WinterbergTips met Kerst / Skischool/Huur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Mijn man heeft 2 kids van 13 en 16 die nog geen ski-ervaring hebben.
Onze kleintjes van 5&7 hebben vorig jaar voor het eerst geskied.
Nu willen we van 23-27 december graag met zn allen naar Winterberg.
(wij zelf gaan nog in februari naar Oostenrijk)
Het gaat ons er dus vooral om dat de kids kunnen leren skiën.
Iemand tips voor een leuke skischool (ook voor de oudsten)?
Waar ski’s te huren?

Ben zelf nogal van de pittoreske dorpjes zonder apres-ski toestanden en lange rijen. Ik realiseer mij terdege dat ik dit niet in Winterberg zal vinden maar iemand toch nog leuke restaurantstips of dingen te doen die het massatoerisme ontstijgen?
En kan ik er überhaupt vanuit gaan dat de pistes geprepareerd zijn?

Veel dank!

*bericht bewerkt door Coltrane615 op 19 nov 2016 09:09

de kans dat er onvoldoende sneeuw of zelfs helemaal geen sneeuw ligt die periode is vrij groot… misschien iets om ook rekening mee te houden?

Ik begreep dat ze vanaf half december er met kanonnen alles aan doen om de pistes te prepareren. Het gaat alleen om de kids he, die allen beginners zijn.

Kanonnen heeft ook alleen maar zin als de temperatuur laag genoeg is.

Ik wil leuke tips :-)…

Ik wil leuke tips :-)…

Coltrane615 op 19 nov 2016 11:02

Mijn tip zou zijn om een paar honderd kilometer verder te rijden en in een gebied te gaan zitten waar de kans op de aanwezigheid van sneeuw groter is.

De reacties van de anderen zijn misschien geen tips, maar wel reële risico’s die benoemd worden.

When life gets too complicated.... SKI

We gaan in Februari naar Oostenrijk, Voor 3 dagen toch graag iets goedkoper en dichterbij. Het zijn beginners.

Van de laatste 25 jaar heb je er ongeveer 22 kunnen skiën met kerst. Soms heel minimaal, soms uitgebreid.
Skischolen:

  • Der Brabander - Herrloh bij P1/Skihütte (Ned. leraren, 3 dagen 2,75 uur) € 95 / 1 dag € 35
  • Neue Skischule Winterberg - Remmeswiese bij P6 (meest Duitse, enkele Ned. leraren, 3 dagen 3 uur) € 125 / 1 dag € 40
  • Skischule Winterberg - Herrloh bij P1 (meest Duitse, enkele Ned. leraren, 3 dagen, 3 uur) € 114 / 1 dag € 40
  • Skischule Poppenberg - bij Landal (meest Ned. leraren, 3 dagen, 2 uur) € 68 / 1 dag € 28
  • Skischule Semmler - P3 Schneewittchenhaus (meest Ned. leraren, 3 dagen, 2 uur) € 80 / 1 dag € 35

Buiten Winterberg kan je ook nog skiën in Neuastenberg, maar dat is in die periode ook druk. Bij goede sneeuw vind je rustige pistes en rustige dorpjes in de omgeving zoals Niedersfeld of Züschen. Met name in Niedersfeld zijn de prijzen aanmerkelijk lager, maar de sneeuwzekerheid is daar erg gering.

Goed eten? Rij een willekeurig dorp verder en het is rustig en heerlijk eten voor weinig geld. In Winterberg zelf is het toeristisch en minder goedkoop, maar zeker niet duur. De Griek ‘Athen’ (Hauptstrasse 22) is zeer aan te bevelen: beetje zout, maar goddelijk lekker!

In het skigebied zelf kan je vooral bij Ussa’s (bij lift 3), Hotel Herrloh (bij de Herrloh-oefenweide), het Schneewittchenhaus en het Panorama restaurant (Kappe) goed eten. Blijf weg bij het Bobhaus, dat zijn schaamteloze afzetters met 3,50 voor een cola. Bij Der Brabander, Quick en Möppi’s heb je de massa… moet je van houden, echte rust vind je op de Nordhang (Kahler Asten), waar het ook lekker eten is.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

By the way… vandaag en morgen is de Poppenberglift (8-zitter) ook open. Daarna is nog onduidelijk, hangt van het weer af. Vanaf volgende week zaterdag gaat het seizoen op de Ruhrquelle, net buiten Winterberg, van start (http://www.ruhrquelle.com), waar ze met de weersonafhankelijke sneeuwmachine de kleine piste opspuiten. Leuk voor als je toch in de buurt bent…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Kijk! Daar was ik naar op zoek, dank!

*bericht bewerkt door Coltrane615 op 19 nov 2016 17:08

En Harry, is het een beetje okay met de kerstdagen zelf? Of dan ook al gigadruk? Ik leef nog een beetje in de veronderstelling dat het tot de 27e te doen is.

En Harry, is het een beetje okay met de kerstdagen zelf? Of dan ook al gigadruk? Ik leef nog een beetje in de veronderstelling dat het tot de 27e te doen is.

En Harry, is het een beetje okay met de kerstdagen zelf? Of dan ook al gigadruk? Ik leef nog een beetje in de veronderstelling dat het tot de 27e te doen is.

En Harry, is het een beetje okay met de kerstdagen zelf? Of dan ook al gigadruk? Ik leef nog een beetje in de veronderstelling dat het tot de 27e te doen is.

En Harry, is het een beetje okay met de kerstdagen zelf? Of dan ook al gigadruk? Ik leef nog een beetje in de veronderstelling dat het tot de 27e te doen is.

's avonds naar de Dorf Alm!! Altijd gezellig!!

Plaats een reactie