Noviteiten Paradiski

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

@Frank Meijer: http://www.paradiski.com dit is de officiele interactieve kaart.

@Ron: De tocht van Champagny naar Villaroger is te doen in een dag. Zeker als je vergevorderd bent. Zorg ervoor dat je als eerste in de lift zit in Champagny. Dan ben je wel binnen een uurtje bij de Vanoise Expres. Daar moet je mogelijk even wachten. Dan moet je een aantal liften in Les Arcs nemen voordat je hoog genoeg zit om in Arc 2000 te komen. Dit duurt even. Daar zou ik dan op tijd (voor 11.30) lunchen. Dan kan je de lift naar de Aiguille Rouge nemen om vervolgens een afdaling te maken van 3200 naar 1200 meter en ben je in Villaroger. Vervolgens begint een lange reis terug omdat je vanaf Villaroger een aantal langzame liften hebt naar Arc 2000. Als ja vanuit Arc 2000 bij de Vanoise Expres bent gekomen en vervolgens vanaf Montchavin omhoog moet ben je ook weer even onderweg met een aantal langzame liften. Zorg dus dat je op tijd terug gaat vanuit Villaroger zodat je niet voor een gesloten lift staan richting Champagny! Het is een mooi tocht door het hele gebied. Succes…

Bedankt voor de tips!

Bedankt voor de tips Marieke en Stefan.
Met een beetje doorskiën moet het dus wel lukken.
Alleen even uitvissen wat nou de beste en snelste liften zijn.
Deze pistekaarten vind ik wel fijn, maar net als die van Jeroen niet helemaal up to date.

La Plagne:
http://www.ski-jungle.com/piste-maps/pm-la-plagne-champagny…

Les Arcs:

null

Net nog even aan googelen geweest, maar ik kan geen skimap 2012 vinden. Met zowel in La Plagne als in Les Arcs de nieuwe liften.

Ik lees dat er twee liften vernieuwd zijn in La Plagne,

Becoin (YOC 2012)
6pers. High speed chairlift (detachable)
Length: 1061 m · Carrying capacity/hour: 3600
Manufacturer: Leitner
Replacement lift: 4pers. Chairlift (fixed-grip) , 4pers. Chairlift (fixed-grip)

Traversee (YOC 2012)
4pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 511 m · Carrying capacity/hour: 2000
Manufacturer: Poma
Replacement lift: 2pers. Chairlift (fixed-grip)

Zijn er nog meer vernieuwingen doorgevoerd?

Plaats een reactie