Met welke auto naar wintersport???

Ik ga weer lekker met mijn Dacia Dokker Van naar Flachau
Krijg nog 5 paar extra ski en snowboard + schoenen mee van vrienden

Ik doe het met een 30 jaar oude Citroen BX, eind januari naar Heiligenblut in m’n eentje. En de week daarna rij ik door naar Bolzano voor een weekje skisafari met een groep. Het enige waar ik me een heel klein tikkie druk om zou maken is de hydrauliek van zo’n ouwe Troen…

Ik doe het met een 30 jaar oude Citroen BX, eind januari naar Heiligenblut in m’n eentje. En de week daarna rij ik door naar Bolzano voor een weekje skisafari met een groep. Het enige waar ik me een heel klein tikkie druk om zou maken is de hydrauliek van zo’n ouwe Troen…

winnetou op 11 dec 2019 13:32

Hoi Winnetou,

Wij verhuizen dus in januari naar… Heiligenblut :). Ons huis staat aan Pockhorn, toeter maar even als je langsrijdt met je mooie BX!!!

Vanaf januari wordt dit de auto waarmee wij op wintersport zullen gaan
Renault Kadjar intens

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/872562c7d367d464536ef278...

Hoi Winnetou,

Wij verhuizen dus in januari naar… Heiligenblut :). Ons huis staat aan Pockhorn, toeter maar even als je langsrijdt met je mooie BX!!!

Marjoleine op 11 dec 2019 20:57

Nou, ik verblijf in Grosskirchheim, dus ik vermoed dat ik de Pockhorn zal passeren per skibus. Wel leuk dat jullie naar Heiligenblut gaan emigreren. Ik ken de plaats nog niet, het schijnt daar erg schilderachtig en pittoresk te zijn. In elk geval veel geluk in Oostenrijk!

Enne, zo mooi is mijn BX eigenlijk niet. Maar het rijdt heerlijk.

*bericht bewerkt door winnetou op 12 dec 2019 00:16

Een vriendin van mij ging in haar 14 jaar oude Toyota Yaris naar Fiss. Ze waren met z'n tweeën + bagage. Hele schattige kleine sneeuwkettingen had ze mee en die heeft ze ook moeten gebruiken. Met meer dan 2 personen in de auto zou ik liever niet in een Yaris 0,9 liter de berg opkruipen denk ik. Ik ben blij dat wij met 3 volwassenen + 1 kind en bagage en eigen skischoenen en ski's nu een wat grotere auto tot onze beschikking hebben met dakkoffer. Met kinderen heb je toch een hoop extra zooi in te pakken. Maar we zijn vroeger als student zijnde ook wel met z'n 4-en + bepakking in de VW Polo van een van de papa's naar Gerlos gereden. Travel light is nog steeds het devies, al is dat soms best lastig met kids erbij.

*bericht bewerkt door Kor@ op 23 dec 2019 19:14

Sneeuwt het al?

Ik ken het systeem alleen vertrouw ik het zo niet echt. Of anders gezegd, ik vertrouw mezelf niet echt lol, kan wel eens stevig doorduwen en ik vermoed dat met dit systeem boven de 200km/u niet wenselijk is.

hansvdz op 10 dec 2019 12:04

Ik gebruik het zelf voor mijn fietsen en het is echt wel bullet proof, nu niet dat ik 200 rij met fietsen er op, maar 150/160 met fietsen is geen probleem.
Een ski vangt ook wel wat minder wind dan een fiets.

+1 👍. Ik begrijp sowieso mensen niet die klagen dat ze het niet langer dan een half uur in een C1 “koeklbiklje” uithouden. Hoe verwend ben je dan. Pas een Aygo meegekregen van het autoruitschadeherstelbedrijf (3x woordwaarde), reed echt meer dan prima.

DrPhil op 11 dec 2019 08:35

Het is ook een beetje wat je gewend bent.

Ik moet zeggen dat ik jaren geleden in de eerste generatie c1/aygo/107 regelmatig gereden heb, maar de stoelen toch wel aardig oncomfortabel werden na een ritje van een uur.
Maargoed, t is net als zoveel dingen, “alle waar is naar zijn geld” ik verwacht van een C1 ook niet het comfort van mijn huidige Kodiaq, maar dat mag ook wel gezien een C1 over t algemeen een 30% kost van die Kodiaq.
Ik ben verder enorm blij met die Kodiaq en vind t elke keer weer pure luxe om erin te rijden, maar als ik dan in een BMW X5 stap dan merk ik toch wel dat die ook serieus weer een forse stap beter en luxer is, maar daarom kost mijn Kodiaq dan weer de helft van die X5.

Powermage op 11 dec 2019 09:38

Wat je gewend bent, maar ook je lichaamsbouw. Zo’n 1st gen Aygo/C1/107 is gewoon niet comfortabel. Kunststof rand in de stoel (ca. 1/3e vanaf voorkant zitting), die ga ik na enige tijd voelen. Net als ik met een 500tje ook niet lekker op pad kan. Ik kan mijn rechter been gewoon niet goed kwijt, ik zit met mijn knie tegen de rand van waar de pook zit. Niet lekker, dat scherpe randje gaat echt pijn doen. Ik ben wel met een AXje heel Nederland, België en het Ruhrgebiet doorgeweest, maar die is duidelijk comfortabeler dan zo’n Aygo. De stoelen zijn gewoon beter. Ik ben voor mijn werk ook half Europa doorgeweest om auto’s op te halen en/of weg te brengen, maar dan merk je gewoon dat een grotere auto over het algemeen beter zit. 15 uur naar Italië of 18 uur verspreid over 2 dagen (file, jeej) uit Klagenfurt doe ik liever in een grote Renault, een kleine Jaguar, C klasse of vergelijkbaar dan in en 500, up! of Aygo. Al is het alleen maar omdat je dan op de vrije stukken nog eens wat verloren tijd kan proberen in te halen.

+1 👍. Ik begrijp sowieso mensen niet die klagen dat ze het niet langer dan een half uur in een C1 “koeklbiklje” uithouden. Hoe verwend ben je dan. Pas een Aygo meegekregen van het autoruitschadeherstelbedrijf (3x woordwaarde), reed echt meer dan prima.

DrPhil op 11 dec 2019 08:35

Nou… verwend… heb zelf twee auto’s: een Mitsubishi Colt en een Hyundai i40. Een aantal jaar terug met de Colt in één ruk naar Biarritz gereden. Prima auto hoor, maar bij aankomst helemaal stijf, pijnlijke schouders en nek, hoofdpijn, etc… Dan is de Hyundai echt een heel ander verhaal. Die is op alle fronten veel comfortabeler en heeft veel betere stoelen en armsteunen. Na 2000 km stap je daar uit alsof je een ritje van 20 km achter de rug hebt. Ik snap het dus ergens wel dat mensen moeite hebben met lange ritten in een minder comfortabele auto.

Hallo
Ik wil graag jullie advies.
Ik heb zelf geen auto die mee kan dus we moeten er een lenen voor wintersport.
We hebben de keus uit een Seat ibiza uit 2006 (klein en zuinig) Toyota verso (groot en iets minder zuinig) of een bmw e90 cabrio diesel (veel vermogen voor de snelweg, net genoeg ruimte en achterwiel aandrijving)

Wat raden jullie aan?

Toyota verso had ik gekozen. Lekker ruim en rijdt prima confortabel voor de lange afstanden.

+1 👍. Ik begrijp sowieso mensen niet die klagen dat ze het niet langer dan een half uur in een C1 “koeklbiklje” uithouden. Hoe verwend ben je dan. Pas een Aygo meegekregen van het autoruitschadeherstelbedrijf (3x woordwaarde), reed echt meer dan prima.

DrPhil op 11 dec 2019 08:35

Mijn rug vindt anders de stoelen echt niet fijn en bij een langere rit zou ik daar last van krijgen.

En dat vind jij niet kunnen? Prima, maar denk je dat ik voor mijn plezier last heb van mijn rug?

Hallo
Ik wil graag jullie advies.
Ik heb zelf geen auto die mee kan dus we moeten er een lenen voor wintersport.
We hebben de keus uit een Seat ibiza uit 2006 (klein en zuinig) Toyota verso (groot en iets minder zuinig) of een bmw e90 cabrio diesel (veel vermogen voor de snelweg, net genoeg ruimte en achterwiel aandrijving)

Wat raden jullie aan?

Swooosh op 4 jan 2020 22:04

Dat hangt vooral af van wat jij wil. De BMW zal het lekkerst rijden. Zeker met sportstoelen is dat heerlijk.

Toyota’s vind ik niets, dus bij de andere keuzes zou ik denken, doe de goedkoopste maar. De Seat dus.

+1 👍. Ik begrijp sowieso mensen niet die klagen dat ze het niet langer dan een half uur in een C1 “koeklbiklje” uithouden. Hoe verwend ben je dan. Pas een Aygo meegekregen van het autoruitschadeherstelbedrijf (3x woordwaarde), reed echt meer dan prima.

DrPhil op 11 dec 2019 08:35

Mijn rug vindt anders de stoelen echt niet fijn en bij een langere rit zou ik daar last van krijgen.

En dat vind jij niet kunnen? Prima, maar denk je dat ik voor mijn plezier last heb van mijn rug?

DSvier op 4 jan 2020 22:10

Dan zet je er toch een fatsoenlijke stoel in.

Dan zet je er toch een fatsoenlijke stoel in.

DrPhil op 4 jan 2020 22:16

Ik heb geen enkele interesse om in een auto te rijden waar ik de kreukelzone ben.

*bericht bewerkt door DSvier op 04 jan 2020 22:22

Dan zet je er toch een fatsoenlijke stoel in.

DrPhil op 4 jan 2020 22:16

Ik heb geen enkele interesse om in een auto te rijden waar ik de kreukelzone ben.

DSvier op 4 jan 2020 22:21

Nee dan een Tesla onder stroom 😆

Nee dan een Tesla onder stroom 😆

DrPhil op 4 jan 2020 22:26

Dat is tenminste een fijne auto. Maar jij mag het een kutauto vinden van mij.

Je argumenten deugen niet. Je wilt niet in een C1 rijden omdat dat te gevaarlijk zou zijn maar wel in een Tesla die de brandweer niet eens kan blussen als hij in brand vliegt. Verder ging het over het vermeende gebrek aan comfort en niet over de veiligheid. Einde discussie.

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 jan 2020 22:36

Je argumenten deugen niet. Je wilt niet in een C1 rijden omdat dat te gevaarlijk zou zijn maar wel in een Tesla die de brandweer niet eens kan blussen als hij in brand vliegt. Verder ging het over het vermeende gebrek aan comfort en niet over de veiligheid. Einde discussie.

DrPhil op 4 jan 2020 22:32

Als een auto in de fik vliegt (Tesla heeft daarop juist een veel kleinere kans dan een ICE), dan stap je het beste gewoon uit. Tesla’s zijn sowieso zeer veilig, zo blijkt uit tests.

Vwb de aygo: die is oncomfortabel. Zelfs als je daar dure maatwerk stoelen in flikkert. Wat natuurlijk geen hond doet in zo’n auto. Dus je kwam gewoon met een onzinnig voorstel.

Hallo
Ik wil graag jullie advies.
Ik heb zelf geen auto die mee kan dus we moeten er een lenen voor wintersport.
We hebben de keus uit een Seat ibiza uit 2006 (klein en zuinig) Toyota verso (groot en iets minder zuinig) of een bmw e90 cabrio diesel (veel vermogen voor de snelweg, net genoeg ruimte en achterwiel aandrijving)

Wat raden jullie aan?

Swooosh op 4 jan 2020 22:04

De BMW al zeker niet. Achterwielaandrijving is geen feest op gladde wegen en al zeker niet als het niet je eigen auto is en je hem dus niet 100% gewoon bent.
In de veronderstelling dat de andere 2 allebei winterbanden of M+S hebben, zou ik voor de Toyota kiezen.

Wij hebben vorige maand onze nieuwe camper opgehaald, een Mercedes Benz Marco Polo 4MATIC. Deze bleek vorige week ook uitermate geschikt te zijn om met 4 personen naar de Alpen te rijden. (We sliepen deze keer wel in een hotel ;) )

null

Wat een pracht die Benz zeg, als ik ooit nog eens echt geld verdien hahaha, hier nemen we de XC60 mee van mijn vrouw. Ook niet behelpen. Vroeger wel met minder materiaal die kant op gekomen. Met alles red je het wel en voor ons begint de vakantie daar pas.

Binnen een weekje wordt onze nieuwe d5s geleverd. Staat al bij de dealer. X-drive en winterbanden. Laat de besneeuwde hellingen maar komen 😁🌨🚙🚗

VDG_1979 op 22 nov 2019 10:10

@VDG_1979

We rijden zelf ook met een 5 X-drive.
Zeer comfortabel op de snelweg en erg veilig op de sneeuw.

Reden vroeger - tot erg grote tevredenheid - met een Mercedes E.
Ideaal voor lange trajecten. Echter, enkele jaren geleden stonden we 's morgens in de file in de buurt van Pforzheim. Weersomstandigheden veranderden, en het begon ineens heel fel te dumpen. Sneeuwruimers konden hun werk niet doen, aangezien de autostrade vol stond met auto’s in de file.
Ik kan je verzekeren dat het echt geen lachje was om in zulke omstandigheden de langzaam vorderende file te volgen op dat heuvelachtig traject ginds. Achterwielaandrijving, 245mm brede banden, ietwat laag profiel, … No fun !
Hier moet ik me nu geen zorgen meer om maken.

De keuze voor de vierwielaandrijving heeft eigenlijk dus minder te maken met de bergachtige besneeuwde trajecten ter plaatse. Immers, naar boven rijden op verse sneeuw is zeer goed te doen met all-wheel drive (vb. klim naar de Golm in Montafon), maar indien het op het einde van de skidag nog steeds sneeuwt, zal je toch kettingen moeten opleggen. Dalen met zo’n zware auto zonder kettingen, is niet evident.

Ter info,
net zoals andere 5-deurs wagens, is deze BMW 5 Touring een ideale wagen om je skilaarzen aan te trekken.
Gewoon achterklep openen en comfortabel ‘op het bankje’ aan de bumper zitten. Wel best deze bumper afdekken met een oud doek, want anders raakt je skibroek wel snel erg vuil.

Sinds kort dus met deze :

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/e3655d57c77ba4f8461168e2...
https://cdn.wintersport.nl/forum/25/55e65c980d3c577d31a5e519...

Wij hebben vorige maand onze nieuwe camper opgehaald, een Mercedes Benz Marco Polo 4MATIC. Deze bleek vorige week ook uitermate geschikt te zijn om met 4 personen naar de Alpen te rijden. (We sliepen deze keer wel in een hotel ;) )

null

Tom_Amsterdam op 6 jan 2020 16:38

wauw! mooi ;-)

Click. Click. Peace

Dit jaar met 2 nieuwe auto’s op pad:

Ford Focus Active

null

Volkswagen Polo:

null

Beide niet bijzonder, maar wel prima auto’s voor een reis naar Frankrijk.

Stay frosty

4 jaar lang enorm schik gehad van de Tucson. Deze zit echter nog lekkerder. Eerdaags keertje aantrappen naar AT, voor ons nog even geen elektrisch…

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/23f286ea6a6f8080a0a1fc6d...

Wij hebben vorige maand onze nieuwe camper opgehaald, een Mercedes Benz Marco Polo 4MATIC. Deze bleek vorige week ook uitermate geschikt te zijn om met 4 personen naar de Alpen te rijden. (We sliepen deze keer wel in een hotel ;) )

null

Tom_Amsterdam op 6 jan 2020 16:38

Mooi @Tom_Amsterdam! Hij lijkt heel erg verlaagd of lijkt dat slechts op de foto?

Iemand opzoek naar een Transporter 4x4 ? :-)

https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/44684/14055424?p…

*bericht bewerkt door Rogier op 10 jan 2020 08:55

Click. Click. Peace

Plaats een reactie