Noviteiten Paradiski

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Goeiendag,
Binnenkort na een succesvolle wintersport in 2009 terug naar Paradiski (Belle Plagne). Wie kan mij vertellen of er in La Plagne of Les Arcs nog nieuwigheden te melden zijn op het gebied van pistes, liften, goeie kroegen of anderszins?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik volg dit topic ook even. Wij zijn vanaf 4 februari in het gebied… :)

Hallo Frank,
Alvast een korte reactie op je vraag.
We hebben in La Plagne een aantal nieuwe Sleepliften en ‘touwen’ om de verbindingen tussen de verschillen pistes nog beter te maken. Extra sneeuwkanonnen op verschillende lokaties. Geen borg van 3,- meer op de skipas wel aardig om de skipas wel weer in te leveren of opnieuw te gebruiken voor het milieu. La Plagne skipas kost dit jaar 214,- voor 6 dagen.
Ken je het Free style jump kussen al in Bellecote? Voor een paar euro kan je een salto proberen :).
Verder uitgebreidere programma’s van de skischool voor Off piste tochten, open inschrijving. Nacht skien + Bobslee arrangement en airboard descente (sinds vorig jaar al) aangeboden door skischool in Montalbert.
Ik heb op 15 december een vergadering hier in het gebied en kan je dan bijpraten over de laatste nieuwtjes zoals nieuwe liften etc. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Groeten Marieke

Fijn dat ze de borg op de skipas hebben afgeschaft. Vorig jaar wilde ik de pas vrijdagavond inleveren, waren ze helaas gesloten. Heb ik het in een restaurant achter gelaten als fooi. Zijn de passen nu ook €3 goedkoper geworden?

Was vorig seizoen half januari in La Plagne. Op de eerste dag was het s’middags +10 graad en op de laatste dag -15 graad. Heb in de ruim 20 jaar dat ik nu ski niet (vaak) zo’n grote verandering mee gemaakt.

Hoi Marieke, bedankt alvast! Vooral die touwen zijn een nuttige investering als je het mij vraagt. (die bovenaan Arpette en langs de piste Carrella kende ik al). Als je ons op de hoogte wil houden dank ik je hartelijk.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Achterlijk idee trouwens dat je moet betalen voor dat kussen, ik zag het afgelopen winter ook. In Tignes hoeft dat niet btw.

@ Johan, ik vind het eerder opvallend dat er van avondskieën zo’n dure sessie wordt gemaakt. avondskieen kost 75 euro (inbegrepen: Aperitief, ARVA searching, diner, taart). Waarom wordt er in La Plagne niet gewoon een piste open gesteld met een paar lampen erop? Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Als ik overdag goed hard board heb ik 's avonds geen trek meer om te boarden. Dus dan maakt het mij niet uit hoe duur die avondpas is.

Misschien heel Hollands, maar als het gratis zou zijn en niet meer zou behelzen dan over een strak geprepareerde, verlichte piste te rousen, zou ik het zeker gaan doen. veel skigebieden bieden dit al aan, maar ik heb het nog nooit gedaan. Maar waarom dan zo’n raar arrangement van 75eu…

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Leuk omte horen dat er veel nieuwigheden zijn!! Ik ben benieuwd. Ik ga het de tweede week van januari met mijn ogen controleren! Zin in!

If you snooze, you loose!

Verder uitgebreidere programma’s van de skischool voor Off piste tochten, open inschrijving. 2011 09:02[/post]

Welke skischool is dat voor die off piste tochten?
Zijn er nog gidsen die iemand kan adviseren?

Ga zelf 2 weken naar les arcs 2000 en ben wel in voor een mooie tocht!

Ik volg dit topic ook even. Ben in tweede deel van januari in La Plagne. Hoop dat er in ieder geval genoeg sneeuw valt voor die tijd.

Nog een nieuwtje! Ook voor kinderen vanaf 125 cm, een Slee piste van 1,5 KM in Plagne Centre ’ Colorado Park’ bij de Colorado lift.

http://www.la-plagne.com/fr/hiver/decouverte-plagne/sorties-…

Primeur:
Week 21 januari ’ Mix-Mountain’ in Plagne Montalbert. Bbq’s & Dj’s aan de piste van Montalbert met DJ"s van radio NRJ.

Op verschillende lokaties gedurende de week van 21 januari Party & Bbq’s. Goede DJ’s.
Programma volgt, in ieder geval overdag en een aantal keer tot 4.00 in de ochtend dansen.

Aan TL:

Voor de Off piste tochten kan je informeren bij alle skischolen. Ze hebben vaak specifieke programma’s obv open inschrijving.
Bijvoorbeeld op donderdag voor beginnende off piste skiers en vrijdag gevorderd.
Als je kiest voor de gevorderde groep moet je echt gevorderd zijn, dat zijn pittige afdalingen die worden gemaakt. Oa de moeilijke variant van de Face Nord (mocht je die kennen in La Plagne) wordt dan gedaan.

Erg leuk om eens te proberen en erg inspirerende groepssfeer, zeker als je een goede gids hebt.

De uitrusting die wordt verzorgd is basic maar prima: Arva vooral. Je kan als je die hebt je ABS zelf meenemen.
Helm zelf meenemen. Doen!
Kosten: 51,- ongeveer

Aan marieke

Bedankt voor de info, goed betaalbaar. Ga ik zeker doen. Ben zeer ervaren met goede techniek, maar nog nooit met gids weg geweest. Off piste kan ik me goed redden, maar niet echt ervaren met jumps. Zou ik dan toch voor de vrijdag kunnen gaan.

Ong 45 weken ervaring van jongs af aan, met 25 weken les, verplicht in een klasje ;) dus qua techniek, controle zit het goed

In Les Arcs zijn er ook een aantal liften vervangen in de afgelopen jaren en zijn er op meerdere pistes sneeuwkanonnen geplaatst. Vorig jaar is er naast het Fun/Snowpark (Apocalypse) in Les Arcs een nieuwe sleep lift gekomen, zodat je niet eerst weer verder naar beneden hoeft te skiën/boarden maar direct weer omhoog kunt . In het Snowpark ligt ook een Freestyle jumpkussen, volgens mij hoef je hier niet voor te betalen.
Verder is er een “magisch”touw wat de verbinding tussen de Arcabulle lift en Arcs 2000 een stuk makkelijker maakt.
Op de Col de la Chal (TransArc of Arcabulle) is een lange (3 km) sleebaan gemaakt die eindigt bij de Arcabulle.
Aan de kant van Plan Peisey is een nieuwe lift gekomen de Parchey lift, deze is voornamelijk voor de mensen die aan de buitenkant van Plan Peisey in hotel of chalet verblijven.
Dit jaar zijn in Arc 1600 de Mont Blanc lift en de sleeplift de Deux Têtes afgebroken en vervangen door een 6 persoons stoeltjes lift. De zwarte piste de Deux Têtes is voortaan een blauwe piste.

Aan TL:

Ik zou voor de vrijdag gaan ja. Leuk. Veel plezier.
Soms wordt ook de woensdag ochtend aangeboden, halve dag.

Je mag me ook mailen als je meer details wilt.

Weet iemand de sneeuwzekerheid,sneeuwhoogte van dit gebied tijdens de jaar wisseling?
Het internet afgezocht naar sneeuwgegevens van afgelopen jaren maar kan hier weinig over vinden.

Heb je al op deze pagina gekeken bij de grafiek met de sneeuwhoogtes van afgelopen 6 jaar? https://www.wintersport.nl/skigebieden/paradiski/sneeuwhoogt…

MAND!

Bedankt voor je reactie zeker een goede grafiek…
Wel vreemd dat er een sterk stijgende lijn is tot april!
Iemand nog persoonlijke ervaring van dit gebied in de eerste week van januari?

Ik neem aan dat de grafief de gemiddelde waardes van de laatste 6 jaar zijn. Als zodanig moet het dan ook gelezen worden.

Ik vind het niet vreemd dat de lijn alleen maar stijgt van december tot april. Als het eenmaal heeft gesneeuwd, dan zal die sneeuw normaalgesproken niet meer wegdooien, zeker niet in een hooggelegen oord zoals Paradiski.

Toen ik nog geen kinderen had, ging ik altijd skieen in de tweede helft van maart (hoge Franse gebieden zoals VT, Tignes, etc). Mooi weer (=zon) en toch goede pistes, wat wil een mens nog meer. Wel had je meer kans op slush puppy na een uur of 3 in de middag. Maar dat dwingt je om technisch netter te gaan skien.

Samen met mijn broer, buurvrouw en 2 collega’s ga ik de week van 21/01/12 naar La Plagne. Het is mijn eerste keer ginder, na enkele keren Kronplatz. Ik zie dat er momenteel geen sneeuw ligt, en aangezien ik niet vertrouwd ben met het gebied… Zijn er sneeuwkanonnen zodat het er sneeuwzeker is ? Zou tenslotte willen skiën en niet mountainbiken… Of valt er meestal genoeg sneeuw tegen dan ? 'k Lees ook dat er mix-mountain is dan… lijkt me leuk !

Vicky, maak je daar maar geen zorgen over. Het gebied ligt hoog genoeg voor gegarandeerde natuursneeuw… De dorpen La Plagne en Les Arcs liggen al tussen de 1600 en 2000 meter en het hoogste punt van het gebied ligt ruim boven de 3000 meter dus dat zal echt geen probleem zijn v.w.b. natuursneeuw…

Beste Vicky,

Zie de opmerking van Yo-han:

Heb je al op deze pagina gekeken bij de grafiek met de sneeuwhoogtes van afgelopen 6 jaar? https://www.wintersport.nl/skigebieden/paradiski/sneeuwhoogt…

Yo-han op 29 nov. 2011 23:49

Daar kun je zien dat het de afgelopen jaren met de sneeuw wel goed zat. Mocht het toch zo zijn dat er geen sneeuw ligt staan er genoeg sneeuwkanonnen om het gebied van kunstsneeuw te voorzien!

Maak je druk niet druk, 21 januari is nog ver weg en er kan nog genoeg gebeuren voor die tijd. Zelf zit ik vanaf 7 januari, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt voor die tijd!

If you snooze, you loose!

Ik ga zelf de 23e december en maak me stiekem toch ook een klein beetje zorgen. Hoeveel km aan piste kunnen ze eigenlijk besneeuwen met kanonnen?

Hmm dat weet ik niet precies. Maar kijk eens naar de webcams en je ziet dat er geen cam bij is zonder dat er sneeuwkanonnen in staan ;-).

Maar maak je geen zorgen met komende kou en verwachtte sneeuw gaat het helemaal goed komen!!

If you snooze, you loose!

wij gaan met de kerst en jaar wisseling naar ski gebied, Montalbert en ik heb de vraag , is er veel leuks te doen voor een 13 jarige? jongen bijv: disco

@ Marieke: je hebt pm

Volgens mij is ie nog niet genoemd. Maar ook aan de kant van Champagny is een moderne 6-zitter gekomen. De nieuwe lift genaamd Verdons-Sud is een nieuwe snelle koppelbare 6 persoons stoeltjeslift die de wintersporters over een lengte van 1814 meter in een minuutje of 6 naar boven brengt. Met een capaciteit van 3600p/h zit het wel goed. Hij vervangt de oude 4 persoons fix lift. Het hele gebied bovenin Champagny is volgens mij nu voorzien van allemaal snelle 6-pers stoeltjesliften. Dat is toch wel een dikke plus vindt ik. Zeker omdat aan de kant van Les Arcs nog wel een aantal oude/trage liften zijn.

Weet iemand hoe het zit met verlengen skipassen?
Ik en wat vrienden hebben via sunweb een skipas voor 6 dagen geboekt (3 van ons voor het hele gebied van paradiski en de andere 3 alleen voor la plagne). Nu willen we graag op de vertrekdag ook nog een dagje skien.
Een skipas voor een losse dag is volgens mij meestal nogal duur. Ik vroeg me af of het goedkoper is om de pas gewoon te verlengen en zo ja hoe duur dan? Ik kan dit nergens vinden…

Plaats een reactie