Met welke auto naar wintersport???

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1022087899199040…
Inieder geval niet met deze.
Heb ik helemaal geen tijd/zin/geduld voor.

@RenSas Leuk die sokken totdat de lokale autoriteiten sneeuwkettingen verplicht hadden gesteld. Dan kun je terug naar beneden, want dan kom je alleen boven met sneeuwkettingen

@RenSas Leuk die sokken totdat de lokale autoriteiten sneeuwkettingen verplicht hadden gesteld. Dan kun je terug naar beneden, want dan kom je alleen boven met sneeuwkettingen

Marijnt op 28 mrt 2020 17:12

In Frankrijk zijn “sokken” toegestaan vlgs. mijn info. De officiële regelgeving is volgens mijn best onduidelijk per land. Zo heb ik nieuwe winterbanden onder mijn auto, en had de sokken als extra, dus terug sturen was niet nodig 😉

Dit komt van de ANWB :

Soms is het blauwe bord ‘sneeuwkettingen verplicht’ voorzien van een onderbord met de tekst pneus neige admis (winterbanden toegestaan). Dit betekent dat hier bij sneeuw in plaats van met sneeuwkettingen ook alleen met winterbanden (M+S) mag worden gereden. De winterbanden moeten een minimale profieldiepte van 3,5 mm hebben en op vier wielen zijn gemonteerd. Zonder winterbanden is het verplicht om met sneeuwkettingen te rijden. De ANWB adviseert je banden te gebruiken waarop een sneeuwvloksymbool wordt aangegeven. Meer informatie: anwb.nl/winterbanden.

Dan nog kunnen de lokale autoriteiten vanaf dat punt verplichten om sneeuwkettingen te gebruiken, afhankelijk van de omstandigheden. Dan zijn jouw sokken niet genoeg

Oeh nu nóg meer zin in de winterse Alpen. We hebben een Skoda Kodiaq gekocht. Na altijd oude occasions te hebben gereden, de laatste was een Peugeot 308SW, kijken we uit naar het rijden met meer power en reizen met meer comfort en ruimte voor ons 5-koppig gezin. Helemaal nu de jongens groter worden.
(Hopende dat het ondanks de coronacrisis überhaupt mogelijk gaat zijn)

❄️

Een beetje stil op dit topic. :-) Afgelopen zomer met onze ‘nieuwe’ V70 al Oostenrijk opgezocht. Kan niet wachten om straks ook de sneeuw ermee op te zoeken. Helemaal omdat deze voorzien is van een standkachel. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk zal uitvallen. En ook hier afwachten hoe de aanstaande winter zal verlopen. Nog niks geboekt, zal lastminute worden. !

null

?? 2023

Met een doodgewone Citroën C4 voorzien van winterbanden, in de koffer sneeuwkettingen en op het dak een dakkoffer.

Hopend op een aantal ritten naar de sneeuw in deze volvo v90

null

*bericht bewerkt door ChielV op 09 okt 2020 18:01

@Martijn77 standkachel is top. Had deze in mijn vorige auto ook. Zelfs in Nederland in de winter fijn om in een opgewarmde auto te stappen.

Grappig! Allemaal Volvo’s en een V90

null

Vorig jaar de S ingeruild en de zomervelgen meegenomen
null

Nu een V nog niet op winterbanden gehad staat ingepland 18 november mits geen lock-down ellende.

Beiden auto’s zijn voorzien van de Volvo app met pre-conditioning dus koel, warm en op afstand starten.
Het is een feestje deze bolide alleen de grotere bagageruimte is praktischer.

*bericht bewerkt door Ninormaal op 09 okt 2020 19:10

null

Hier klaar voor de zomer in juli. Maar ook fijn cruisen naar de sneeuw :-) … geen Volvo maar wel standverwarming. Zalig gewoon, lekker op warmte en ruiten ontdooid!

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

null

LOL, er zit blijkbaar een hond achter het stuur

null

LOL, er zit blijkbaar een hond achter het stuur

FréDB op 09 okt 2020 20:08

die zat gewoon op de achterbank :-)

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Na jaren mijn lieve Skoda Octavia de deur uit gedaan en is er een Model 3 voor in de plaats gekomen.
Dus daar gaan we ook (hopelijk) deze winter mee op pad. Erg veel zin in! :)

@Aural De monsterfiles voor de Duitse laadpalen zullen dit jaar wel uitblijven. Toch lijkt het me best een hele onderneming om electrisch richting de wintersportlanden af te reizen.

?? 2023

@Aural De monsterfiles voor de Duitse laadpalen zullen dit jaar wel uitblijven. Toch lijkt het me best een hele onderneming om electrisch richting de wintersportlanden af te reizen.

Martijn77 op 12 okt 2020 17:56

Deze zomervakantie ging ook echt perfect. (ook naar de Alpen maar met iets meer range ;-)) Ik denk dat het wel meevalt, vorig jaar in de krokusvakantie even goed opgelet en alle laders waar wij langsreden waren bijna leeg. Ik heb 1x een wachtrij bij een supercharger gezien van 16 auto’s, maar daar waren 19 laders dus dat cycled prima en anders pak je een andere lader. Wellicht heb ik lopen slapen, maar wanneer waren die monster files voor laadpalen dan? (oprechte vraag) En kan je die niet omzijlen door een keer eerder te laden dan de rest? (geen idee nog, eerste wintersport elektrisch maar een vriend had vorig jaar met zijn e-tron nergens last van)

Dat is overigens een voordeel van een Tesla, je kan ook andere snelladers pakken als de superchargers vol zitten (en hoe vol ze zitten kan je ook op de boordcomputer zien).

Enige punt is natuurlijk het wachten op… ik heb een dochtertje van 3 en die wil ook af en toe buitenspelen. Normaal rijden wij 2 uur en doen we een pauze van 45 minuten en rijden we weer 2 uur. De auto is sneller vol dan mijn dochtertje klaar is met spelen en niet eerder leeg in die 2 uur (10-80 is 25 minuten?). Dus voor ons een match.

Ik snap dat voor mensen die van doorrijden houden dat misschien afgrijslijk klinkt. Maar ik heb die haast niet perse. :)

Oh en mocht het erg tegenvallen dan zal ik hier een update plaatsen zodat er een terechte “Told you so” geplaatst kan worden. :P

*bericht bewerkt door Aural op 12 okt 2020 18:05

Dit filmpje ging aardig viral:

Maar dit was natuurlijk een momentopname. Bij andere laadpalen zal het vast rustiger zijn geweest. Maar als iedereen dezelfde range heeft, dan moet natuurlijk iedereen op dezelfde plek bijtanken. Zelf reed ik altijd LPG, wat inhield dat ik al moest tanken net nadat we de grens waren gepasseerd. Dit jaar voor het eerst gedieseld (ja… uitstoot… Ik weet het🤫) naar Oostenrijk, en dan was het met één enkele stop op bij te tanken heel ontspannen rijden. Terug naar de laadpalen, met het hele Corona gebeuren zal komend seizoen vrees ik alleen maar anders dan anders zijn.

*bericht bewerkt door Martijn77 op 12 okt 2020 18:38

?? 2023

Dit filmpje ging aardig viral:

Maar dit was natuurlijk een momentopname. Bij andere laadpalen zal het vast rustiger zijn geweest. Maar als iedereen dezelfde range heeft, dan moet natuurlijk iedereen op dezelfde plek bijtanken. Zelf reed ik altijd LPG, wat inhield dat ik al moest tanken net nadat we de grens waren gepasseerd. Dit jaar voor het eerst gedieseld (ja… uitstoot… Ik weet het🤫) naar Oostenrijk, en dan was het met één enkele stop op bij te tanken heel ontspannen rijden. Terug naar de laadpalen, met het hele Corona gebeuren zal komend seizoen vrees ik alleen maar anders dan anders zijn.

Martijn77 op 12 okt 2020 18:36

Grappig! Dat is exact dezelfde plek waar ik het dus over had! (was ook een rij toen ik er was om te tanken) Wat apart dat dit zo een hotspot is? (dit is de plek:https://www.google.nl/maps/place/Tesla+Supercharger/@50.5622…) Wellicht de erotische markt? ;-)

Het is overigens wel zo dat niet iedereen dezelfde range heeft en ook niet op dezelfde plek start. En als je in Nederland al aan de charger hangt dan kan je wellicht de cyclus doorbreken. Maar niets is zeker, behalve dan dat ik ga zorgen dat ik die hotspot ga mijden dit jaar. :)

LPG zou mij spannender lijken dan elektrisch overigens. ;-)

Hiervoor had ik ook een diesel overigens (snap je helemaal), maar vond het zelf (met de huidige technieken) VOOR MIJZELF niet echt een keuze meer. Oke oke en ik vind de techniek erg leuk en ben een verschrikkelijke nerd. Bovendien is wintersport voor mij maar 1 a 2 keer per jaar (en die tweede keer is nooit met mijn auto) en heb ik de auto gekocht voor de rest van het jaar. :)

Maar wellicht wel leuk om tegen die tijd mijn ervaring te delen in een ander topic (weet niet of dat hier mag en of er niet al iemand iets geschreven heeft).

Dit filmpje ging aardig viral:

Maar dit was natuurlijk een momentopname. Bij andere laadpalen zal het vast rustiger zijn geweest. Maar als iedereen dezelfde range heeft, dan moet natuurlijk iedereen op dezelfde plek bijtanken. Zelf reed ik altijd LPG, wat inhield dat ik al moest tanken net nadat we de grens waren gepasseerd. Dit jaar voor het eerst gedieseld (ja… uitstoot… Ik weet het🤫) naar Oostenrijk, en dan was het met één enkele stop op bij te tanken heel ontspannen rijden. Terug naar de laadpalen, met het hele Corona gebeuren zal komend seizoen vrees ik alleen maar anders dan anders zijn.

Martijn77 op 12 okt 2020 18:36

Grappig! Dat is exact dezelfde plek waar ik het dus over had! (was ook een rij toen ik er was om te tanken) Wat apart dat dit zo een hotspot is? (dit is de plek:https://www.google.nl/maps/place/Tesla+Supercharger/@50.5622…) Wellicht de erotische markt? ;-)

Het is overigens wel zo dat niet iedereen dezelfde range heeft en ook niet op dezelfde plek start. En als je in Nederland al aan de charger hangt dan kan je wellicht de cyclus doorbreken. Maar niets is zeker, behalve dan dat ik ga zorgen dat ik die hotspot ga mijden dit jaar. :)

LPG zou mij spannender lijken dan elektrisch overigens. ;-)

Hiervoor had ik ook een diesel overigens (snap je helemaal), maar vond het zelf (met de huidige technieken) VOOR MIJZELF niet echt een keuze meer. Oke oke en ik vind de techniek erg leuk en ben een verschrikkelijke nerd. Bovendien is wintersport voor mij maar 1 a 2 keer per jaar (en die tweede keer is nooit met mijn auto) en heb ik de auto gekocht voor de rest van het jaar. :)

Maar wellicht wel leuk om tegen die tijd mijn ervaring te delen in een ander topic (weet niet of dat hier mag en of er niet al iemand iets geschreven heeft).

Aural op 12 okt 2020 18:48

Lpg is juist helemaal niet spannend. Want de gewone benzinetank ligt er namelijk ook nog in. Je start op benzine en na een paar kilometer schakelde hij over op LPG. Heb ook jaren met veel plezier LPG gereden. Het grote nadeel was de verminderde kofferbak ruimte. Maar aangezien ik toen alleen was had ik daar ook weinig last van. Ik had een vrij grote tank en kon een 600km op LPG. Daarnaast kon ik nog 45 liter benzine meenemen. Als alles vol was zou ik 1250km kunnen rijden zonder te hoeven tanken. Bij een lege LPG tank kon je namelijk zo weer overschakelen op benzine.

Born to Ride

Dit jaar net zoals vorig jaar gewoon weer met de Tesla Model 3 LR. Ging vorig jaar perfect. Geen enkele keer hoeven wachten bij een SuC en totaal 2 uur stilgestaan om te laden, net zoveel als ik ook zou doen met een ICE. Wil af en toe toch de benen strekken en wat eten :)

Scheelt dat wij nooit in de vakanties gaan, de luxe van nog geen kids hebben. Kan me voorstellen dat het in vakantieperiodes niet chill is.

Dit filmpje ging aardig viral:

Maar dit was natuurlijk een momentopname. Bij andere laadpalen zal het vast rustiger zijn geweest. Maar als iedereen dezelfde range heeft, dan moet natuurlijk iedereen op dezelfde plek bijtanken. Zelf reed ik altijd LPG, wat inhield dat ik al moest tanken net nadat we de grens waren gepasseerd. Dit jaar voor het eerst gedieseld (ja… uitstoot… Ik weet het🤫) naar Oostenrijk, en dan was het met één enkele stop op bij te tanken heel ontspannen rijden. Terug naar de laadpalen, met het hele Corona gebeuren zal komend seizoen vrees ik alleen maar anders dan anders zijn.

Martijn77 op 12 okt 2020 18:36

Grappig! Dat is exact dezelfde plek waar ik het dus over had! (was ook een rij toen ik er was om te tanken) Wat apart dat dit zo een hotspot is? (dit is de plek:https://www.google.nl/maps/place/Tesla+Supercharger/@50.5622…) Wellicht de erotische markt? ;-)

Het is overigens wel zo dat niet iedereen dezelfde range heeft en ook niet op dezelfde plek start. En als je in Nederland al aan de charger hangt dan kan je wellicht de cyclus doorbreken. Maar niets is zeker, behalve dan dat ik ga zorgen dat ik die hotspot ga mijden dit jaar. :)

LPG zou mij spannender lijken dan elektrisch overigens. ;-)

Hiervoor had ik ook een diesel overigens (snap je helemaal), maar vond het zelf (met de huidige technieken) VOOR MIJZELF niet echt een keuze meer. Oke oke en ik vind de techniek erg leuk en ben een verschrikkelijke nerd. Bovendien is wintersport voor mij maar 1 a 2 keer per jaar (en die tweede keer is nooit met mijn auto) en heb ik de auto gekocht voor de rest van het jaar. :)

Maar wellicht wel leuk om tegen die tijd mijn ervaring te delen in een ander topic (weet niet of dat hier mag en of er niet al iemand iets geschreven heeft).

Aural op 12 okt 2020 18:48

Lpg is juist helemaal niet spannend. Want de gewone benzinetank ligt er namelijk ook nog in. Je start op benzine en na een paar kilometer schakelde hij over op LPG. Heb ook jaren met veel plezier LPG gereden. Het grote nadeel was de verminderde kofferbak ruimte. Maar aangezien ik toen alleen was had ik daar ook weinig last van. Ik had een vrij grote tank en kon een 600km op LPG. Daarnaast kon ik nog 45 liter benzine meenemen. Als alles vol was zou ik 1250km kunnen rijden zonder te hoeven tanken. Bij een lege LPG tank kon je namelijk zo weer overschakelen op benzine.

Matthias123 op 12 okt 2020 19:10

Hollander als ik ben probeerde ik natuurlijk zo veel mogelijk op LPG te blijven rijden 😁. Maar in theorie had ik natuurlijk een dubbele actieradius.

?? 2023

null

Over 1 maand met de Focus naar de sneeuw voor de Epique pistetraining in Hintertux!
Hopen dat het doorgaat.
Focus heeft lekker voorruit verwarming en starten op afstand, maar handig met de kou en sneeuw. En op 1 tank heen rijden, lekker zuinig.

*bericht bewerkt door Robbie1974 op 13 okt 2020 00:30

De Tesla 3 rijders zijn er ook.

In 2019 zijn er 30.000 voor 31 december op Nederlands kenteken gezet.
https://www.autoblog.nl/nieuws/zoveel-tesla-model-3s-kwamen-…

Weet u nog hoe leuk en warm het afhaal moment was. Zoekzoek, leuk dat fiscale voordeel in Nederland. Oh nee het was allemaal omdat men zo groen wilt zijn.

Gelukkig hebben wij de beelden nog.

null

Het was leuk in de haven en op iedere kerstborrel was het: heb jij hem al? Gaat het lukken voor 31 december?

Ja het lukte:

null
null

De snelste ook nog wat een feest, hij was toen net opgehaald. Alles natuurlijk voor het milieu snel de wereld verbeteren ik houd ervan.

Inmiddels is hij iets duisterder gemaakt.

null

30.000 gingen ons voor en dan nog de Tesla S en X rijders, de overige 3 fase laders zoals bijvoorbeeld de Mini en al die andere gewilde exemplaren staan ook gewoon te laden.

Met de Jaguar iPace of bijvoorbeeld Mercedes EQX wordt het natuurlijk niets met die 1 fase lader. 4 dagen onderweg voordat je er een keer bent.

De winter van 2020 was vast qua laden voor de Duitse en Franse laadstations ineens het domein van gele kentekenplaten.

Als wij dit jaar mogen dan gaat wederom de Volvo ons brengen maar dan met nog meer inhoud qua bagageruimte en een range van 1100km op 1 tank.

Ik heb namelijk het virale filmpje ook gezien en de cijfers. 😉

Ach ja die Jaguar. Ze rijden enkel nog rond met een XF-, XG- of XH- kenteken (alle van december 2018). Daarna zakte de verkoop in. De 3 zal na de S en X hetzelfde lot te wachten staan. Hoe groen en idealistisch het concept is. De Nederlander denkt enkel aan de portemonnee als het op (lease)auto’s aankomt.

?? 2023

Ach ja die Jaguar. Ze rijden enkel nog rond met een XF-, XG- of XH- kenteken (alle van december 2018). Daarna zakte de verkoop in. De 3 zal na de S en X hetzelfde lot te wachten staan. Hoe groen en idealistisch het concept is. De Nederlander denkt enkel aan de portemonnee als het op (lease)auto’s aankomt.

Martijn77 op 13 okt 2020 00:46

Vergeet de PFEV Outlanders, de Volvo V60 D6, de Mercedes 350e niet.

Alle accu pakketjes sterven langzaam na de Lease periode.

Daarnaast verwacht men dat de leasebak in zijn huidige vorm, voor velen een soort van voorlopig laatste wordt. Na Corona zal de gemiddelde werkgever zich nog even achter de oren krabben.

Daarnaast gaat het met de autoverkoop/lease op dit moment dramatisch slecht.

Heb je een lekkere leasebak voor de deur mag gemiddeld NL hem niet eens gebruiken.

Thuiswerken voor velen en maar het leasebedrag doorbetalen.

Voordeel is nu wel dat de wereld een fors mindere uitstoot krijgt in deze tijd en de laadpalen vrij blijven.

Je hoeft niet bij Tesla te laden en je hoeft niet de route te nemen die je Tesla voorschotelt. Rij al bijna 6 jaar EV en ik heb zulke EV files nog nooit mee gemaakt. Ook in het hoogseizoen niet. Er komen ook steeds grotere en snellere snellaadstation.
Zoals hier in Hilden (DE) waar ik van de week was.

null

May the ski force be with you !!

Ach ja die Jaguar. Ze rijden enkel nog rond met een XF-, XG- of XH- kenteken (alle van december 2018). Daarna zakte de verkoop in. De 3 zal na de S en X hetzelfde lot te wachten staan. Hoe groen en idealistisch het concept is. De Nederlander denkt enkel aan de portemonnee als het op (lease)auto’s aankomt.

Martijn77 op 13 okt 2020 00:46

Vergeet de PFEV Outlanders, de Volvo V60 D6, de Mercedes 350e niet.

Alle accu pakketjes sterven langzaam na de Lease periode.

Daarnaast verwacht men dat de leasebak in zijn huidige vorm, voor velen een soort van voorlopig laatste wordt. Na Corona zal de gemiddelde werkgever zich nog even achter de oren krabben.

Daarnaast gaat het met de autoverkoop/lease op dit moment dramatisch slecht.

Heb je een lekkere leasebak voor de deur mag gemiddeld NL hem niet eens gebruiken.

Thuiswerken voor velen en maar het leasebedrag doorbetalen.

Voordeel is nu wel dat de wereld een fors mindere uitstoot krijgt in deze tijd en de laadpalen vrij blijven.

Ninormaal op 13 okt 2020 00:59

Een tweedehands stekkerauto is voor particulieren totaal niet rendabel. Door het ontbreken van voorzieningen als een laadpaal in de buurt (al dan niet zelf aanschaffen, het hoge gewicht, beperkingen in laadruimte, actieradius en ontbreken van financieel voordeel zullen maar weinigen particulier geïntereseerd zijn.
In reclames zie je de electrieke auto altijd mooi geparkeerd staan op een gigantische oprit in een riante tuin. Helaas is Nederland zo dichtbevolkt dat men zijn auto eerder 4 straten verderop pas kwijt kan dan voor zijn eigen deur. En dan nog maar hopen dat er een laadpaal beschikbaar is. Ik ben dan wel weer benieuwd hoe de situatie bij onze zuiderburen is. Ik zie daar nog lang niet zo veel electrische auto’s dan bij ons.

?? 2023

Ach ja die Jaguar. Ze rijden enkel nog rond met een XF-, XG- of XH- kenteken (alle van december 2018). Daarna zakte de verkoop in. De 3 zal na de S en X hetzelfde lot te wachten staan. Hoe groen en idealistisch het concept is. De Nederlander denkt enkel aan de portemonnee als het op (lease)auto’s aankomt.

Martijn77 op 13 okt 2020 00:46

Vergeet de PFEV Outlanders, de Volvo V60 D6, de Mercedes 350e niet.

Alle accu pakketjes sterven langzaam na de Lease periode.

Daarnaast verwacht men dat de leasebak in zijn huidige vorm, voor velen een soort van voorlopig laatste wordt. Na Corona zal de gemiddelde werkgever zich nog even achter de oren krabben.

Daarnaast gaat het met de autoverkoop/lease op dit moment dramatisch slecht.

Heb je een lekkere leasebak voor de deur mag gemiddeld NL hem niet eens gebruiken.

Thuiswerken voor velen en maar het leasebedrag doorbetalen.

Voordeel is nu wel dat de wereld een fors mindere uitstoot krijgt in deze tijd en de laadpalen vrij blijven.

Ninormaal op 13 okt 2020 00:59

Een tweedehands stekkerauto is voor particulieren totaal niet rendabel. Door het ontbreken van voorzieningen als een laadpaal in de buurt (al dan niet zelf aanschaffen, het hoge gewicht, beperkingen in laadruimte, actieradius en ontbreken van financieel voordeel zullen maar weinigen particulier geïntereseerd zijn.
In reclames zie je de electrieke auto altijd mooi geparkeerd staan op een gigantische oprit in een riante tuin. Helaas is Nederland zo dichtbevolkt dat men zijn auto eerder 4 straten verderop pas kwijt kan dan voor zijn eigen deur. En dan nog maar hopen dat er een laadpaal beschikbaar is. Ik ben dan wel weer benieuwd hoe de situatie bij onze zuiderburen is. Ik zie daar nog lang niet zo veel electrische auto’s dan bij ons.

Martijn77 op 13 okt 2020 09:10

Een elektrische auto is ook voor particulieren rendabel en de restwaarde van elektrische auto’s van het niveau Tesla is dan ook zeer hoog.

Overigens las ik van de week dat men bij Tesla het afgelopen kwartaal weer recordcijfers boekte, terwijl de rest van de auto-industrie een rampzalig jaar heeft.

Als je nu nog niet ziet dat de elektrische auto de nabije toekomst is, dan ben je ziende blind.

Wel apart hoeveel aannames en bijna veroordelingen er zijn over elektrische auto’s.
Alle rijders (wel veel overigens) doen het voor het geld en het snel wegtrekken en ze hebben geen ruimte. Jammer natuurlijk dat dit zo leeft! Wellicht

Om wat tegengeluid te geven. Ik heb een Model 3 en mijn redenen zijn het hoge tech gehalte en het klimaat de grootste drijfveren. Zelf vind ik het ook jammer als iemand het puur kiest voor het geld, maar ieder zijn ding natuurlijk (en snap het koopjesjagen heus wel en dat is al jaren een drijfveer). :) Overigens vind ik het wel fijn dat het gebeurd bij een EV en niet bij een PHEV waardoor ze gedwongen zijn om elektrisch te rijden.

De model 3 heeft meer ruimte dan de Octavia voor bagage. Range een probleem? De helft van mijn Octavia en dat is alleen met vakanties echt iets waar je rekening mee houdt, de rest van het jaar niet echt.

Laadpalen, ik woon in Utrecht stad en heb nooit problemen met laden. Nu helpt het wel dat ik laad bij klanten en het werk en eigenlijk overal waar ik de auto niet gebruik en het nodig is. Maar thuis heb ik genoeg ruimte ervoor. (8 laadpalen binnen 300 meter) Ik denk dat parkeren an zich hier een groter probleem is dan een laadpaal vinden. ;)

*bericht bewerkt door Aural op 13 okt 2020 10:11

Je hoeft niet bij Tesla te laden en je hoeft niet de route te nemen die je Tesla voorschotelt. Rij al bijna 6 jaar EV en ik heb zulke EV files nog nooit mee gemaakt. Ook in het hoogseizoen niet. Er komen ook steeds grotere en snellere snellaadstation.
Zoals hier in Hilden (DE) waar ik van de week was.

null

CJAHulskamp op 13 okt 2020 08:27

Nice! Had daar over gelezen, vrij uniek omdat het normale en Tesla laders verenigde (heb ik maar 1 keer gezien in Frankrijk waar Ionity en Tesla chargers tegenover elkaar stonden).

Wat overigens wel problematisch is is het Corridor netwerk van Frankrijk (snelladers), die zijn vaak defect…

*bericht bewerkt door Aural op 13 okt 2020 10:04

Plaats een reactie