Met welke auto naar wintersport???

@Powermage Hier verkopen ze alleen maar met kleinere velgen, (of de klant moet het expres vragen) want je wil ruimte hebben als je in de sneeuw rijdt. Thanx voor de heads-up in ieder geval!

Click. Click. Peace

@hansvdz Zo ben ik ooit eens met een XKR naar Oostenrijk gereden, snowboard lag tussen de stoelen in, kon nog net de schakelpook bedienen!

@Marijnt In principe zou ik mijn latten kunnen meenemen maar dan heeft de passagier beperkte ruimte. Skiën op zich kost altijd wel wat meer, dus de latten daar huren zal niet echt een gat in mijn budget zijn. Ik zal er in ieder geval geen pint voor laten.

Ook geen ruimte achter de voorstoelen? Dan schuin plaatsen? Zo nam ik mijn snowboards altijd mee in de 205 GTI

null

Het zal wel wat fris worden met dat raam open lol.

hansvdz op 10 dec 2019 11:15

Google eens op Sea Sucker ski. Speciaal voor dit soort auto’s. Ze hebben er zelfs eentje waar een mtb op kan.
Verder heeft Jaguar een eigen skidrager voor de F. Komt achter de bumper.

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 dec 2019 11:40

Ook geen ruimte achter de voorstoelen? Dan schuin plaatsen? Zo nam ik mijn snowboards altijd mee in de 205 GTI

Marijnt op 10 dec 2019 11:32

Denk niet dat je daar meer dan een paar snowblades kwijt kunt.

Übung macht den meister!!!

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/f95af9631c31680725147085...

Ai die net niet goede kleurcombinatie van fiets en auto doet toch pijn aan je ogen ;-)

Click. Click. Peace

Ik ken het systeem alleen vertrouw ik het zo niet echt. Of anders gezegd, ik vertrouw mezelf niet echt lol, kan wel eens stevig doorduwen en ik vermoed dat met dit systeem boven de 200km/u niet wenselijk is.

Click. Click. Peace

Ik ken het systeem alleen vertrouw ik het zo niet echt. Of anders gezegd, ik vertrouw mezelf niet echt lol, kan wel eens stevig doorduwen en ik vermoed dat met dit systeem boven de 200km/u niet wenselijk is.

hansvdz op 10 dec 2019 12:04

Deze dan?

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/b70306138e1967e6f7c4473f...

Hoe zou het eigenlijk komen dat Thule een dergelijke skidrager voor op de trekhaak niet allang heeft uitgevonden?

Hoe zou het eigenlijk komen dat Thule een dergelijke skidrager voor op de trekhaak niet allang heeft uitgevonden?

DrPhil op 10 dec 2019 12:48

Die zijn er al jaren hoor

Born to Ride

De rood/oranje. Duidelijk een Brit die de weg kwijt is, zoals een groot deel van de Britten. Skien ook altijd links.

Hen48

Velen willen het nog altijd niet zien, maar ook hierbij loopt Elan weer voorop.

Hen48

Hoe zou het eigenlijk komen dat Thule een dergelijke skidrager voor op de trekhaak niet allang heeft uitgevonden?

DrPhil op 10 dec 2019 12:48

Die zijn er al jaren hoor

Matthias123 op 10 dec 2019 12:49

Niet bij Thule.

Ik ken het systeem alleen vertrouw ik het zo niet echt. Of anders gezegd, ik vertrouw mezelf niet echt lol, kan wel eens stevig doorduwen en ik vermoed dat met dit systeem boven de 200km/u niet wenselijk is.

hansvdz op 10 dec 2019 12:04

Er zijn wel een aantal tests + video’s te vinden die beweren dat >200km/u geen probleem is met de seasuckers. Als ik het mij correct herinner is er zelfs een test met seasucker + skibox op een lambo aan >250km/u. Maar ik snap wel dat je dit niet wil proberen als de leverancier het niet garandeert, de boel zou er maar eens afflikkeren aan die snelheden :/

Hoe zou het eigenlijk komen dat Thule een dergelijke skidrager voor op de trekhaak niet allang heeft uitgevonden?

DrPhil op 10 dec 2019 12:48

Die zijn er al jaren hoor

Matthias123 op 10 dec 2019 12:49

Niet bij Thule.

DrPhil op 10 dec 2019 12:58

Blijft een nichemarkt en geen ideaal systeem aangezien dat ongelooflijk veel vuil vangt. Pekel + alle opspattend vuil achter de auto is voor de ski’s ook niet goed. Dan is op het dak logischer.

Ze waren inderdaad niet van thule daar was ik dan even mis mee. Ik had skidragers voor op de trekhaak wel al een paar keer voorbij zien komen, maar die waren dus blijkbaar van een ander merk.

Born to Ride

null

Het zal wel wat fris worden met dat raam open lol.

hansvdz op 10 dec 2019 11:15

duidelijk voorbeeld van niet even tijdens de proefrit langs huis rijden om de ski’s te passen… ;)

Ik zou mijn ski’s zo nog geen 5 km willen vervoeren…

Click. Click. Peace

Hoe zou het eigenlijk komen dat Thule een dergelijke skidrager voor op de trekhaak niet allang heeft uitgevonden?

DrPhil op 10 dec 2019 12:48

Die zijn er al jaren hoor

Matthias123 op 10 dec 2019 12:49

Niet bij Thule.

DrPhil op 10 dec 2019 12:58

Blijft een nichemarkt en geen ideaal systeem aangezien dat ongelooflijk veel vuil vangt. Pekel + alle opspattend vuil achter de auto is voor de ski’s ook niet goed. Dan is op het dak logischer.

Nillze op 10 dec 2019 13:09

ja, dat begrijp ik. Maar kan er geen hoes omheen?

Die zijkanten van de skis maken zeker geen krassen.

Als je de skis nu eerst naar achter steekt (tot achter de bestuurdersstoel), of helemaal zo, via de bestuurdersdeur in de auto steekt, kan je ze dan niet in het voeteinde zwenken?
Mogelijk wel nog ondertussen de helling van de stoelen aanpassen.

Glide on!

Voor diegenen die het niet echt door hebben, deze foto was meer als grap bedoeld, ik ga echt niet zo op skiverlof.

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/4ce0cd75c81fb85c37980f7f...

May the ski force be with you !!

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/d64e61966475ae7360d6b4be...

In zo’n ding, voor het eerst. Setje sneeuwkettingen voor de zekerheid ook maar gehaald - maar tot op heden echt nog nooit nodig gehad.

Mijn man, 1.96 m, en ik. Gezellig saampjes is onze 7 jaar oude Fiat Panda 1.2, 2 Wdrive, uiteraard mét winterbanden. Beestje volgeladen met 2 paar ski’s, 2 skipakken, skischoenen en alle andere randzaken die je voor 1 of 2 weken nodig hebt tijdens wintersport.

Oostenrijk of Frankrijk: onze Panda brengt ons overal, relatief gemakkelijk, heen!

Ik ben nu 47, ontmoette mijn (nu) man 5,5 jaar geleden. Ik had nog nooit geskied. 3 jaar geleden voor het eerst. Ik vond het uberhaupt al spannend, laat staan met een Fiat Panda. Maar jeetje, wat een luxe: zéker qua kosten. Van de kleinere auto’s is de Panda toch écht uniek in zijn soort betreft lange bestuurders.

Dus, nee: voor ons geen dikke SUV-4x4!

+1 👍. Ik begrijp sowieso mensen niet die klagen dat ze het niet langer dan een half uur in een C1 “koeklbiklje” uithouden. Hoe verwend ben je dan. Pas een Aygo meegekregen van het autoruitschadeherstelbedrijf (3x woordwaarde), reed echt meer dan prima.

Wij zijn jaren met een renault clio 1.6 dynamique (2003) op wintersport geweest. Een kleine auto maar met de achterbank plat meer dan genoeg ruimte voor 2 personen. Ook met mijn 1.95m nog last gehad van te weinig ruimte. En met 110 pk meer dan genoeg vermogen om overal vlot de berg op te komen.

Born to Ride

+1 👍. Ik begrijp sowieso mensen niet die klagen dat ze het niet langer dan een half uur in een C1 “koeklbiklje” uithouden. Hoe verwend ben je dan. Pas een Aygo meegekregen van het autoruitschadeherstelbedrijf (3x woordwaarde), reed echt meer dan prima.

DrPhil op 11 dec 2019 08:35

Het is ook een beetje wat je gewend bent.

Ik moet zeggen dat ik jaren geleden in de eerste generatie c1/aygo/107 regelmatig gereden heb, maar de stoelen toch wel aardig oncomfortabel werden na een ritje van een uur.
Maargoed, t is net als zoveel dingen, “alle waar is naar zijn geld” ik verwacht van een C1 ook niet het comfort van mijn huidige Kodiaq, maar dat mag ook wel gezien een C1 over t algemeen een 30% kost van die Kodiaq.
Ik ben verder enorm blij met die Kodiaq en vind t elke keer weer pure luxe om erin te rijden, maar als ik dan in een BMW X5 stap dan merk ik toch wel dat die ook serieus weer een forse stap beter en luxer is, maar daarom kost mijn Kodiaq dan weer de helft van die X5.

Plaats een reactie