Ski-maat gezocht voor Trois-Vallées (Fr.) wk 4 maart 2017

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@FreudeAmFahren: Wie weet! Zelf ski ik in effen rood ski-pak met zwarte muts. Voor het geval. O ja, ik denk, dat ik vandaag ri VT ga.
Een mooie dag toegewenst!

Helaas door de tegenvallende weersomstandigheden (storm, sneeuwval, geen contrast) vanaf zaterdag nog geen gelegenheid geweest om een ontmoeting te arrangeren met @FreudeAmFahren en @TinySki2. Simpelweg omdat de liften tbv 3V niet werden geopend!
Die dagen dus in de vallei van Méribel vertoeft en met de genoemde weersomstandigheden, die ik trouwens in 25 jaar skiën nooit eerder zo lang achter elkaar heb meegemaakt, moeten dealen. Tel daarbij op, dat in iedergeval vele rode pistes niet waren geprepareerd en eveneens vele blauwe dikwijls ook valkuilen bleken te zijn door opeenhopingen van versgevallen sneeuw i.c.m. slecht zicht, dan verklaart dat in ieder geval het aantal keren, dat ik er om ca. 14.00 uur veelal de brui aan gaf. Je waant je echt weer een pure beginneling en is óózoo vermoeiend!! Gelukkig was het vandaag een fractie beter en heb het volgehouden tot ca. 15.30 uur.
Morgen zien de weersverwachtingen er wat beter uit en wellicht, dat het dan kan komen tot het voorgenomen treffen. We zullen het meemaken!

Wij hebben het vandaag ook opgegeven, maar ik wil heel graag the grand tour nog gaan doen (of hoe die ook noemt). Ik vertrek in le bettex dus we kunnen het best in les menuires afspreken.

@pensionado, @TinySki2: Eigenlijk is die “Grand tour” de “Point Escapade” (mea culpa)… waarbij je werkelijk alle hoeken van 3 vallées ziet ;-)
Maar het vraagt wel wat voorbereiding en puzzlewerk: soms wordt de controle (op basis van je skipas) uitgevoerd onderaan een lift, soms bovenaan de lift,… en daartussen moet je zelf maar zien hoe je de verschillende controlepunten aan elkaar verbindt. Maar … toch blijf ik er voor gaan om het in één dag af te skiën …:-)
Morgen nog niet, maar donderdagavond (of ten laatste vrijdagavond) staat de “Point Escapade” op mijn palmares!!!

N.a.v. de belangstelling van @FreudeAmFahren en TinySki2 voor de Grand Tour heb ik e.e.a. nageslagen op internet en het bleek, dat het uitgangspunt is, dat men een ‘Diplome d’Escapade’ kan verwerven, waarmee men dan tot ‘Expert 3 Vallées’ benoemd kan worden!! Uitgangspunt daarbij is, dat men tenminste 18 vastgestelde liften aantoonbaar heeft benut en het geheel kan in 7 dgn worden afgewerkt. Naar het schijnt kan men dan ergens bij een balie, die de ski-pass kan uitlezen, het eerder genoemde ‘Diplôme d’Escapade’ verkrijgen.
Waarmee de doelstelling van ‘enkelen’ om de Grand Tour in 1 dag af te leggen dus ook in een ander daglicht gezien moet worden!! Immers, de organisatoren hadden de doelstelling om de geïnteresseerden uit te dagen vele noemenswaardige plekjes van 3V te laten ontdekken!!

En dit als afsluiting van de eerste mooie dag in 3V deze week en ik kijk al uit naar de komende 2 dagen, die nog veel mooier zullen worden!

TinySki2 moest natuurlijk zijn @TinySki2

Dank Patrick voor de aanvulling. Uit e.e.a. blijkt wel, dat het typisch ‘English style’ is, maar de oorsprong blijft volgens mij toch het totale gebied uitvoerig doorkruisen.
Maar, ieder zijn meug!?

Vandaag deze 7-daagse ski-vakantie met (slechte) weersomstandigheden, zoals ik nog niet eerder heb meegemaakt, afgesloten met een super-dag in Val Thorens. De zon kreeg van de voorspellers een 10 en dat is vandaag,10-3, absoluut waargemaakt! De pistes lagen erbij, zoals dat blijkbaar alleen maar kan in VT en waar ik eerder deze week mijn verrichtingen inschatte op beginnersniveau vanwege alle negatieve metéo-en piste-effecten, ben ik er vandaag toch weer achter gekomen, waarom ik ooit zo verslingerd ben geraakt aan skiën en dat het absoluut kicken is, als alle omstandigheden optimaal zijn. En dat waren ze vandaag in Val Thorens.

Waarmee wat mij betreft deze topic afgesloten kan worden. Ongetwijfeld zal ik me volgend ski-seizoen opnieuw melden met ook dan weer twee topics om ski-maten te vinden voor Oostenrijk in januari 2018 en Les Trois Vallées in week 11 van 2018.

Plaats een reactie