Drukte Les Quatre Vallées

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 4 Vallées

Wij overwegen met een groep om in de lesvrije week (begin februari) een week in Les Quatre Vallées door te brengen, meer bepaald in Veysonnaz. Daarom vroeg ik me af hoe het met de drukte zit rond dit tijdstip (wachttijden + drukte op de piste). Ik heb al begrepen dat de regio rond Parijs op hetzelfde tijdstip vakantie heeft…

Hoe zit het dus met de wachttijden aan de liften (meer specifiek, de Greppon Blanc, de PB’s Gentianes, Mont-Fort, Mont-Géle, Jumbo en de verbinding richting Nendaz/Siviez)?
Valt de drukte op de piste mee?
Hoe lang doe je erover om vanuit Veysonnaz naar Verbier (en Bruson) te skiën?

Alvast bedankt! :)

Hallo,

De drukte zal zeker meevallen.
Voor gevordenen zeker een aanrader.
Let wel, zeker een dure bestemming, en niet student vriendelijk. Beetje portmonee is wenselijk!
Vanuit veysonnaz naar verbier, trek er minimaal 1,5 uur voor uit, als je echt rap bent, en in de eerste lift omhoog zit, anders wel langer!

Het is Zwitserland dus zal wel meevallen, zelfs in de vakantieperiodes. Ben zelf niet in L4V geweest maar zelfs de Zwitsers vertrekken tegenwoordig en masse naar AUT/FR om te gaan skiën.

Veysonnaz was/is wel een vrij bekende bestemming onder studenten toen het allemaal nog vrij betaalbaar was, en het gebied is volgens mij uitgestrekt en prachtig. Ik zou het wel weten :)

Mr. Slow

Eens met Gijsski.
Een keer naar Verbier is te doen, maar als je doel is om elke dag in Verbier te skiën, moet je ergens anders verblijven. Naast de tijdsduur, zijn het ongeïnspireerde prikpaden ernaar toe. Verbier heeft wel mooie pistes (Mont Fort is zeer fraai), Veysonnaz is wel OK.
Frusterend was destijds (10 jaar geleden hoor…) dat je ook niet kon vertrouwen op de info of de verbinding wel open was. Dan ben je snel 3 uur over paden aan het prikken/glijden. Dure skipas, chagrijnig ongeinteresseerd personeel, pff.
Staat in mijn flop 2, sorry ik kan er niet genuanceerd over doen.
Hopelijk is het inmiddels klantvriendelijker geworden.

Maak je weer eens een mooi verslag Mathijs? Ben benieuwd.

Fun Lovin' Skier

Eens met Gijsski.
Een keer naar Verbier is te doen, maar als je doel is om elke dag in Verbier te skiën, moet je ergens anders verblijven. Naast de tijdsduur, zijn het ongeïnspireerde prikpaden ernaar toe. Verbier heeft wel mooie pistes (Mont Fort is zeer fraai), Veysonnaz is wel OK.
Frusterend was destijds (10 jaar geleden hoor…) dat je ook niet kon vertrouwen op de info of de verbinding wel open was. Dan ben je snel 3 uur over paden aan het prikken/glijden. Dure skipas, chagrijnig ongeinteresseerd personeel, pff.
Staat in mijn flop 2, sorry ik kan er niet genuanceerd over doen.
Hopelijk is het inmiddels klantvriendelijker geworden.

Maak je weer eens een mooi verslag Mathijs? Ben benieuwd.

Fun Lovin' Skier

Dubbel post, weet niet waarom?

Fun Lovin' Skier

Flop 2, kan iemand dit bevestigen?
Volgens mij is het verhaal van FLS70 destijds incorrect.

We zijn van plan volgende week naar Nendaz te gaan en zijn zeer nieuwsgierig naar jullie feedback.

*bericht bewerkt door jarinvergeer op 12 mrt 2017 18:17

Niks flop voor mij. Ik vind het nog steeds eenvande allermooiste gebieden van de alpen. Ben al in heel veel andere, met name franse, gebieden geweest, maar mijn hart ligt in L4V. Zelf bijna altijd in Nendaz gezeten, maar nog mooier is Siviez (mits je het niet erg vind om in de middel of niks te zitten, qua sfeer), maar om te skien zit je daarht meest centraal en kun je prima alle kanten op. De mogelijkheden zijn eindeloos en ja er zijn veel sleepliften op verbindingsplekken en ja er zijn wel wat prikpaden, maar die neem ik meestal maar voor lief, want daarna komt vaak weer wat moois. Tja, wat houdt mij nog tegen om niet meer te gaan, de prijs.Het is voor ons gezin daar bijna onbetaalbaar geworden helaas.
En echt druk heb ik het daar ook nooit gezien, het is en blijft Zwitserland. En het klopt de Zwitsers zelf kom je weer tegen in Oostenrijk en Frankrijk met name.

linda

@linda5 Dank voor je reactie, ik dacht er persoonlijk niet anders over!
Ben zelf al een paar keer naar Veysonnaz geweest op jongere leeftijd maar toen was L4V ook al zeer gaaf.

Ik zal Siviez in gedachten houden!

Net als Linda5 ook goede herinneringen aan Ht Nendaz. Verbinding naar Siviez op skies is matig. Schijnt dat dat dit jaar verbetert is. In Siviez zit je mooi centraal maar zijn weinig voorzieningen. Huurprijs appartementen is redelijk. Prijzen liftpassen zijn bizar duur. Verleden jaar 4 dagen voor hele l4v kind 245 chf en volwassen 320 chf

Net als Linda5 ook goede herinneringen aan Ht Nendaz. Verbinding naar Siviez op skies is matig. Schijnt dat dat dit jaar verbetert is. In Siviez zit je mooi centraal maar zijn weinig voorzieningen. Huurprijs appartementen is redelijk. Prijzen liftpassen zijn bizar duur. Verleden jaar 4 dagen voor hele l4v kind 245 chf en volwassen 320 chf

Marco68 op 13 mrt 2017 22:40

Vind de prijzen van liftpassen juist meevallen, met name met een gezin is er veel korting te behalen.
Kinderen tot 6 jaar gratis, vanaf 7 jaar slechts 50% en familiekorting (10% per pas) bij twee betalende ouders en minimaal 1 kind.
Daarnaast ook 15% senioren korting mochten deze meegaan (1952 en ouder)
Betaalde in de carnavals week voor 6 dagen (Printze gebied) 261 CHF wat neer komt op € 244,- .
Voor een dagje uitbreiding naar het Verbier gebied kocht ik een losse supplement van 20 CHF.

Net als Linda5 ook goede herinneringen aan Ht Nendaz. Verbinding naar Siviez op skies is matig. Schijnt dat dat dit jaar verbetert is. In Siviez zit je mooi centraal maar zijn weinig voorzieningen. Huurprijs appartementen is redelijk. Prijzen liftpassen zijn bizar duur. Verleden jaar 4 dagen voor hele l4v kind 245 chf en volwassen 320 chf

Marco68 op 13 mrt 2017 22:40

Vind de prijzen van liftpassen juist meevallen, met name met een gezin is er veel korting te behalen.
Kinderen tot 6 jaar gratis, vanaf 7 jaar slechts 50% en familiekorting (10% per pas) bij twee betalende ouders en minimaal 1 kind.
Daarnaast ook 15% senioren korting mochten deze meegaan (1952 en ouder)
Betaalde in de carnavals week voor 6 dagen (Printze gebied) 261 CHF wat neer komt op € 244,- .
Voor een dagje uitbreiding naar het Verbier gebied kocht ik een losse supplement van 20 CHF.

Maarten80 op 14 mrt 2017 10:17

Update: zie trouwen dat je skipas voor heel L4V hebt… Optie is dus ook om supplement te kopen voor als je met name aan kant van Thyon, Veysonnaz, Les Collons blijft.

Vorig jaar met Pasen een weekje in L4V doorgebracht, beviel erg goed. Ikzelf en iemand anders hadden nog niet zoveel ervaring, dus eerste dag rustigaan gedaan. De andere hebben het hele gebied ten volle benut. Wel wat sleepliften en hier en daar een vlakker stukje, maar de snowboarder in het gezelschap had het wel al erger gehad. Ik weet niet of pasen voor Belgie samenviel met andere vakanties vorig jaar, maar niet erg lang moeten wachten bij de liften, en ook de pistes niet overdreven druk. Op sommige verbindingspistes vonden vriendlief en ik het in Flaine zelfs buiten hoogseizoen een stuk drukker dan L4V.

Ik herinner me wel dat er een behoorlijk windgevoelige lift zit ergens in de buurt van de Mont Fort, om aan dat iglo eettentje te komen, waardoor een deel van ons nog net met de laatste gondel boven stond en de rest beneden. Viel tegen om terug te komen, met wat omwegen etc. Gebeurde blijkbaar wel vaker, en dan zal er wellicht wel wat druk op andere pistes/liften komen.

We gaan dit jaar trouwens nog een keer, mooi uitgebreid gebied en hoog genoeg zo laat op het jaar, plus onderweg moeten we nog iemand oppikken in Geneve, dus komt prima uit zo.

Plaats een reactie