2 t/m 5 december, ergens

Ik heb vrijdag 2 t/m maandag 5 december vrij en wil gaan skiën. Ergens in een gebied of regio waar dan al goede sneeuw ligt en liften draaien. En niet al te ver weg.

Mijn plan: donderdagavond rijden (om en om rijden en slapen), vrijdag, zaterdag, zondag en maandag skiën en in de loop van maandagmiddag terug rijden.

Ik ben een ervaren skiër voor wie après-ski niet belangrijk is. Een beetje budget-vriendelijk zou leuk zijn, maar lekker skiën/boarden staat voorop. Ik heb een auto met winterbanden, sneeuwkettingen en dakkoffer. Met 3 personen passen we er goed in (weinig bagageruimte).

Wat is niet te ver weg? Aantal km?

Nou, meer aantal uren reistijd vanuit midden Nederland. 10 uur of zo, maximaal. Dus niet naar Tignes of zo. Eigenlijk alles aan de noordkant van de Alpenhoofdkam is in dat opzicht dus een optie.

De Dolomieten lijken een flinke kanshebber te worden. Gebieden als Passo San Pellegrino, Skicenter Latemar, Passo Rolle etc. hebben hun seizoensopening gepland voor volgend weekend (26 november). En met de Südstau die op de kaarten staat lijken de condities daar perfect te gaan zijn. Oké het is anderhalf uur verder rijden dan een gemiddeld gebied in Oostenrijk, maar 4 dagen skiën in Italië sla ik niet af…

Lekker voordelig ook: 6-persoons appartement in Vigo di Fassa (incl. fitness en sauna) voor 310 euro in totaal voor 3 nachten…

*bericht bewerkt door GiGi op 19 nov 2016 11:37

Hoi Gijs,

Ik heb wel interesse! Zou het liefst nog een dagje langer willen en ben best flexibel qua data.

Groet,

Bas

@BM ikzelf moet dinsdag 6 december weer werken, en ik kan ook niet eerder weg dan donderdagavond 1 december. We kunnen je natuurlijk ergens achterlaten, maat dat is ook weer zo wat…

*bericht bewerkt door GiGi op 19 nov 2016 12:39

Ha iedereen, ik heb ook interesse om snel te gaan, zag dat vliegen ook kan onder € 100 retour.
Is dat misschien ook een optie?

Edwin

Edwin vG

@edwin-ski je hebt een PB.

Hey PB op deze site ? geloof het wel is alweer ff geleden,ben in ieder geval ingelogd dus denk het wel.

Edwin vG

Hey PB op deze site ? geloof het wel is alweer ff geleden,ben in ieder geval ingelogd dus denk het wel.

Edwin vG

Hey PB op deze site ? geloof het wel is alweer ff geleden,ben in ieder geval ingelogd dus denk het wel.

Edwin vG

.

*bericht bewerkt door edwin-ski op 20 nov 2016 17:30

Edwin vG

Op deze site ja.

pc reargeerde niet dus vandaar meerdere berichten, heb inmiddels gereageerd op je bericht.

Edwin vG

Het plan ziet er nu als volgt uit:

Donderdagavond rijden we weg uit Nederland (we hebben een auto en een bus, dus mensen met rijbewijs, we hebben nog 2 vrije plaatsen!). We mikken op aankomst op vrijdagmorgen om 8.00 uur…

  • Vrijdag 2 dec: skiën in Obereggen, vervolgens inchecken in nader te bepalen hotel of appartement ergens in het Fassa-dal
  • Zaterdag 3 dec: skiën in San Martino di Castrozza
  • Zondag 4 dec: skiën in Passo San Pellegrino
  • Maandag 5 dec: skiën in Carezza. 's Middags @Jesper droppen in Serfaus (Anwärter-opleiding) en terug naar Nederland

Deze gebieden openen allemaal komend weekend al of in het weekend dat we er zitten. Deze week valt nog een beetje neerslag, maar er is in ieder geval geen föhn. En met de hoeveelheid sneeuwkanonnen die ze daar hebben maak ik me geen zorgend dat ze echt grote gedeelten van de gebieden (80%) kunnen openen. Hier vast een impressie vanuit Obereggen:

https://www.facebook.com/1489246534708623/videos/16314855638…

Geschatte kosten p.p.: € 167 4-daagse skipas Dolomiti Superski, € 60-100 hotel of appartement (afhankelijk van luxe), € 80 voor reis (brandstof, tol) en dan natuurlijk nog eten en drinken. Voor verblijf zijn we nog aan het zoeken, maar er is genoeg vrij en goed geprijsd.

*bericht bewerkt door GiGi op 20 nov 2016 17:47

Indien meer animo kunnen we (ik en Edwin) in overleg 1 of 2 dagen verlengen.

Wie gaat er mee?

Het plan is iets veranderd…

Omdat het aantal pistes in Italië toch wat tegenvalt hebben we besloten naar Sölden en Obergurgl-Hoschgurgl te gaan (vrijdag en maandag in Sölden, zaterdag en zonder in Obergurgl). Daar is toch wat meer open. En misschien komen er nog één of twee pistes bij als men de komende week lekker de sneeuwkanonnen aan kan zetten.

Plaats een reactie