Skistokken LEKI?

Heeft iemand ervaring met het leki trigger s systeem en wat zijn hierbij de voordelen? En zouden jullie het aanbevelen? Alvast bedankt!

Ik ski er nu een jaar of 3 mee. Het is absoluut handig maar of het nu beter is dan de gewone stokken met lus?Hoogstens iets minder kans op blessures bij stoten of vallen (als de lus niet juist is aangebracht). Nadelen zijn er ook, het is relatief duur, zeker als je Leki handschoenen neemt (wat niet perse hoeft). En ze waren in het begin diefstal gevoelig maar heb daar zelf nooit last van gehad.

ik heb zelf deze skistokken ook aangeschaft na al twee keer een skiduim te hebben gehad. ideale stokken. voorkomt niet alleen blessures maar je hebt ook heel snel de lus om je hand, met normale stokken was dat soms nog wel prutsen.

Hoe Hoger, Hoe Beter

Ik vind het vooral handig bij het gebruik van de liften. Je kan lekker snel je stokken in één hand nemen en bent boven ook lekker snel op pad. Het scheelt misschien een paar seconden, maar in de bergen zijn die natuurlijk heeeel kostbaar (= meer skitijd)…

Ik heb het systeem ook. Natuurlijk is het een beetje een ‘luxe’ dingetje, maar ik wil niet meer zonder. Geen gehannes met je (op dat moment) net te grote handschoenen door zon kleine lus. Klik klaar. En ook loskoppelen super handig met 1 hand

Let it snow

Ook ik gebruik de Leki stokken met handschoenen. Vind het ideaal, niet alleen omdat het lekker lichte (Carbon) stokken zijn, maar vooral ook omdat het lekker eenvoudig en snel is.

Enige nadeel is dat als het heel hard vriest, er ijs in kan komen, waardoor het niet meer werkt (heb ik meerdere keren last van gehad).

Yup. Na een valpartij zat er sneeuw in het scharniertje waardoor het even duurde voordat ie weer open kon…verder wel goed om skiduim te voorkomen maar ik moet zeggen dat het qua skien geen verschil maakt.

Ik maak ook gebruik van de trigger s. Ik vind het een van mijn beste aankopen. Ik maak gebruik van wanten, en je want door de lus van een skistok krijgen is echt een gepriegel. Nu heb ik daar nooit meer last van. Werkt ideaal bij het in- en uitstappen bij de lift, je kunt meg snel je skistokken aan- en uitklikken.

''Powder to the people''

Het is niet echt nodig om de bandjes te gebruiken, je kunt ze ook weg halen. Puur als optie.

Heb ze al paar jaar met bijbehorende handschoenen. Ben er nog steeds blij mij. Niet meer dat gekut met handen door de lus proppen elke keer. Het is wel een luxe investering.

Let wel op. Skiduim voorkomen kan alleen als je een loslaat reflex hebt bij het vallen. Grijp je uit reflex juist je stokken steviger vast zoals ikzelf dan helpt geen enkel systeem.

Let wel op. Skiduim voorkomen kan alleen als je een loslaat reflex hebt bij het vallen. Grijp je uit reflex juist je stokken steviger vast zoals ikzelf dan helpt geen enkel systeem.

SPAM op 17 nov 2016 19:19

Nooit getest (en ook niet van plan), maar mij is gezegt dat zonder bandjes (of Leki systeem) heb je minder kans op de ski duim, zelfs als je knijpt. De stok wordt dan op een andere manier uit je hand gerukt.

Verder doe ik de bandjes niet niet omdat ik ook off-piste ski. Hier kom je meer obstakels tegen (wortels, takken, stenen etc) waarachter een stok kan blijven haken, zeker ook omdat off-piste tellers groter zijn. Met hoge snelheid kun je dan uit balans getrokken worden en vallen (in het minst erge geval), ontwrichte schouders al dan niet met kapsel, band en/of pees problemen zijn al een stuk vervelender.)

Plaats een reactie