Skigebied Oostenrijk met kinderen 1,5 en 3 jaar

We zijn ons aan het oriënteren op een wintersportbestemming voor begin maart 2017. We gaan met ons gezin, twee volwassenen, een peuter van krap 3,5 jaar en een dreumes van 21 maanden We gaan bij voorkeur naar Oostenrijk maar Duitsland of Frankrijk is ook prima.
Wat we belangrijk vinden:

  • ik ski zelf niet omdat ik bij de jongste wil blijven dus vanuit het appartement wil ik wel wat te doen hebben en lekker op een terras bij de pistes kunnen zitten met hem. Eventueel wat speelmogelijkheden.
  • voor de oudste (3,5) zou het leuk zijn als ze in een peuterklasje mee zou kunnen gedurende de ochtend.
  • mijn man skiet wel maar dan ook maar halve dagen.
  • wandelmogelijkheden
  • het liefst dus een accommodatie of in een dorpje op/aan de piste. Liever niet eerst met de gondel omhoog.
    Wie heeft er leuke tips?
    Bedankt alvast!

Denk dat de dorpen in de Zugspitz Arena (bijv Lermoos) aan groot deel van je eisen voldoet.

oostenrijk heb zelf niet zoveel ervaring mee.

Maar wij zijn met onze oudste nu naar les menuires (ligt op 1800 meter) gegaan. ook voor niets skiers wandel mogelijkheden. aardig winkelcentrum en terrasjes die uit kijken op de piste. skiles kan bij prosneige ze hebben daar ook “baby” ski speciaal voor kinderen van van 2-4 jaar ( materiaal is inbegrepen). je kan ze mailen in het Nederlands en heel goed overleggen en mogelijkheden bespreken. of bij esf meer franstalig., opvang voor niet skiende kinderen is bij esf ( la croisette of iets oudere kinderen bruyere)
In frankrijk heb je ook voor de jongste opvang. hebben wij goede ervaringen mee. Hij ging bij ons halve dagen. gebied is ski in ski out. (la croisette is voor jullie best uitgangspunt).

tip boek in nederland al een proeflesje voor de kleine man zodat hij een beetje idee heeft wat het inhoudt in zo’n klasje te skien. hier in Nieuwegein hebben ze op de bostelbaan in de kerstvakantie een cursus 3 x2 uur en ook voor 3,5 jarige.

Wagrain:

Leuk overdekt zwembad
Goede skischool ook voor de kleintjes
Terras aan de piste waar je ook kunt sleen en oefen weide om te oefenen met skieen.
Zowiezo is Oostenrijk waar je ook bent prachtig om te wandelen dus ook daar
Ski gebied bied voldoende uitdagingen voor iedereen

Wij zijn daar vier keer geweest toen onze jongste zoon 1.5 was en dochter bijna vier was en naar de kids und spiel ging. Was allemaal super. In de ochtend gingen we om en om skieen en smiddags keken we hoe het ging. Daarna lekker zwemmen of sleetje rijden en heerlijk in ons appartement vertoeven.
Wel 1 klein minpuntje:
de ski pas vind ik zoals wij het hadden erg duur. Omdat we dus om en om gingen skieen gebruik je never nooit de hele dag je ski pas, deze was niet overdraagbaar. Hierdoor zwart/wit gezien maar de helft gebruikt maar je koopt wel twee volledige passen.

Nu gaan we voor de tweede keer naar Riezlern in het Kleinwalsertal.

Kleinwalsertal 850 km van Onze woonplaats (Zwolle)
Kleiner skigebied, goedkopere skipas
Gebied uitdagend en leuk genoeg
Meerdere dorpjes in het dal allemaal gezellig
Skieen vanaf Oostenrijk naar Duitsland
Prima skischolen
Terrasjes genoeg ook aan de piste en boven bij de Kanzelwand met prachtig uitzicht!
Kinderen nu 5 en 7 en gaan op les aldaar en hier in NL op een indoor skiband.

Succes met zoek tocht en veel plezier

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Ik snap niet waarom iedereen hier grote gebieden aanraadt terwijl je daar weinig aan hebt met alleen halve dagen skiën…

❄️

http://www.intersoc.be/nl/wintervakantie

Dit is ideaal, jammer genoeg hebben ze geen eigen hotels meer in Frankrijk (rechtzaak ivm gedeeltelijk met vrijwilligers werken).

Dit is verbonden met een belgische ziekenkosten verzekeraar, maar ook als je geen lid bent, kan je er mee gaan (is iets extra betalen geloof ik).

Maar de kinderopvang is normaal onovertroffen.

Glij blij door die brei :-)

Anne,

Kleinwalsertal is leuk, ze hebben inderdaad veel hotels/appartementen met een zwembad voor de kleintjes, onderaan verschillende pistes leuke barretjes en vaak ook een plek om te sleen.

Er zijn een aantal skischolen waar de peuters vanaf 3 jaar een halve dag op “les” kunnen en de meeste scholen zitten dan onderaan de groetere pistes waardoor het altijd leuk is om als ouder daar naar toe te skien aan het eind van de ochtend of middag. de skischolen hebben veel (meer dan 50% bij sommige scholen) Nederlandse lerearen en leraressen en dat lijkt mij best handig. over de skischolen in Riezlern kan ik niet veel zeggen, maar die in Bodmen Baad/Mittelberg hebben vaak heel veel nederlanders in dienst. wie weet kun je daar eens informeren.

Er zijn ongetwijfeld veel meer plekken waar ze dit soort zaken goed geregeld hebben, maar daar kan ik je niet bij helpen omdat ik naast KWT vaak op de gletschers zit in het naseizoen.
Succes met de keuze.

@David23
Omdat ze vragen naar gebieden waar ze niet met gondel nog eens naar boven moeten en een aantal dingen die ze vragen komen dan weer overeen met zo’n gebied. Van een groot gebied kan je met je skipas opties ook een klein gebied maken.

Iedereen geeft hier z’n ideeen en tips en dan is het aan hen wat ze er mee willen doen.

Als je commentaar hebt prima, maar kom dan zelf met een alternatief, heeft de topic starter iets meer aan.

ik denk dat imst een heel handig gebied is in dit geval, als kind heb ik hier zelf ook leren skiën en het is een heel compact gebied. overzichtelijk en gaat via een 4 zitter omhoog geloof ik of 8 zitter. verder is het gebied niet duur en als je halve dagen skiet zou ik ook zeker niet een ander gebied opzoeken. eventueel kappl, see of galtur kan ook wel wat zijn.

Hoe Hoger, Hoe Beter

Als je niet met een gondel omhoog wilt, zou ik Kappl afraden. Die dalafdaling is op het einde zeer smal en eindigt praktisch op een parkeerplaats. Dus geen terras bij een piste. Ga je wel met de gondel omhoog dan kun je daar als niet-skiër wel heerlijk zitten. Sowieso is het paznaun dal vrij smal en dus snel donker en niet heel interessant om te wandelen voor niet-skiërs. Voor See geldt dus in mindere mate hetzelfde. Wel een heel mooi gebied voor beginnende skiërs, iets makkelijker dan Kappl denk ik zelf.

In Mandarfen (Pitztal, Tirol) heb je een gebied wat aan je eisen voldoet. Het bestaat uit een klein deelgebied, Rifflsee, en de Pitztaler Gletscher. Deze gebieden zijn aan elkaar verbonden. Je man kan dan in Rifflsee vertoeven en evt. op de gletsjer. je moet wel eerst met de gondel omhoog, maar het kinderland bevind zich wel gewoon in het dal, en daar zit ook een speeltuintje voor de jongste. Ik weet niet of het hier echt geschikt is om te wandelen.

Het is wel een eind rijden.

Gotta go fast

Wij gingen met onze kinderen in die leeftijd altijd eerste volle week van maart naar Hinterglemm. Ja het is ansich een groter gebied, maar heeft ook veel lunchmogelijkheden waar je lopend naar toe kan. Je bent zo met de skibus in Saalbach voor de afwisseling. In het Talschluss kun je met een paardenslee ritje maken naar leuk restaurant. Beviel ons altijd heel goed!

@miepmiep. Les Menuires is in mijn beleving perfect voor niet skiërs en mensen met kleine kinderen. Terecht dat je Croisette noemt. Als aanvulling kan ik nog melden dat je met personenliften vanuit Croisette zowel nog een verdieping hoger als een verdieping lager kunt en dat geldt ook voor skiërs. Dat het gebied voor skiërs perfect is hoeft geen betoog. De terrassen bij Croisette liggen natuurlijk perfect t.o.v. de pistes die daar bijeen komen. Ik ga er voor het 10e jaar naar toe met ook 2 niet skiërs in mijn gezelschap.

Hen48

We zijn ons aan het oriënteren op een wintersportbestemming voor begin maart 2017. We gaan met ons gezin, twee volwassenen, een peuter van krap 3,5 jaar en een dreumes van 21 maanden We gaan bij voorkeur naar Oostenrijk maar Duitsland of Frankrijk is ook prima.
Wat we belangrijk vinden:

  • ik ski zelf niet omdat ik bij de jongste wil blijven dus vanuit het appartement wil ik wel wat te doen hebben en lekker op een terras bij de pistes kunnen zitten met hem. Eventueel wat speelmogelijkheden.
  • voor de oudste (3,5) zou het leuk zijn als ze in een peuterklasje mee zou kunnen gedurende de ochtend.
  • mijn man skiet wel maar dan ook maar halve dagen.
  • wandelmogelijkheden
  • het liefst dus een accommodatie of in een dorpje op/aan de piste. Liever niet eerst met de gondel omhoog.
    Wie heeft er leuke tips?
    Bedankt alvast!
Anne80 op 26 okt 2016 16:54

Filzmoos lijkt me wel een goede optie. Leuk gebiedje met voldoende wandelmogelijkheden. Alles vlak bij het dorp.

@miepmiep. Les Menuires is in mijn beleving perfect voor niet skiërs en mensen met kleine kinderen. Terecht dat je Croisette noemt. Als aanvulling kan ik nog melden dat je met personenliften vanuit Croisette zowel nog een verdieping hoger als een verdieping lager kunt en dat geldt ook voor skiërs. Dat het gebied voor skiërs perfect is hoeft geen betoog. De terrassen bij Croisette liggen natuurlijk perfect t.o.v. de pistes die daar bijeen komen. Ik ga er voor het 10e jaar naar toe met ook 2 niet skiërs in mijn gezelschap.

Hulst op 27 okt 2016 17:11

Klopt en tussen de verschillende wijken rijden gratis busjes. dus zo kan je makkelijk met de niet skiers afspreken om ergens te lunchen of koffie ect te drinken. en je een Pietons pas kopen zodat je ook met de gondels omhoog kan , als je dat zou willen… en de kleine is gratis . eventueel kan je dan bij een piste restaurant afspreken. Volgens mij als je een Pietons (wandel) pas hebt mag je volgens mij ook gratis met bus naar Val thorens, maar de laatste weet ik niet zeker, heb het ooit een keer gelezen. dus voldoende mogelijkheden om met de niet skier af te spreken op een andere plek. Voor la croisette geldt dat je het beste rechtstreeks kan boeken. soms heeft hotel Belhambra ( of zoiets) actie dat kinderen gratis mee kunnen en ze hebben gratis kinderopvang in het hotel zelf en dat is zeker gratis)

*bericht bewerkt door miepmiep op 27 okt 2016 17:22

En Italië? Corvara (Alta Badia) voldoet aan alle eisen. Leuk dorp met veel winkels. Pistes lopen door en tot in het dorp. In de omgeving (die echt prachtig is) voldoende wandelmogelijkheden. Peuterles op een leuk terrein. Vlakbij een speeltuin. Ideaal gebied voor halve dagen skiën.

Landal Brandnertal. Accommodatie aan de piste. Je kan vanaf het terras de piste zien en je kan ook kijken naar het kinderklasje.

Wandelen gaat prima. Als er genoeg sneeuw ligt, kan je de jongste ook in een slee zetten en meenemen in een slee (zo’n speciale baby slee wordt verhuurd bij de accommodatie).

Landal heeft zelf een kinderclub voor kinderen die al zindelijk zijn maar als de club er niet is dan mag je er zelf spelen met je kinderen. Speeltuin aanwezig. Zwembad. Genoeg om kleine kinderen bezig te houden. Er zijn ook altijd heel erg veel kleine kinderen.

Er is 55 kilometer skipiste dus genoeg om halve dagen te skiën.

en anders eventueel marino lipno, vroeger als kind een keer geweest. het was mijn eerste keer dat ik daar skiede. verbleven in een heel mooi landal huisje wat daar niet veel kost. verder is het skigebied heel kindvriendelijk en absoluut niet groot. alles is er ook heel goedkoop

Hoe Hoger, Hoe Beter

Filzmoos lijkt me wel een goede optie. Leuk gebiedje met voldoende wandelmogelijkheden. Alles vlak bij het dorp.

GeensMaarten op 27 okt 2016 17:15

Filzmoos was ook het eerste wat in mij opkwam. Inderdaad veel wandel mogelijke heden, 2 skischolen in het dorp en 1 aan de rand van het dorp, bijna alle pistes komen weer in het dorp uit.

Fieberbrun(n)! Klein maar fijn familie station.
J

Beste Anne,
Wij gaan al jaren naar Les Menuires (Frankrijk) met onze twee zoontjes. Zij kunnen intussen al goed skiën en zijn twee tieners geworden ondertussen. Wij gingen zo graag naar daar dat we daar iets gekocht hebben, dat we trouwens ook verhuren, en hetgeen die periode nog vrij is.
Wij zitten in de residentie Villaret, en het appartement is gelegen op de gelijkvloerse verdieping, de kinderen kunnen dus in en uit zonder problemen, en eveneens ook aan de voet van de piste, als er sneeuw genoeg ligt, kan je binnen en buiten skiën.
Aan het appartement zijn er ook de 3 eitjes die voetgangers naar la croisette brengen om te gaan winkelen, wandelen ea…
Mocht je interesse hebben, aarzel dan niet om me te contacteren.

Beste Anne,
Wij gaan al jaren naar Les Menuires (Frankrijk) met onze twee zoontjes. Zij kunnen intussen al goed skiën en zijn twee tieners geworden ondertussen. Wij gingen zo graag naar daar dat we daar iets gekocht hebben, dat we trouwens ook verhuren, en hetgeen die periode nog vrij is.
Wij zitten in de residentie Villaret, en het appartement is gelegen op de gelijkvloerse verdieping, de kinderen kunnen dus in en uit zonder problemen, en eveneens ook aan de voet van de piste, als er sneeuw genoeg ligt, kan je binnen en buiten skiën.
Aan het appartement zijn er ook de 3 eitjes die voetgangers naar la croisette brengen om te gaan winkelen, wandelen ea…
Mocht je interesse hebben, aarzel dan niet om me te contacteren.

Ook ik kan je landal in burserberg aanbevelen . Zoals @vlinder72 al noemt.
volgens mij, is het daar ook mogelijk een ouderskipas te nemen. 1skipas met beide namen erop.
dit is belangrijk, stel dat je gaat skien, en er gebeurt iets, en jou naam staat niet op de pas dan hebje een probleem

sorry, ik zie niet " ik ski niet" maar voor een 3,5 jarige is het er geweldig.

*bericht bewerkt door marie-louise op 13 nov 2016 18:44

En al een keuze kunnen maken?

Plaats een reactie