Hoelang rijden in Nederland zelf?

Vanuit Zeeuws-Vlaanderen sta ik in 10min in Belgie, alleen rond altijd Antwerpen en op de E313 verlies je zo vaak tijd dat het nu niet altijd een voordeel is.

Regio Den Bosch. Dus Frankrijk via Maastricht is 1u15m. Oostenrijk via Boxmeer 45min, via Venlo 1uur

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Oostenrijk betekend voor ons binnen 5 min dat we in Duitsland zitten…

Maar voordat we op de snelweg zitten is het afhankelijk van de gekozen route.
Doorgaans de N-wegen (B in Dld) volgende is dat ongeveer 45 min om op de A3 in Duitsland te komen bij Hamminkeln.

Duitsland is binnen 15-20 minuten te doen vanuit Almelo, daarna begint de lange rit op de Autobahn

De lijn net na koln, tsja dan zijn we al een uurtje of 3 onderweg ! Wij komen van 3 provinciepunt nh-zh-ut…

Vanuit Assen bereiken we in 3 kwartier de Duitse grens nabij Zwartemeer.
Daarna rijden we naar het oosten, via Osnabrück, Kassel naar Oostenrijk. Categorie 5+ ?

Wat hebben de mensen het in Limburg toch eigenlijk heerlijk!, dichtste bij de alpen, prachtig landschap, en ook nog eens de beste skihal van Nederland met stoeltjeslift!
De beste plek in Nederland voor de wintersport liefhebbers!

Vanuit Arnhem (aan kant van Driel/Elst) richting Duitsland / Oostenrijk --> Cat.1 voor grensovergang A12 of Cat.2 voor grensovergang A74/A73 (Venlo ).

Als het richting België moet naar de Franse alpen dan via Maastricht dus Cat.4 (ca. 1:45 rijden), alhoewel we ook weleens via Venlo rijden (via Zwisterland) afhankelijk van de bestemming.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Categorie 1. Binnen 10 minuten bij Venlo de grens over.
Dat doen we dan, buiten de wintersport, ook regelmatig. Goed uit eten. Duitse biertjes halen, tanken enz…

Zodra wij op de terugrit in Duitsland Venlo aangegeven zien staan weten we dat we er bijna zijn. Grens over en dan nog 10 minuutjes. Dan moet ik elke keer als we bijna thuis zijn van een lange reis wel denken aan mensen die dan nog een heel stuk moeten.

*bericht bewerkt door bram82 op 11 nov 2016 19:40

Soms bij Emmen (Cat 3)de grens over, richting Kassel en soms via Venlo (Cat 5). Arnhem nooit, veel te druk in hoogseizoenweken.
De afstand is ook de reden, dat we in de winter niet voor 1 weekje naar Frankrijk willen. Net die laatste 200km, zucht.
Ben zo jaloers op die Limburgers.

Ik woon in Landgraaf. Na Maastricht de grens over richting Luik om naar Frankrijk te gaan is ongeveer 20 minuten. Duitsland in bij Aken ongeveer 10 minuten maar dan moet ik over de A4 een stukje oostelijk richting Keulen voordat ik zuidelijk richting Koblenz kan. Het duurt dan ongeveer 30 minuten voordat ik de lijn in Duitsland gepasseerd ben.

Hoe snel ben ik dan waar? Afgelopen wintersport naar Chatel (Portes du Soleil) via Duitsland en Zwitserland 's nachts inclusief korte stops in circa 6 uur. Veel dichterbij dan dat liggen skigebieden in de alpen voor mij echter niet. meeste plekken in Oostenrijk zijn in minder dan 8 uur bereikbaar. Feldberg 5 uur. Winterberg 2 uur 45 min.

Categorie 1, in 5 minuten in België en in 10 minuten in Duitsland.
Zuid-Limburg, je zal er maar wonen :)

Pray for Snow!

Plaats een reactie