie hadden geboekt.
dus mail de accommodatie rechtstreeks en vertel je wensen en dan komen zij wel met een prijs.
voor maart betaal je voor 4-6 persoonsacco ongeveer 1000 euro per app. ( actie tarief) en 6-8 persoon ( afgerond naar boven 1550per appartement actie tarief)

*bericht bewerkt door miepmiep op 24 okt 2016 22:21

Thanks voor de tip. Echter, we gaan met twee personen, dus dan zal de prijs pp alsnog aan de hoge kant liggen (zeker gezien de skipas en het vervoer dan nog los moeten worden gerekend…). Ik ga wel even kijken of dit misschien in een andere appartement mogelijk is.

er is ook een kleiner appartement dus die zal goedkoper uit vallen. 2-4 persoons en die is ook prima.
succes met zoeken.
of kijk hier eens:

http://nl.ski-france.com/

Ik zou voor het goedkoopste app. gaan. Je hebt een bed nodig en een plek om te ontbijten en evt. avond te eten. Verder ben je toch lekker aan het skiën. Wat heb je dan aan een luxe en/of ruim appartement.
Zelf ben ik één keer in Val Thorens geweest. We zaten met vijf man (2 volw en 3 kids) in een klein en afgeleefd hok, maar ik heb er verder een fantastische skiweek gehad (alleen wel balen dat mijn ski’s gejat werden op nota bene eerste kerstdag. Dus die niet zomaar ergens neerzetten!). Het was heel leuk dat je dwars door het dorp heen kon skiën.
Vond de prijzen in de supermarkt trouwens heel schappelijk. Dus zelf koken kan daar ook prima en als je tijdig je plek in de parkeergarage (verplicht) boekt, dan scheelt je dat ook geld. Zo was het twee jaar terug in ieder geval wel.

Peter Pos

wij hebben over 2 jaar via sunweb een appartement geboekt. Was Le Valset onderaan het dorp. Kamer zag er naar franse normen redelijk goed uit en badkamer was recent vernieuwd. De lager in het dorp gelegen appartementen zijn niet zo dicht bij de bars zodat hier snachts wat minder lawaai is. (tenzij je elke nacht wilt uitgaan natuurlijk ;) )

*bericht bewerkt door Coudron op 24 okt 2016 23:43

Ga nu voor de 3e keer naar val thorens.

We gaan nu voor de 2e keer een appartement nemen in Résidence Le Serac . Heeft een goede locatie en ski in ski out.

Onze ervaring was dat het klein was. Maar wel schoon. Savonds rustig. Dus een goede nachtrust.

Wij hadden een 2p appartement. Opzich groot genoeg. Maar zoals je al aan gaf. Echt franse maten.

Ik kan het je wel aanraden. - lage prijs - schoon en goede locatie.

Heerlijk na een dag touren zo naar de deur te kunnen boarden.

Thanks voor de tip. Echter, we gaan met twee personen, dus dan zal de prijs pp alsnog aan de hoge kant liggen (zeker gezien de skipas en het vervoer dan nog los moeten worden gerekend…). Ik ga wel even kijken of dit misschien in een andere appartement mogelijk is.

julieng op 24 okt 2016 22:22

Als je met z’n tween bent, weet ik denk ik vrij precies wat je krijgt in dome de polset, daar zat ik namelijk vorig jaar met een maat van me. 't Zijn kleine hokjes, in de gang een stapelbed en in de woonkamer een bank. Klein mini tv-tje, houten tafeltje + twee houten bankjes, klein balkon en kleine keuken. Voor twee personen dikke prima maar klein, zoals 't in .fr gebruikelijk is bij budget acco’s, zegeviert.

Je bent met 2 personen altijd het allerduurst uit, zelfs voor een Piggelmee-appartementje voor 4 personen: je betaald voor degenen die ‘er niet zijn’.

Plaats een reactie