protectie en safety

Helm, pieper, schep, sonde als hardware en Lawine I en II als software. Binnenkort Lawine III.

Je vergeet praktijk ervaring…

Je vergeet praktijk ervaring…

Sjakie op 30 nov. 2012 00:01

Maarja dat is ook lastig kwantificeerbaar omdat de waarde daarvan afhangt van de kwaliteit van de ervaring. Anders krijg je mensen die roepen: “ik ski al x jaar off piste in m’n eentje, zonder 3 eenheid en zonder kennis en het is altijd nog goed gegaan dus ik ben erg ervaren.” :p

to ski or not to ski, thats no question

Dat bedoel ik er niet mee ;-) met praktijk ervaring bedoel ik… je kennis die je bijvoorbeeld geleerd zou kunnen hebben in een lawinecursus over brengen in de praktijk…

Is nog het belangrijkste van allemaal… Want met een cursus in een klasje volgen, kom je er zeer zeker niet (al is het natuurlijk wel een heel goed begin)

Geloof het of niet maar 5 van de 6 x was het een ander die tegen mij aan vloog! Waarvan 1 x voor de groep… beide armen tegelijk eruit.

John Sölden op 29 nov. 2012 21:37

Wow! Dat is wel heel naar! Ben benieuwd hoe dat zit met boarden, heb zelf alleen een helm op altijd. Zo’n full body armor lijkt me zo in je bewegingsvrijheid beperken…

Aha, ja dat is zeker belangrijk :p.
Helaas ga ik dit jaar niet met mensen waarmee ik er over kan discussiëren en is de praktijk trip van het SCC dit jaar nog te duur ivm al geplande piste tripjes.

Mijn eigen protectie: Helm en SCC lawine 1.
Pieper, schep en sonde komen dit jaar nog en anders huren als ik buiten de gebaande paden ga met gids.
L2 theorie en praktijk volgend jaar.

to ski or not to ski, thats no question

Je vergeet praktijk ervaring…

Sjakie op 30 nov. 2012 00:01

Lawine I praktijk in 2011 gedaan, Lawine II praktijk komende maart 2013

Toppie!

ik draag eigenlijk aan protectie bijna alles wat mijzelf kan beschermen nog net geen tok :)

Backprotector
crashpants
pols becherming
helm
knie bescherming

met name de crashpants heeft zich al dik en dubbel terug verdiend.
kleine tip als je met de bus op vakantie gaat duw de crashpants , backprotector , polsbescherming , kniebeschermers bij je board of ski’s in de bag. zolang je de bindingen eraf heb zeuren ze hier niet over.

don't count the days, make the days count !

Pieper, sonde, schep en helm. Maar ik ben het met anderen hierboven eens dat je daar niets aan hebt zonder niet-materiële "bescherming". Elke toertocht die we hier maken wordt zorgvuldig gepland. Dat was ik nog niet tegengekomen in deze discussie.

planning is de basis van alles! nouja alles…

Houd moed! Houd vol! Samen komen we er wel.

Plaats een reactie