Met welke auto naar wintersport???

Touareg?

Kodiaq dan?

Kodiaq dan?

Robert. op 19 okt 2020 16:06

Yes Kodiaq Scout :-)

Click. Click. Peace

Kodiaq dan?

Robert. op 19 okt 2020 16:06

Yes Kodiaq Scout :-)

Rogier op 19 okt 2020 16:28

Ja grumble… die wilde ik net al zeggen! :P
Nice, mooie wagen!

Volgens mij had je in december het al een keer over de Kodiaq. Klopt het dat de 4x4 in Nederland niet op de menukaart staat? Net als de Octavia Scout?

?? 2023
et is zeker praktisch maar rijdt beter snelweg dan een caddy of een transporter. Ik wil geen busje (meer) als gewoon vervoermiddel, ooit als ik oud ben een mooie goede camperbus... § Rogier op 19 okt 2020 14:48

Je bent welkom om een keer in mijn “busje” te rijden, dan zul je merken dat een goede VW Caravelle rijdt als een Passat, maar dan met ruimte ;-)

Disturbing the peace since 1975
et is zeker praktisch maar rijdt beter snelweg dan een caddy of een transporter. Ik wil geen busje (meer) als gewoon vervoermiddel, ooit als ik oud ben een mooie goede camperbus... § Rogier op 19 okt 2020 14:48

Je bent welkom om een keer in mijn “busje” te rijden, dan zul je merken dat een goede VW Caravelle rijdt als een Passat, maar dan met ruimte ;-)

Supergrover op 19 okt 2020 17:35

Ik weet dat Volkswagenbusjes geweldig rijden, genoeg vrienden van mij hebben ze. En ik rij er zelf vaak genoeg in. Maar thanx voor het aanbod ;-)
Maar zelfs de allernieuwste en allersjiekste rijden wat mij betreft minder lekker ‘snelweg’ dan goede niet busjes (wel beter dan mijn Duster of Kangoo). Maar daar komt ook een financieel plaatje bij kijken. De 4x4 versies die een beetje jong zijn, zijn gewoon niet te betalen voor mij. En die zou ik dan ook niet ‘op’ willen rijden op de wegen waar ik soms naar boven rij. Trouwens daar hou ik nu ook de duster nog even voor. Geen zin om de kodiaq meteen af te raggen.

Ooit, wil ik wel zo’n camperbusje… maar dat komt nog wel.

Click. Click. Peace

Volgens mij had je in december het al een keer over de Kodiaq. Klopt het dat de 4x4 in Nederland niet op de menukaart staat? Net als de Octavia Scout?

Martijn77 op 19 okt 2020 16:49

Ik zie die zo een twee drie niet staan inderdaad. En -oef- in Nederland is dat wel even schrikken van de prijzen in Nederland zeg… In Frankrijk een stuk goedkoper.

Click. Click. Peace

De 4x4’s zijn er in Nederland idd dit jaar in juni uitgegaan alleen heb ik geen idee waarom. Waarschijnlijk om de totale emissie naar beneden te halen.

null

Hoop dat het dit jaar wat beter gaat met de tripjes naar de sneeuw dan afgelopen jaar.
Veel ‘plannen’ voor snowtrips komend seizoen, maar alles wordt last minute ingevuld.
Aan de auto zal het niet liggen; enige minpuntje is wellicht het brandstofverbruik op hogere snelheden in Duitsland. Verder misschien wel de ideale compagnon onderweg naar de wintersport. ;)

null

Hoop dat het dit jaar wat beter gaat met de tripjes naar de sneeuw dan afgelopen jaar.
Veel ‘plannen’ voor snowtrips komend seizoen, maar alles wordt last minute ingevuld.
Verder misschien wel de ideale compagnon onderweg naar de wintersport. ;)

A op 20 okt 2020 08:51

Gaat je partner niet mee 😉

May the ski force be with you !!

Ik denk 't niet @CJAHulskamp want er zit géén dakkoffer op. 😉

Born to run. B.S.

null

Hoop dat het dit jaar wat beter gaat met de tripjes naar de sneeuw dan afgelopen jaar.
Veel ‘plannen’ voor snowtrips komend seizoen, maar alles wordt last minute ingevuld.
Aan de auto zal het niet liggen; enige minpuntje is wellicht het brandstofverbruik op hogere snelheden in Duitsland. Verder misschien wel de ideale compagnon onderweg naar de wintersport. ;)

A op 20 okt 2020 08:51

Ooit was dit forum begonnen over met welke auto je gaat en met welke je zou willen gaan. Jouw foto beantwoordt voor mij de tweede vraag :-)

?? 2023

Ik denk 't niet @CJAHulskamp want er zit géén dakkoffer op. 😉

dan58 op 20 okt 2020 11:01

:D Schoonmoeder kan zelfs mee hehe.
Partner gaat soms mee, soms met vrienden, soms allebei, de auto is in ieder geval de vaste waarde afgelopen jaren ;)

Ooit was dit forum begonnen over met welke auto je gaat en met welke je zou willen gaan. Jouw foto beantwoordt voor mij de tweede vraag :-)

Martijn77 op 20 okt 2020 11:30

:) Zelfs als ik ooit een ander kies, (wellicht zelfs elektrisch, maar dat ligt hier wat gevoelig merk ik ;)) zou ik deze wel willen aanhouden voor de vakantietrips.

null

Dan rijd je met een T8 en ga je het hebben over brandstofkosten. Het is toch zuiniger met die enorme accu actieradius 😉 die vriend van mij heeft de zijne inmiddels ingeruild. Dus als je een bruine ziet staan ‘is hij niet van een oud vrouwtje geweest maar is zeker wel een maandag morgen modelletje’.

*bericht bewerkt door Ninormaal op 20 okt 2020 18:38

Laten we nu stoppen met deze elektrisch vs niet elektrisch discussie.

Click. Click. Peace

Dan rijd je met een T8 en ga je het hebben over brandstofkosten. Het is toch zuiniger met die enorme accu actieradius 😉 die vriend van mij heeft de zijne inmiddels ingeruild. Dus als je een bruine ziet staan ‘is hij niet van een oud vrouwtje geweest maar is zeker wel een maandag morgen modelletje’.

Ninormaal op 20 okt 2020 18:37

Ik doelde ook niet zozeer over brandstofkosten, maar meer dat je vaak moet stoppen ivm een kleine brandstoftank en verbruik.
Er zijn inderdaad erg veel maandag-morgen modellen in die eerste batch geweest. ;)

@Rogier met de retour d’est die er aan lijkt te komen moeten foto’s in de sneeuw geen probleem worden ;)

Born to Ride

Daarom koos @Rogier voor deze Skoda 😉
https://view.mail.dieteren.be/?qs=864a2abf378a573899e8917e29…

1 maand GRATIS😂

*bericht bewerkt door dan58 op 23 okt 2020 09:04

Born to run. B.S.

IK heb alleen niet gekozen voor een Kamiq :-)

Click. Click. Peace

Enne, trouwens, ik ga hem morgen ophalen :-)

Click. Click. Peace

@Rogier Foto! ;)

Komt morgen. Wel helaas meteen met de minder mooie velgen, want heb er meteen winterbanden onder laten leggen.

Click. Click. Peace

@Rogier

Wanneer je dan wegzakt in die mooie verse sneeuw zien we die velgen toch niet.😉

Born to run. B.S.

Komt morgen. Wel helaas meteen met de minder mooie velgen, want heb er meteen winterbanden onder laten leggen.

Rogier op 23 okt 2020 12:39 [(/profiel/rogier)

@Rogier Boeien! Zolang er maar modder of sneeuw op het dak ligt en de achterkant zwart ;) Dan weten we zeker dat je 'm goed gebruikt.
Ooit eens een proefrit met een LaRo Defender V8 gemaakt waarbij de auto terug bij de dealer gezet werd met modder op het dak. De verkopers lagen blauw van het lachen, ben benieuwd of ik er nog eens een auto mee krijg voor een proefrit :D

*bericht bewerkt door Marijnt op 23 okt 2020 13:40

@marijnt hier had je niets mee te maken? Iets meer dan modder op het dak. Had best een leuke geweest voor de wintersport ;)

null
null

*bericht bewerkt door evr66 op 23 okt 2020 13:49

Edwin van Riel

@marijnt hier had je niets mee te maken? Iets meer dan modder op het dak. Had best een leuke geweest voor de wintersport ;)

null
null

evr66 op 23 okt 2020 13:48

Is net ingereden man (of erop ingereden). Kan prima nog wat wintersportjes mee als je geen behoefte hebt aan een dakkoffer. Zeker met het COVID-19 gebeuren zijn die extra ventilatiesleuven meer dan welkom.

@evr66 Nee, hahaha. Dat is wel een erg zure actie geweest, want die G63 hadden ze in bruikleen gekregen dacht ik. Poeh, lijkt mij ook wel een fijn apparaat voor de wintersport. Zo in Nederland kun je er ook best leuk mee rijden en dat geluid is erg dik!

@evr66 Nee, hahaha. Dat is wel een erg zure actie geweest, want die G63 hadden ze in bruikleen gekregen dacht ik. Poeh, lijkt mij ook wel een fijn apparaat voor de wintersport. Zo in Nederland kun je er ook best leuk mee rijden en dat geluid is erg dik!

[@Marijnt](/profiel/marijnt) op 23 okt 2020 14:02

Haha, 4 maanden oud, 256k nieuwwaarde…

Edwin van Riel

@evr66 Flinke afschrijving! ;)

Plaats een reactie