VLOG: Spåtind skisenter: Mijn real life Skiresort Tycoon!

En iedereen die het park gebruikt, heeft afgebotte staalkanten en is ervaren?

DrPhil op 22 aug 2018 12:11

Blijf jij nu maar in je bed liggen voordat je een ongeluk krijgt of ingesneeuwd raakt. Dan genieten wij wel van het wintersporten en de mogelijke risico’s die erbij horen. In je bed kan je tenminste geen ongelukken krijgen.

Matthias123 op 22 aug 2018 12:17

Niet op de ma spelen aub! En dat geldt voor iedereen. Reageer alleen als je iets nuttigs te melden hebt.

Click. Click. Peace

En iedereen die het park gebruikt, heeft afgebotte staalkanten en is ervaren?

DrPhil op 22 aug 2018 12:11

Blijf jij nu maar in je bed liggen voordat je een ongeluk krijgt of ingesneeuwd raakt. Dan genieten wij wel van het wintersporten en de mogelijke risico’s die erbij horen. In je bed kan je tenminste geen ongelukken krijgen.

Matthias123 op 22 aug 2018 12:17

Niet op de ma spelen aub! En dat geldt voor iedereen. Reageer alleen als je iets nuttigs te melden hebt.

Rogier op 22 aug 2018 12:36

Ik speel alleen maar terug op iemand die persoonlijk op mij speelt…

Born to Ride

En daarom de vraag aan iedereen om daarmee op te houden. On topic graag en alle persoonlijke aanvallen vanaf nu verwijder ik.

Click. Click. Peace

Zonder verder in discussie te willen raken, dit is dus zo’n natuurlijk terrein park: http://www.thestash.com/ o.a. ook in Avoriaz te vinden. Werkt al jaren prima :)

Haha lekkere discussie. Maar even voor de duidelijkheid al het skien is ten alle tijden voor eigen risico. Mits er bewust op de piste (dus niet in een terreinpark) zich gevaarlijke obstakels bevinden. zoals een ongezekerde boom, hek e.d. deze dienen dan afgezekerd te worden met matten. e.d. Al het andere is eigen risico. Logisch want anders dan kun je net zo goed niet gaan skien! en als ondernemer zijnde stoppen met skigebiedje zijn.

Een skilift opzich is al gevaarlijk. Daar zitten eigenlijk, als je de regels kent, maar beperkte verantwoordelijkheden als het gaat om veiligheid tenopzichte van alle gevaren die zouden kunnen plaatsvinden. Dwz als ik ervoor zorg dat alles volgens de regels gebeurd. (nog steeds een hele set met voorwaarden, maar toch redelijk te overzien en uitvoerbaar) en er gebeurt een ongeluk, is een ongeluk 100% eigen risico. Een voorbeeld is de in en uitstapplaats van een skilift. Dat is nummer 1 van alle ongelukken. Ondanks dat daar regels voor zijn. vinden ongelukken nog steeds massaal plaats. maar voor eigen risico, mits het gebied voldoet aan de regels.

En het antwoord is dus, nee ik ben niet zo direct bang voor rechtzaken. Ik heb n paar klachten mbt ongelukken gehad waar eigenlijk niets uit volgde. We voldeden aan de regels en de gasten hielden zich niet aan de regels en aanwijzingen in het gebied. Skigebieden worden bijna ieder jaar streng gecontrolleerd.

@Tiny-M, thanks voor de link! die wall moet er natuurlijk ook nog bij :)!!!

Thx voor je antwoord. Ik bedoelde geen rechtszaken, maar ongelukken in het algemeen. Ik zou denken dat je heel makkelijk op zo’n boomrail ergens op blijft hangen, omdat hij niet glad is. Ook al is het eigen risico (dat begrijp ik), ik neem aan dat je ongelukken toch zoveel mogelijk probeert te voorkomen. Of maak je die helemaal glad? (Wat voor bomen zijn het?)

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 aug 2018 17:20

@Tiny-M, thanks voor de link! die wall moet er natuurlijk ook nog bij :)!!!

martijn.. op 22 aug 2018 15:39

Hoppa!

Alle knokkeltjes zijn uiteraard afgezaagd, hout is berk.
De kans overigens dat je blijft haken achter een knokkel is miniem. s’winters is de situatie heel anders. Dat hout is dan keihard en glad van zichzelf van de vorst/rijp/sneeuw. Daarbij stel dat je uberhaupt met je kant zou blijven haken, sta je zozio verkeerd. En meteen een mooie les voor de volgende run. In een funpark skien leer je over het algemeen niet zonder pijn ;)

Aha. Thx.

Ziet er goed uit
Wat ik me afvraag is of de afstand tussen de eerste rail en de schans niet te klein is (maar kan zijn dat het beeld wat vertekend)?

Klopt, is vrij kort, maar is ie goed lukt dan haal je het net. De landing is wel recht voor de schans, waar je op de schans nog een een meter of 4 ekstra hebt om te korrigeren. Die is straks met sneeuw veel breder. Elk element kan omzijld worden dus je hoeft niet perse de rail te pakken.

top
volg je droom

Funkeysman

Wow. Ik ben onder de indruk van hoeveel je eigenlijk moet doen als skigebied. Respect

Gaaf! Ik ben heel benieuwd als er sneeuw ligt hoe het dan eruit ziet.

Ligt er al sneeuw? :D

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Nee!..:(!

Ik heb een of andere manier het gevoel dat het nog wel ff gaat duren voordat het komt.

Zuur, hoop voor je dat het toch snel zal komen.
Rondom de kerstdagen zullen wel de drukste dagen van het jaar zijn neem ik aan?

Loop je nu dan eigenlijk al wat eerste inkomsten mis? Of was het skigebied sowieso nog niet open gegaan?

Mr. Slow

Nee ik was zoizo niet van plan om open te gaan. Ik ben nu twee keer vroeg geopend, met best wel wat media aandacht maar geen skiers.
Dus dat is gewoon verlies. Ik zie het overigens ook in andere gebieden hier. Het seizoen komt pas na de kerstdagen echt op gang.

Daarnaast heb ik inmiddels een baan erbij en dat is het runnen van het hotel. Daar gaat nu vooral mijn aandacht naar uit. Daarvoor was ik niet hier gekomen, maar ik vond het noodzakelijk omdat het slecht ging met het hotel. Terwijl het hotel juist moet zorgen voor meer klanditie buiten de weekenden om, iets wat voor mij weer noodzakelijk is in het skigebied. Hopelijk is het niet teveel hooi op mijn vork, maar het zal erg lastig gaan worden het komende seizoen. Mocht het niet lukken, ga ik me weer enkel focussen op het skigebied.

Gaf het runnen van een eigen skigebied te weinig uitdaging? ;) En doe je het runnen van een hotel er even bij? ;)

Maar je hebt wel gelijk, een hotel moet voor klandizie zorgen, en zo te zien zitten er niet heel veel acco’s in de buurt?
https://www.google.nl/maps/search/hotels/@61.1260085,9.86790…

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Succes! Wanneer valt normaliter de eerste sneeuw?

Tsja, zo leer je telkens weer bij over hoe de lift werkt☃️
Succes met het komende seizoen🤗

LA NORMA😍☃️

Een kleine tip om het rubber van de rollen te beschermen is ze goed in te vetten met bijvoorbeeld zuurvrije vaseline. Hier blijft het rubber mooi soepel van en je voorkomt indroging met bijbehorende scheurtjes.

Born to Ride

Goede tip, ga ik na het seizoen proberen. Is ook makkelijk te realiseren. Zat zelf aan gewoon tape te denken. maar dat laat over langere periode gewoon los.

@martijn… Hoe verloopt het seizoen?

ja Ff n updatje!

financieel iets betere kerst gehad, maar mijn prijzen zijn ook hoger. Maar het startte eigenlijk vrij slecht. Doordat ik geen pre seizoen opening had (wat overigens weinig oplevert), mistte ik wel de nodige opfrissing. Tja na een zomertje zitten sommige zaken niet meer zo gebeiteld. Dat resulteerde in wat opstart problemen. Gelukkig had ik net optijd het hotel redelijk op de rit zodat ik mijn handen vrij had voor kerstweek.

ik had een probleem met een kabel die de terugkeerwiel in belanshoudt. Nou is dat een kabel waar ik nooit zoveel aandacht had gegeven; die zit gewoon vast. Alleen dat bleek deze ondanks dat ie vast leek te zitten optisch, gewoon los zat. Dat resulteerde in de gevreedsde afsporing op het keerwiel (lees veel sleutelwerk ca. 3 uur). Kabel opnieuw vastgezet (kabel zag er ok uit). 2 dagen later breekt ie door. Iets te strak vastgezet? ik weet het niet, maar weer een afsporing. Alleen nu waren we n stuk sneller doordat ik meteen wat rutines en spesiaalgereedschap meteen sterk heb verbeterd na de eerste keer. Dat leverde me bijna een uur besparing op :). Nu heb ik de kabel dubbel gezekerd. En zit de kabelcheck in de ochtend routine. Daarna geen problemen meer gehad. Maar ik heb wel weer moeten refunderen + gerucht ging weer snel rond wat in slechter bezoek resulteerde de dagen erna. Gelukkig kwam oudjaarsdag met een overduidelijk kerstrecord dat meteen de achterstand weer omboog naar een stijging :) heel blij, alles loopt goed nu. ff akloppen :)

Januari tot nu toe is iets zwakker dan vorig jaar, maar de sneeuw is gewoon niet echt best geweest (is nu wel ok) tubingbaan is nu pas open en ik heb geen vrijdagomzet meer.

check de post van Martijn in de Ardennen: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/448812/op-verkenni…
Zelfde lift alleen iets moderner, haha! iig met goede werkplateau’s.

Hier nog n filmpje van onze facebook:
https://www.facebook.com/362405404148103/videos/219992654007…

De laatste post van @martijn… is voor mij niet goed leesbaar. Foutje van forum ( @Rogier ) of door Martijn zelf?

*bericht bewerkt door Siard op 24 jan 2019 22:08

Stay frosty

mm de tekst valt buiten de kaders, + edit knop mist

Tilbudet inneholder full pensjon og opphold på dobbeltrom, heiskort i bakken, utstyr, langrenn utstyr og tilgang til svømmebasseng!

artte eigenlijk vrij slecht. Doordat ik geen pre seizoen opening had (wat overigens weinig oplevert), mistte ik wel de nodige opfrissing. Tja na een zomertje zitten sommige zaken niet meer zo gebeiteld. Dat resulteerde in wat opstart problemen. Gelukkig had ik net optijd het hotel redelijk op de rit zodat ik mijn handen vrij had voor kerstweek.

ik had een probleem met een kabel die de terugkeerwiel in belanshoudt. Nou is dat een kabel waar ik nooit zoveel aandacht had gegeven; die zit gewoon vast. Alleen dat bleek deze ondanks dat ie vast leek te zitten optisch, gewoon los zat. Dat resulteerde in de gevreedsde afsporing op het keerwiel (lees veel sleutelwerk ca. 3 uur). Kabel opnieuw vastgezet (kabel zag er ok uit). 2 dagen later breekt ie door. Iets te strak vastgezet? ik weet het niet, maar weer een afsporing. Alleen nu waren we n stuk sneller doordat ik meteen wat rutines en spesiaalgereedschap meteen sterk heb verbeterd na de eerste keer. Dat leverde me bijna een uur besparing op 😃. Nu heb ik de kabel dubbel gezekerd. En zit de kabelcheck in de ochtend routine. Daarna geen problemen meer gehad. Maar ik heb wel weer moeten refunderen + gerucht ging weer snel rond wat in slechter bezoek resulteerde de dagen erna. Gelukkig kwam oudjaarsdag met een overduidelijk kerstrecord dat meteen de achterstand weer omboog naar een stijging 😃 heel blij, alles loopt goed nu. ff akloppen 😃

Januari tot nu toe is iets zwakker dan vorig jaar, maar de sneeuw is gewoon niet echt best geweest (is nu wel ok) tubingbaan is nu pas open en ik heb geen vrijdagomzet meer.

check de post van Martijn in de Ardennen: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/448812/op-verkenni…
Zelfde lift alleen iets moderner, haha! iig met goede werkplateau’s.

Hier nog n filmpje van onze facebook:
https://www.facebook.com/watch/?v=2199926540070482

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 24 jan 2019 22:08: Link aangepast

Plaats een reactie