Met welke auto naar wintersport???

Wij rijden sinds juni ook met zo’n Marco Polo. Al tripje achterin gezeten in de zomer richting Bordeaux, dat is pure luxe. Bagage voor drie personen, fietsen achterop. De achterste bank leg je plat, bagage onder de voeten schuiven en met een frigo met koude dranken naast je hoef je na 1000km niet eens te stoppen om even de benen te strekken.

Wel geen witte maar een grijze, andere velgjes erop ook

Ook het bed onderin (zetel volledig plat) al uitgetest en dat ligt vaak beter als de meeste bedden van goedkope accomodatis en hostels waar ik de laatste jaren heb in geslapen als student :D

Het is o zo hard genieten.

Beetje leuke cabrio is het overwegen waard op dit moment 👍

Beetje leuke cabrio is het overwegen waard op dit moment 👍

Userd op 14 jan 2020 09:01

Als je stoelverwarming hebt kan het ook bij -10 hoor.

Wel eens gedaan. Moet je de mensen eens zien kijken als je dan bij de lift komt aanrijden. Die denken dan echt dat je niet spoort.

Wat in mijn geval terecht is natuurlijk. :)

Wij gaan al een aantal jaren met deze jongen naar de sneeuw.

Is wat anders dan een tesla, maar ach 1x tanken bij vertrek en de 2de tankstop staan we in Oostenrijk. Eigen board + ski’s ook geen probleem.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/e42f86186ce522092572a91f...

*bericht bewerkt door Hean op 14 jan 2020 21:09

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

@hean ik geloof direct dat het heerlijk rijdt, maar waarom heb je, in Nederland, zo’n wagen? Dit is een oprechte vraag, ik zie dit soort wagens wel eens rijden (op de snelweg) en ben dan altijd benieuwd wat de gedachtegang er achter is? Rij je veel onverhard (wat in Nederland bijna niet kan)?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@hean ik geloof direct dat het heerlijk rijdt, maar waarom heb je, in Nederland, zo’n wagen? Dit is een oprechte vraag, ik zie dit soort wagens wel eens rijden (op de snelweg) en ben dan altijd benieuwd wat de gedachtegang er achter is? Rij je veel onverhard (wat in Nederland bijna niet kan)?

Roy83 op 15 jan 2020 08:24

Nou om eerlijk te zijn is het niet mijn auto maar de auto van mijn vader, zelf rijd ik in een Alfa Romeo Mito, dit is niet ideaal op wintersport dus vandaar dat ik deze dan leen. Je zit hoog dus veel overzicht, je hebt voor 6 personen zitplekken, dus wanneer we ergens heen gaan op wintersport (locaal) dan kan je met 1 auto + je kan alles spullen van 6 man in 1 auto.

Hij staat op grijs kenteken en was toen hij nieuw was in verhouding goedkoper te rijden dan bijv. een nieuwe volkswagen passat, daarbij komt dat hij zakelijk veel laadvermogen en trekkracht heeft en toen was de keuze snel gemaakt. Er ligt een 6 liter 6Cilinder diesel motor in en deze is ook nog eens relatief zuinig bij rustig rijden (heel laag toerige motor) 1:8/1:9 haal je wel bij normaal rijgedrag binnen nederland.

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/80c706f07b5f57543acf1407...

Wij gaan met deze combi!! Helemaal te gek!

*bericht bewerkt door Don op 15 jan 2020 09:42

Don

Ik heb een Mitsubishi Lancer Evolution in de garage staan, alleen bij mooi weer komt die buiten.
Zou er echter wel heel graag eens mee naar de bergen / op wintersport gaan! Al is de 7 á 8 uur voor je van de snelweg af bent wel een beetje veel van het goede qua lawaai :)

Aangezien ik gisteren op de S16 vast stond vanwege een ongeluk in de Dalaas tunnel, deze foto maar gemaakt.
Ideale reisgenoot en alles past er lekker in :)

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/af7e962144f71062de0ac389...

Pray for Snow!

Vind ik ook nog steeds een hele mooi lijn/editie van Passat, en kijk wat er direct achter staat :-D

Jullie kunnen mij vanaf volgend seizoen spotten op de weg. Vrij herkenbaar…

null

null

null

*bericht bewerkt door Hendrik5 op 12 feb 2020 11:28

Het is o zo hard genieten.

Wel zonde van je ski’s als je ze zo vervoert :P

Pray for Snow!

Wel zonde van je ski’s als je ze zo vervoert :P

nickcolaris op 12 feb 2020 11:30

Goede opmerking! Moet ik nog even wat op vinden. De fotograaf vond dit alleszins spectaculair… ;-)

Het is o zo hard genieten.

Lijkt me maar een weinig te betrouwen autootje @Hendrik5 als er al een sleeplusje moet uitsteken aan de voorkant. :p

Bla, bla, bla.

Aangezien ik gisteren op de S16 vast stond vanwege een ongeluk in de Dalaas tunnel, deze foto maar gemaakt.
Ideale reisgenoot en alles past er lekker in :)

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/af7e962144f71062de0ac389...

nickcolaris op 2 feb 2020 09:57

Mooie Tesla 😬😉

May the ski force be with you !!

Peugeot 106 1.4 75 pk uit 2002, winterbanden en sneeuwkettingen paraat!
Geen probleem…

Aangezien ik gisteren op de S16 vast stond vanwege een ongeluk in de Dalaas tunnel, deze foto maar gemaakt.
Ideale reisgenoot en alles past er lekker in :)

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/af7e962144f71062de0ac389...

nickcolaris op 2 feb 2020 09:57

Die lijkt sprekend op die van ons, alleen gaan wij volgende week zonder dakkoffer rijden naar Oostenrijk. Fijne auto idd

*bericht bewerkt door Maarten_s op 14 feb 2020 09:23

null

Staat er weer klaar voor 😎

Mooie bak maar poeh je zou daar maar kettingen om moeten leggen😆

We gaan vrijdag nacht met onze Mitsubishi space star. Afgelopen weekend de winterbanden er onder gelegd. Mini Cooper velgen :p Maar het past.

Zal de eerste keer worden, zelf rijdend naar de wintersport locatie. Morgins. Port dus Soleil.

null

Mooie bak maar poeh je zou daar maar kettingen om moeten leggen😆

elisabeth101 op 20 feb 2020 22:59

Die moeite kan Frank zich besparen, daar passen geen kettingen om😎

Mooie bak maar poeh je zou daar maar kettingen om moeten leggen😆

elisabeth101 op 20 feb 2020 22:59

Die moeite kan Frank zich besparen, daar passen geen kettingen om😎

RvanE op 21 feb 2020 00:15

Nog nooit van loopvlakkettingen gehoord?
Past om elke maat band en is makkelijk om te leggen.

Annoying skiers since 2003

Ruimte zat bij de voorwielen 🤪

Mooie bak maar poeh je zou daar maar kettingen om moeten leggen😆

elisabeth101 op 20 feb 2020 22:59

Die moeite kan Frank zich besparen, daar passen geen kettingen om😎

RvanE op 21 feb 2020 00:15

Nog nooit van loopvlakkettingen gehoord?
Past om elke maat band en is makkelijk om te leggen.

sterko op 21 feb 2020 00:24

Ik denk dat het punt is dat je de kettingen op de aangedreven wielen moet leggen. Bij BMW is dat dus op de achteras die bij volle belading weleens aardig doorgezakt is (en dus nog minder plaats laat om in de wielkast achter de wielen te gaan grijpen om het haakje van de sneeuwkettingen aan te leggen).

Nu, mits een aangepaste techniek zal er wel iets lukken.
Laten we hopen dat @franksplinter ze niet voor de eerste keer om moet doen (met volledig beladen achteras).

Glide on!

Ik heb wel loopvlakkettingen gehad met minder ruimte in de wielkasten dus maak jullie om mij geen zorgen 😀

null

Die loopvlakkettingen hebben ook geen haakjes meer @Vivace ;)
Geen gedoe meer met die dingen. :)

Bla, bla, bla.

null

Het lijkt er wel voor gemaakt!

Zie ik nu goed op die laatste foto dat je wel een wielbout moet lossen hiervoor?
Hier heb ik in het verleden ook al eens problemen mee gehad door een overijverige garagist die nog nooit gehoord had van een momentsleutel (of niet wist hoe hij die moest gebruiken om wielen te vervangen).

Glide on!

Ik heb wel loopvlakkettingen gehad met minder ruimte in de wielkasten dus maak jullie om mij geen zorgen 😀

null

franksplinter op 21 feb 2020 08:59

Eigenlijk maak ik me wel een beetje zorgen wanneer je zegt: Ruimte zat bij de voorwielen bij een BMW met achterwielaandrijving. 🤔😆

Born to run. B.S.

Ik heb wel loopvlakkettingen gehad met minder ruimte in de wielkasten dus maak jullie om mij geen zorgen 😀

null

franksplinter op 21 feb 2020 08:59

Eigenlijk maak ik me wel een beetje zorgen wanneer je zegt: Ruimte zat bij de voorwielen bij een BMW met achterwielaandrijving. 🤔😆

dan58 op 21 feb 2020 09:25

De emoji gaf misschien een kleine aanwijzing dat het een grap was @Dan58 ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie