VLOG: Spåtind skisenter: Mijn real life Skiresort Tycoon!

Vind het ook best een lange afdaling, langer dan ik had verwacht. Leuk om je te volgen Martijn!

Mr. Slow

@freerider,
ik heb een funparkje boven met 3 rails en 2 boxes. Daarnaast heb ik 2 grote kickers en een table gemaakt van hout (nieuw) en een skiwall (nieuw). Ja dat skien tussen de bomen moet ik beter op film zetten. Het gedeelte wat het langst duurde was eigenlijk de weg terug. Maar ik heb bredere tracks in de bossen. Maar ik wilde deze eens filmen.
Hier nog wat ander materiaal:

https://www.facebook.com/362405404148103/videos/219992654007…

Blijft mooi om al je filmpjes te zien. Keep up the good work!

@martijn… ik zag op je Facebook pagina dat ook jij besloten hebt je gebied te sluiten ivm het corona virus. Zou je misschien meer duidelijkheid kunnen geven over de manier dat zo'n beslissing tot stand komt? Is dit vanwege landelijke verplichtingen uit de overheid of locale overheid of op eigen initiatief? Zeker als zelfstandige zoals in jouw geval mis je met het lange Noorse seizoen toch al snel 2 maanden inkomsten terwijl je het sowieso allemaal al in 5 of 6 maanden moet verdienen.

Sterkte met de huidige situatie in ieder geval.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 13 mrt 2020 10:29

Born to Ride

Thanx!

Maar dit is desastreus natuurlijk, maar met mij worden natuurlijk vele hard geraakt. niet alleen in deze branche.
Op dit moment heeft de regering een aantal steunmaatregelen aangekondigd. Daar ben ik nu actie aan het ondernemen. Dat komt neer op o.a. een gunstige lening. en bijzondere andere regelingen. Alleen is het afwachten of daadwerkelijk men daad bij het woord voert.

De beslissing komt vanwege dat we hier bericht hebben gekregen van de plaatselijke overheid ons thuis te houden, binnen de gemeente en niet meer te reizen. Daarnaast heeft de bestemming Spåtind in overleg met de gemeente al eerder besloten te sluiten na het afgelopen weekend. Open blijven heeft ook geen zin: je hebt geen gasten meer.

Ik kreeg naar aanleiding van dat we zaterdag nog open waren, met preventieve maatregelen tegen verdere bestmetting, nog wat verontwaardigde berichten van mensen die ik helemaal nog nooit heb gezien heb in het skicentrum, die kennelijk facebook aan het afstruinen zijn om jou met het moralistische vingertje te wijzen op hoe ik met de situatie om moet gaan, terwijl zaterdag nog zeker 50% van de skigebieden open waren en we nog geen bericht hadden gekregen. Er is dus ook nog sociale druk. Inmiddels zijn zover ik zicht heb alle skicentra gesloten.

Ik ben in oktober begonnen met hytteservice, daarmee hoop ik het bedrijf wat ongevoeliger maken voor seizoensperikelen. Ik was me namelijk natuurlijk al lang bewust van de risico's van het runnen van een skigebied.

Deze activiteiten geven opdrachten door het hele jaar heen. En hebben geen investeringen nodig. Alleen daar ben ik dus pas net mee begonnen. Daarnaast doe ik nu ook het onderhoud in een nabij gelegen ander gebiedje. dat samen maakt het allemaal wat beter. of het goenoeg is blijft afwachten!

*bericht bewerkt door martijn.. op 17 mrt 2020 10:40

Lekkere beelden nog als afsluiter. Hopen dat je deze tijd goed doorkomt. Je klust wel wat af als ik al je zelf gecreëerde ‘bijbaantjes’ die voorbij zijn gekomen bij elkaar optel.

Veel mensen hebben daar ook seizoenskaarten lijkt me. Moet je daar nu veel van restitueren?

Welke piste is dat? Lijkt erg vlak?

@ThomJ idd, moet alles aangrijpen om inkomen te genereren. Ik ga nog bedenken hoe we komend seizoen omgaan met de seizoenkaarthouders van dit jaar.

@DrPhil, dat is de nog niet bestaande piste vanaf de top. Deze is 230hm met ca. 1,5 km lengte. Met dit ontsloten kan ik 300hm aanbieden met de langste piste die 2km is.

Mooie beelden, goede berichten en veel succes!

Je kan met die hoogtemeters ook gaan denken aan een 8CLD 😋

Je kan met die hoogtemeters ook gaan denken aan een 8CLD 😋

RoteHersentote op 11 apr 2020 15:36

Dat is waarschijnlijk het nieuwtje waar Martijn nog niks over wil zeggen in het filmpje. 😉

Übung macht den meister!!!

Jaaaaa! was weer lang geleden. was niet weg, gewoon zoveel mogelijk geld verdienen om het hoofd boven water te houden!
Maar weer een aflevering! (extra lang)

*bericht bewerkt door martijn.. op 30 sep 2020 22:10

Jaaaaa! was weer lang geleden. was niet weg, gewoon zoveel mogelijk geld verdienen om het hoofd boven water te houden!
Maar weer een aflevering! (extra lang)

martijn.. op 30 sep 2020 22:10 Goed te horen! Alleen de aflevering zien we (nog) niet.....

@AFB79, Ik zie m gewoon.
Jij niet?

@AFB79, Ik zie m gewoon.
Jij niet?

martijn.. op 30 sep 2020 22:18

Jawel, ik nu ook!

Mooi stukje techniek, die kan weer meters maken van de winter 💪🏻

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Goed bezig!

Knap hoor!

Kost wat tijd en moeite maar dan heb je ook wat, mooi om te zien hoe je hebt gefixt, goed werk en knap gedaan!

*bericht bewerkt door Chonn op 01 okt 2020 11:21

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik zie ook niks: alleen een zwart scherm…

*bericht bewerkt door Snowy1970 op 01 okt 2020 12:16

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Ondanks dat er geen vlok sneeuw te zien is in deze video is het toch ontzettend leuk om in de keuken van jouw skigebied mee te mogen kijken en te zien wat er allemaal bij komt kijken om met zo weinig mogelijk kosten alles draaiende te houden. Zonder zo’n inzet en doorzettingsvermogen van jou en de rest van je gezin was natuurlijk dit avontuur allang ten einde gekomen…
Succes komende winter en hopelijk ga je veel op pad mogen met je “buddy”, tot de volgende video☃️☃️☃️

LA NORMA😍☃️

Bij mij kwam de video er ook niet op. Moest even in de broncode gaan zoeken.

Bij mij kwam de video er ook niet op. Moest even in de broncode gaan zoeken.

Arnh op 01 okt 2020 13:26

Ook bij jou zie ik alleen maar zwart…
Enne… broncode? Ik ben geen IT’er, dus dat gaat hem niet worden bij mij.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Wat een berengeduld en wat een doorzettingsvermogen.💪

*bericht bewerkt door dan58 op 01 okt 2020 18:00

Born to run. B.S.

Raar, heb gewoon de link erin gekopieerd, bij deze dan nog een poging:

Bij mij laad het filmpje eerst ook niet. Door de pagina opnieuw te benaderen, door het adres te kopiëren, plakken en opnieuw erheen gaan, zijn ze wel zichtbaar in de berichten. (Safari).
En wat een extra respect krijg ik bij ieder filmpje voor je Martijn. Dat je dit allemaal kan en doet.

Let's go ski!

Volgens mij is die koperen bus een glijlager ipv een borging.
Raar dattie los is gekomen trouwens. Meestal horen onderdelen van versnellingsbakken dat niet te doen.

@MiVe Klopt helemaal. Ik druk me daar niet goed over uit. Het lager moet geborgd worden via een borgpen. zitten daarvoor ook gaatjes voor in het lager en in het tandwiel zelf. Die pen zat er niet in. Daardoor is die uiteindelijk losgekomen. Aan de het lager/tandwiel zelf zitten ook geen sporen dat ie er ooit ingezeten heeft. (mogelijk vastgelijmd geweest?)

Ik heb ook geen resten daarvan gevonden in de bak zelf. Er zit ook zo’n magneet in om afgesleten metaalresten te verzamelen, geen borgpenresten te zien. Ik heb uiteindelijk gewoon een borgpin op maat gemaakt en deze erin ingezet.

Ik heb deze machine goedkoop kunnen kopen, was namelijk een demo model. Ik weet nu ook waarom het een demo model was. Heb er al veel problemen mee gehad. Ik denk dat ik dat nu niet meer zoiets zou aanschaffen. Maar achteraf is het mooi wonen.

Wat voor smering gebruik je in de versnellingsbak?

Plaats een reactie