Met welke auto naar wintersport???

Het lijkt er wel voor gemaakt!

Zie ik nu goed op die laatste foto dat je wel een wielbout moet lossen hiervoor?
Hier heb ik in het verleden ook al eens problemen mee gehad door een overijverige garagist die nog nooit gehoord had van een momentsleutel (of niet wist hoe hij die moest gebruiken om wielen te vervangen).

Vivace op 21 feb 2020 09:17

Nee, gaat op de wielbout. Dus die blijft gewoon zitten.

Het lijkt er wel voor gemaakt!

Zie ik nu goed op die laatste foto dat je wel een wielbout moet lossen hiervoor?
Hier heb ik in het verleden ook al eens problemen mee gehad door een overijverige garagist die nog nooit gehoord had van een momentsleutel (of niet wist hoe hij die moest gebruiken om wielen te vervangen).

Vivace op 21 feb 2020 09:17

Nee, gaat op de wielbout. Dus die blijft gewoon zitten.

franksplinter op 21 feb 2020 09:42

Klopt, je krijgt een setje busjes van verschillende afmetingen waarvan 1 als het goed is goed op je wielbout past en die je daarop vast kan klemmen

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Er zit bij mij een busje bij die op alle bouten past, moet je dan aandraaien met een tooltje die er bij zit.

Zijn er ook mensen die ervaring in de sneeuw hebben met loopvlakkettingen?
Ik kan daar weinig over vinden (dat kan ook een goed teken zijn)

Wij zijn nu al een aantal keer naar de sneeuw geweest met onze Fiat. Ondanks dat het niet de meest dure en nieuwe bolide is werkt het altijd prima. Cruise control op de snelweg (dit is altijd wel een must vind ik) en eenmaal in het dorp lekker het dak helemaal open.
Sneeuwkettingen neem ik altijd mee maar overigens nog nooit nodig gehad.
1 stoel gaat meestal plat en dan kunnen de ski’s/snowboards precies schuin in de auto zonder dat je comfort al bijrijder moet inleveren.

Ik laat wel altijd voordat ik ga rijden een check + onderhoudsbeurt uitvoeren, je weet maar nooit.

null

Zijn er ook mensen die ervaring in de sneeuw hebben met loopvlakkettingen?
Ik kan daar weinig over vinden (dat kan ook een goed teken zijn)

RvanE op 21 feb 2020 10:30

Ja, werkte prima. Wel ook maar 1x hoeven gebruiken voor het laatste stukje bij het huisje naar boven. Was een steil weggetje. Kwamen we zelfs met quattro niet op, loopvlakkettingen er snel op gezet en toen ging het wel.

Ruimte zat bij de voorwielen 🤪

franksplinter op 21 feb 2020 07:18

@Shane

Ik had t op deze tussenkomst…en het zou de eerste niet zijn die op zijn BMW vooraan staat te klooien.🤔

Born to run. B.S.

Ja dat begreep ik @Dan58, nogmaals zie de emoji: 🤪 …

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zie niets op mijn mobieltje.🤔
Alleen een klein rechtopstaand rechthoekje met een kruis erdoor.

@Shane
Is dit een Hollandse emoji of is t tijd voor een nieuw mobieltje?

Born to run. B.S.

Ik zie niets op mijn mobieltje.🤔
Alleen een klein rechtopstaand rechthoekje met een kruis erdoor.

@Shane
Is dit een Hollandse emoji of is t tijd voor een nieuw mobieltje?

dan58 op 21 feb 2020 14:45

Ah, haha @Dan58! Dat verklaart het. Gewoon een teken dat je een nieuwe telefoon moet kopen inderdaad ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zie niets op mijn mobieltje.🤔

Alleen een klein rechtopstaand rechthoekje met een kruis erdoor.

@Shane
Is dit een Hollandse emoji of is t tijd voor een nieuw mobieltje?

dan58 op 21 feb 2020 14:45

Ah, haha @Dan58! Dat verklaart het. Gewoon een teken dat je een nieuwe telefoon moet kopen inderdaad ;).

Shane op 21 feb 2020 14:56

En naar de hoegebruikikeensmartphoneles gaan @dan58 😜

Bla, bla, bla.

@bartvwg

Leg jij me dan maar effe uit hoe 't moet Mr Wiseguy. 😉

Born to run. B.S.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d99a823d8e5c67175886ce1f...

Nog net op tijd geleverd

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/0ea37eb4f8ac53b596f7858e...
klaar voor de nacht. Rustige en veilige rit iedereen! En tot onderweg mss 😊👍🏻

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Onze nieuwe auto mee naar de Alpen. Geen rijdende computer of exotisch racemonster maar gewoon een degelijke auto die ons brengt waar wij heen willen.

null

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO bijzondere afwerking van de carrosserie! 😎

Bla, bla, bla.

@RFKANGOO bijzondere afwerking van de carrosserie! 😎

bartvwg op 27 feb 2020 17:42

Ja zo rijden er niet veel van rond.

Übung macht den meister!!!

Onze nieuwe auto mee naar de Alpen. Geen rijdende computer of exotisch racemonster maar gewoon een degelijke auto die ons brengt waar wij heen willen.

null

RFKANGOO op 27 feb 2020 17:38

Volgens mij zelfs strafbaar in sommige landen :P

Pray for Snow!

@RFKANGOO bijzondere afwerking van de carrosserie! 😎

bartvwg op 27 feb 2020 17:42

Ja zo rijden er niet veel van rond.

RFKANGOO op 27 feb 2020 17:45

Heeft die niet te LANG aan de laadpaal gehangen? 🤔

Born to run. B.S.

@RFKANGOO bijzondere afwerking van de carrosserie! 😎

bartvwg op 27 feb 2020 17:42

Neen, die staat gewoon in het schuim, klaar om nog eens grondig te wassen.
Omdat de autos erlangs zo dichtbij stonden, zijn deze ook geraakt met de schuimlans!

Glide on!

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d99a823d8e5c67175886ce1f...

Nog net op tijd geleverd

Ronald16 op 21 feb 2020 18:49

Gefeliciteerd. Mooie bak! Nog net op tijd voordat er vertragingen onstaan door een virus, of net op tijd voor de wintersport? ;)

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d99a823d8e5c67175886ce1f...

Nog net op tijd geleverd

Ronald16 op 21 feb 2020 18:49

Gefeliciteerd. Mooie bak! Nog net op tijd voordat er vertragingen onstaan door een virus, of net op tijd voor de wintersport? ;)

Sinn op 28 feb 2020 08:57

Bedankt, maar gelukkig net op tijd voor de wintersport. Vrijdag om 14:00 uur tijdens de afspraak voor aflevering van de auto, kwamen ze erachter dat ze winterbanden vergeten waren te bestellen.
Met veel dank aan Euromaster Alphen aan de Rijn, lagen er om 17:00 uur toch nog winterbanden onder en konden we zaterdag veilig vertrekken.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/7fca47ea2d6ad5b6b22a5b48...
Net terug van weekje skiën in kitzbuhel, en voor het eerst met deze bmw 4 grand coupé kunnen knallen. Wat een heerlijke bak is dit zeg 😍

De aller laatste wintersport in met mijn Skoda Octavia… (na 4 jaar moet hij echt uit de lease ivm kilometers).
Wat een enorm fijne en perfecte wintersport auto (voor mij dan ;)).

null

De aller laatste wintersport in met mijn Skoda Octavia… (na 4 jaar moet hij echt uit de lease ivm kilometers).
Wat een enorm fijne en perfecte wintersport auto (voor mij dan ;)).

null

Aural op 1 mrt 2020 08:34

Ja plek zat inderdaad in z’n octavia

Pray for Snow!

In januari al 2 weken geweest met deze bolide… Volgende week nog een keer, dan maar voor 1 week ipv 2 weken. Sneeuwsokken werken prima, en ondanks de nieuwe winterbanden had ik ze toch maar geplaatst voor de afdaling van Valloire naar St Michel de Maurienne. Er was de vrijdag avond toch een kleine 20cm verse sneeuw gevallen en op zaterdag moest ik naar beneden om 07.00 uur.

null

null

*bericht bewerkt door RenSas op 01 mrt 2020 11:35

@RenSas waarom gekozen voor sokken ipv kettingen?

Übung macht den meister!!!

In Vlissingen heb je die sokken in ieder geval niet nodig gehad ;) persoonlijk zou ik nooit voor sokken kiezen. Bij ijzig wegdek heb je ook op sokken gewoon geen grip en kan je, zeker bij het afdalen, nog makkelijk van de weg glijden.

Born to Ride

Zit zo even snel wat te lezen maar eigenlijk zijn de sokken bedoeld om meer grip te geven als je met gewone banden onderweg bent. Waarschijnlijk zou je met winterbanden meer grip hebben zonder sokken dan met sokken.

Übung macht den meister!!!

@rfkangoo[/mention] &[mention=“126300”] @matthias123 ik snap jullie vraag ; Geen kettingen omdat ik sowieso de velgen niet wil beschadigen. De andere optie is loopvlak kettingen wellicht dat die volgend jaar er onder komen. En ik had waarschijnlijk net zo goed nu op de winterbanden naar beneden kunnen rijden.

Ik weet echt niet of de grip net zo goed is ( winterbanden zijn nieuw ! ) maar het zal elkaar niet veel schelen denk ik. Ik moest toen mijn vrouw ophalen van het vliegtuig en wilde niet 's morgens om 07.00 nog kloten met de sokken als ik minder grip zou hebben tijdens de afdaling.

Op de terugweg naar Valloire heb ik ze niet gebruikt, en het laatste stukje omhoog heb ik nog wel veel mensen zien kloten om kettingen te monteren en glijden op zomerbanden. De winterbanden hadden wel genoeg grip omhoog.

*bericht bewerkt door RenSas op 01 mrt 2020 13:05

Plaats een reactie