Met welke auto naar wintersport???

Het milieuvriendelijk naar de wintersport wordt het ook niet. Wat een drama gister weer in Duivendrecht, prachtige service dat gratis opladen. De prima wachtruimte met WIFI, goede koffie en het flesje water maar wat een doffe ellende als je richting de sneeuw vertrekt zeker nu Tesla toch best populair is, of slechts in en rond A’dam.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/7a3b61bac80670c1d6b34901...

Uurtje laden (mag 40min) brengt je dus 130km verder. Dat is met een gemiddelde auto 10liter tanken kost je waarschijnlijk 1min tanken.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/eb1ab7567ef2cf8285a57335...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/261a840adcf3f337aba0b39a...

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/12e9e246a427cc85dac19d59...

Dus nee, ik vind Tesla een fantastische vinding maar dit wordt wel een erg trage reis richting de wintersport. (Supercharging)

Zal de gespotte Lexus hier volgend jaar ook onder een forumleden worden ingezet als wintersport bolide? 😉
Wie weet.

Mirel020 op 14 apr 2018 09:06

Het is hoogst zeldzaam dat je bij een supercharger zoveel tijd nodig hebt. Naar de wintersport hebben we aan 45 min altijd genoeg om terug te komen op een range van 300+ (met een classic).

Het kost wel meer tijd dan met een benzineauto, maar het verschil is niet zo dramatisch.

DSvier op 14 apr 2018 10:06

Idd ondertussen een keer of 12 naar de wintersport geweest maar doe er niet veel langer over. Afgelopen keer Amsterdam -Ischgl in 10.45 uur.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 17 apr 2018 23:26

May the ski force be with you !!

We willen in de snelste liften naar boven gebracht worden, waxen en slijpen ons helemaal suf om weer zo snel mogelijk beneden te zijn maar kiezen er wel voor om een uur langer over de reis te doen.
Wat zijn wij toch een rare wezens.

Of zou het dan toch met geld te maken hebben?? We betalen een stuk minder dus vinden we het niet erg dat het langer duurt.
Ik zou liever extra betalen zodat ik er sneller zou zijn. In 5 uur van deur tot deur in de alpen ofzo. (en kom niet aan met de trein of het vliegtuig want die gaan niet van deur tot deur)

Übung macht den meister!!!

nee, heeft in mijn geval niks met geld te maken. Vindt gewoon leuk om op deze manier te reizen. Mijn huis is bijna energie neutraal en dat kost alleen maar geld. Is gewoon een leuke hobby 😉

May the ski force be with you !!

We willen in de snelste liften naar boven gebracht worden, waxen en slijpen ons helemaal suf om weer zo snel mogelijk beneden te zijn maar kiezen er wel voor om een uur langer over de reis te doen.
Wat zijn wij toch een rare wezens.

Of zou het dan toch met geld te maken hebben?? We betalen een stuk minder dus vinden we het niet erg dat het langer duurt.
Ik zou liever extra betalen zodat ik er sneller zou zijn. In 5 uur van deur tot deur in de alpen ofzo. (en kom niet aan met de trein of het vliegtuig want die gaan niet van deur tot deur)

RFKANGOO op 18 apr 2018 09:45

In een Tesla reis je in veel rust. Dat vind ik best wel wat hebben. Zeker als je met kinderen rijdt, is doorjagen geen optie.

Het huidige verkeer laat doorjagen ook zelden toe.

Het is net als skiën op een drukke piste, dan ga je ook niet als een kanonskogel naar beneden.

Hierbij onze 2 rides: Opel Astra J sport in OPC line uitvoering met op de hoedenplank ons 2e voertuigje😉

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/4eb1e5e78a2d45c6b72f59d4...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/5529f5d44011d105f20d8185...

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Ik ga elk jaar met een huur auto naar wintersport. Ik ga altijd voor een lange periode op wintersport. Heb van mijn zelf een Smart als auto, een auto huren is dan makkelijker voor mij.
Hebben meer mensen ervaring met het op wintersport gaan met een gehuurde auto? Hoor graag jullie ervaring hierin en hoe jullie hierin staan.

janvanwierlo op 19 apr 2018 10:38

En dan die link eronder. Nice try.

😂😂😂😂SPAM

May the ski force be with you !!

Jan, ook wel beter bekend als Janine van Hart Autoverhuur? ;)

Van de week een Dacia Dokker Van 90pk besteld. Wordt 4 januari geleverd en een week later mee naar Flachau

Van de week een Dacia Dokker Van 90pk besteld. Wordt 4 januari geleverd en een week later mee naar Flachau

niekniek op 11 aug 2018 10:04

Als je wilt besparen op veiligheid moet je Dacia rijden ja. Kijk voor de grap eens op de website van de NCAP crash test. Dacia komt niet verder dan 3,een enkele keer 4 sterren. En dat met de grotere modellen.
Vergelijk dat eens met VW of Audi waarbij zelfs de Up en de A1 5 sterren krijgen.

@bram82 : het zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar zo slecht zal het wel niet zijn. De helft van de franse bergbewoners rijdt ermee. Nietwaar @Rogier? Ikzelf rij sinds vorig naar de bergen met een BMW Alpina D5. Daarvoor had ik een X5 en ik moet zeggen dat die laatste toch nog iets beter was in de bergen!

*bericht bewerkt door VDG_1979 op 11 aug 2018 13:08

Dacia Dokker met 90 pk lijkt me ook niet bepaald vooruit te branden. Best een grote, hoge auto toch?

Mr. Slow

@bram82 : het zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar zo slecht zal het wel niet zijn. De helft van de franse bergbewoners rijdt ermee. Nietwaar @Rogier? Ikzelf rij sinds vorig naar de bergen met een BMW Alpina D5. Daarvoor had ik een X5 en ik moet zeggen dat die laatste toch nog iets beter was in de bergen!

VDG_1979 op 11 aug 2018 13:06

Het viel me vorige maand in annecy inderdaad op hoeveel dacia’s en rond reden. Zal vast te maken hebben met dat het merk bij de Renault groep hoort en het Franse chauvinisme…

Iemand koopt een nieuwe auto, is daar blij mee en wordt vervolgens afgebrand. Aardig zeg.

Wat @DrPhil zegt!

I can stick uphill ice, on my saucer...

@niekniek Veel plezier met je nieuwe auto! Lekker ruime wagen! Gefeliciteerd! Veel mensen hebben iets tegen Dacia :-) maar ik heb met mijn Renault Kangoo en Dacia Duster nooit stil gestaan in nu ondertussen 10 jaar tijd, en dat kan ik over de Mazda en Toyata RAV4 die ik hiervoor had niet zeggen…

Ik rij er met erg veel plezier mee, met mijn Duster. En op besneeuwde bergwegen weet ik wel wat veiliger is, een volkswagen-up of mijn Duster 4x4 ;-)

Ik denk dat je het ook prima gaat redden met die 90 pk, mijn Kangoo heeft dat ook en daarmee hoef ik in de bergen nooit terug te schakelen rij ik overal prima de max snelheid mee omhoog…

Dat veel Fransen met Dacia rijden is vooral omdat de wagens goedkoop zijn (in Frankrijk iig) weinig problemen geven. Ook is bijvoorbeeld de Duster zeer, zeer waarde vast. Vergelijkbaar met Toyota in Fr. Dan is de keuze snel gemaakt… Plus je hebt in elk dorp een Renault dealer zitten en dat maakt onderhoud goedkoop en makkelijk.

*bericht bewerkt door Rogier op 11 aug 2018 14:44

Click. Click. Peace

Iemand koopt een nieuwe auto, is daar blij mee en wordt vervolgens afgebrand. Aardig zeg.

DrPhil op 11 aug 2018 13:53

Ik brand helemaal niemand af behalve dacia en wijs daarbij op feiten, namelijk de resultaten van de NCAP crash tests…

*bericht bewerkt door bram82 op 11 aug 2018 15:11

Van de week een Dacia Dokker Van 90pk besteld. Wordt 4 januari geleverd en een week later mee naar Flachau

niekniek op 11 aug 2018 10:04

Als je wilt besparen op veiligheid moet je Dacia rijden ja. Kijk voor de grap eens op de website van de NCAP crash test. Dacia komt niet verder dan 3,een enkele keer 4 sterren. En dat met de grotere modellen.
Vergelijk dat eens met VW of Audi waarbij zelfs de Up en de A1 5 sterren krijgen.

bram82 op 11 aug 2018 10:54

Je mag alleen de NCAP van een A klasse mini-autootje 5 sterren niet vergelijken met de 4 sterren van een C-klasse… een NCAP van een grotere Dacia met 4 sterren is veiliger dan een NCAP VW Up met 5 sterren…

Logisch natuurlijk ook. Een kleine auto heeft lang zoveel kreukelzone. Als je maar 1 rating had, zouden alle auto’s als onveilig bestempeld worden en grote logge auto’s altijd hoog.

Verder is dacia prima. Het is budget, maar dat betekend ook weinig wat stuk kan. Komt, tot nu toe, bij de betrouwbaarheidsonderzoeken prima uit de bus. Beter dan de meeste franse en duitse merken.

Heb vroeger een Kangoo diesel met 80pk gehad en kwam er ook overal mee.
Nu rijden we met een Hyundai i20 met 75pk en wat denk je. Die komt ook gewoon in Oostenrijk op alle wegen boven.

En volgens mij krijgt een auto enkel een 5e ster als ie veilig is voor een botsing met fietsers of voetgangers. Nou zal ik je eerlijk zeggen dat dat toch wel het laatste is waar ik mij druk om zou maken.
@Niekniek veel plezier met je nieuwe auto.

Übung macht den meister!!!

Vandaar je username? @rfkangoo

Click. Click. Peace

Ik rij al jaren een Dacia Logan, en nog nooit panne mee gehad😀
Ik hoef ook niet op topsnelheid naar Oostenrijk te rijden, lekker op het gemak in 2 dagen (heb vakantie)
Anders doen mijn benen toch niet meer wat ik wil, en dat moet ik lang bekopen

En ik koop een auto voor mijn eigen, niet voor iemand anders
Dus die rare opmerkingen kunnen mijn gestolen worden

Vandaar je username? @rfkangoo

Rogier op 11 aug 2018 17:27

😁😁

Übung macht den meister!!!

Als ik in een wintersportgebied zou wonen, zouden mijn 2 voorkeursauto’s toch echt een Panda 4x4 (oud model, diesel) of een Duster zijn.
Met een Twingotje kwamen we toch echt omhoog waar een X5 de bulldozer moet roepen.

Als ik in een wintersportgebied zou wonen, zouden mijn 2 voorkeursauto’s toch echt een Panda 4x4 (oud model, diesel) of een Duster zijn.
Met een Twingotje kwamen we toch echt omhoog waar een X5 de bulldozer moet roepen.

Pino op 12 aug 2018 12:26

Vergeet de Lada Niva niet :D

Andere leuke Exoten zijn natuurlijk de Unimog, de Steyr Puch Haflinger en een originele Willys Jeep.(met waarschijnlijk net zo weinig NCAP sterren als mijn ski-uitrusting)

Andere leuke Exoten zijn natuurlijk de Unimog, de Steyr Puch Haflinger en een originele Willys Jeep.(met waarschijnlijk net zo weinig NCAP sterren als mijn ski-uitrusting)

Pino op 12 aug 2018 16:00

En wat betaalbaarder maar ze worden zeldzaam. De Suzuki sj410/413 of de samurai. Erg leuk om mee te spelen.

Übung macht den meister!!!

En dan vergeten je de Daihatsu Feroza nig

Born to Ride

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/7b78402727e3f576f0e8cc71...

De fijnste reisauto die er bestaat.

One life. Live it.

Ik ben al met verschillende wagens op wintersport geweest, maar de VW Multivan 4motion blijft de comfortabelste voor mij. Zeker als er kinderen mee gaan.

I rest my case :-)

null

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie