Klimaat verandering film met leonardo dicaprio National Geographic

Het zit mij al langer dwars en als ik zoiets als dit tegenkom is het alleen maar meer voer voor mijn angst voor de toekomst.
Zo veel mensen die niet verder kunnen kijken dan hun eigen leven en niet beseffen wat we met de aarde doen.
Ook het effect wat het zal hebben in de toekomst op gebied van wintersport en de natuur om ons heen.

Hier is een link van de docu

Dacht dat jullie het wellicht ook interessant vonden om te zien omdat klimaatverandering en dergelijke het meest effect hebben op het weer dat nodig is voor de wintersport.

Zag hier laatst een promo voor, vanavond eens kijken, thanks :) Toch jammer dat Obama niet door wil/kan…

*bericht bewerkt door EricH op 02 nov 2016 11:00

Idd een goede aanrader. Ben nu net over de helft met kijken.

Kijk hem in delen , want het is moeilijk om door te komen. Niet omdat hij slecht is. Erg goed zelf, maar man. Wat een falen van ons als mensheid.

Doet gewoon pijn om naar te kijken…

Ik heb hem inmiddels helemaal gezien, wat me opviel is dat bij 1 uur en 19 minuten werd gezegd dat Europa juist kouder word!? dat vond ik toch wel een beetje vreemd gezien warmte records hier telkens worden gebroken en de ijs op de gletsjers ook een stuk kleiner zijn geworden…

@Freerider Europa wordt kouder door een afnemende golfstroom. Voor zover ik het begrijp wordt het eerst overal warmer, ook in Europa. Daardoor smelt de ijskap van Groenland, dit water drijft als het ware op de golfstroom (want zoet water is lichter dan zout water). Hierdoor neemt de stroming van de Golfstroom (zie wikipedia voor hoe de goflstroom ontstaat en werkt) af, vervolgens wordt het in Europa kouder.

Het is echter nog onderwerp van debat of dit zo werkt. De daadwerkelijke invloed van de golfstroom op het Europese klimaat zou veel beperkter kunnen zijn, en ook de timing wanneer dat dan zou gebeuren is onderwerp van discussie.

"However, a new study by the University of Sussex, Universidad Nacional Autónoma de México and the University of California, Berkeley finds that, rather than cooling Europe, a slowdown of the Thermohaline Circulation would mean the continent still warms, but less quickly than other parts of the world.

Read more at: http://phys.org/news/2016-07-gulf-stream-slowdown-europe-wor… "

*bericht bewerkt door Zimoski op 04 nov 2016 07:45

to ski or not to ski, thats no question

Idd interesante documentaire. IK HOOP dat zich meer mensen bewust zullen worden van het feit wat we aan het doen zijn. Ik probeer in mijn dagelijkse leven ook bewuste keuzes te maken die mijn impact minder groot maken. Maar ik ben toch wel een beetje bang voor de toekomst omdat ik merk van de mensen om mij heen dat deze hier soms totaal geen begrip voor kunnen opbrengen. Ik denk dat het vooral moeilijk is de gewoonte die we hebben opgebouwt te doorbreken. Dit is een proces dat heel langzaam zal verlopen heb ik de indruk. HOOP ( maar denk niet dat dit zal gebeuren) dat er een Carbon Tax komt Dit zou wel eens De trigger kunnen zijn dat veel mensen beginnen na te denken.

Doet het niet? Link is privé zegt ie?

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Het klimaat zal nog meer te lijden krijgen nu Trump gaat investeren in fossiele brandstoffen en daarnaast het klimaatakkoord aan de kant schuift.
Ik kan me goed voorstellen dat de helft van de Amerikanen staan te janken…voor ons brengt het ook niks goeds iig.

@tum
wellicht door youtube verwijderd ofzo maar hier

De film heet Before The Flood
@lekkerzonnetjeerbij
Dat vrees ik ook maar dat moet nog maar zo blijken, Trump is dom als hij dit probleem negeert

Trump geeft precies niks om het klimaat, zie de link: https://www.donaldjtrump.com/policies/energy/
Het enige waar hij aandacht aan geeft is het geld, zoveel mogelijk geld binnenharken en zoveel mogelijk banen creëren ten kostte van het milieu.
Hij zal deze docu eens moeten gaan bekijken, misschien veranderd dat zijn blik op de milieu vervuiling.

A winter without powder isn't a winter!

Plaats een reactie