1e keer wintersport boeken vragenvuur!

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik (allebei 23jr) zijn afgelopen weekend naar Terneuzen geweest waar ik voor het eerst ging snowboarden. Hij snowboard ook en is drie keer eerder op wintersport geweest, maar dat is al lang geleden. Ik vond het snowboarden helemaal top afgelopen weekend en we hebben dan ook besloten om in de voorjaarsvakantie (vertrek 24 feb) te gaan wintersporten ipv in mei naar Spanje o.i.d. te gaan! We zijn van plan om nogmaals in Terneuzen te oefenen en les te nemen, om dan te beslissen om op vakantie ook nog lessen te nemen of niet… Tips zijn welkom :)

Nu ben ik me wat aan het oriënteren op het internet en aan het rondvragen in mijn omgeving. Vanuit omgeving hoor ik dat Oostenrijk leuk is vanwege de apres ski. Nu zijn wij absoluut niet van plan om tot in de vroege uurtjes te gaan feesten, maar het lijkt ons wel gezellig om op de pistes iets te eten/drinken tussendoor het snowboarden of in een gezellig dorpje te zitten. Een grote vraag waar ik mee zit is: hoe gaan we er komen / wat gaan we boeken. We hebben namelijk een auto uit 1997 en ik weet niet of we in winterbanden/sneeuwketting willen investeren (moet ik me ook nog op oriënteren). Busreis lijkt ons oncomfortabel, vliegtuig is duur… Het liefst zou ik met andere mensen (al dan niet via dit forum) een busje huren ofzo om die kant op te rijden. Of is het handiger om ipv zo’n ‘pakketreis’ los een accommodatie te boeken, skipas, los vervoer te regelen, etc ? Als laatste: we hebben geen enorm budget, tijdens het orienteren ben ik aan het bekijken wat een reële prijs is en wat je daarvoor kunt verwachten/terug krijgt.

Skigebieden die me tot nu toe aanspreken: Serfaus Fiss Ladis, Skiwelt Wilder Kaiser Brix, Portes du Soleil … Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zou dit passen gezien bovenstaand verhaal?

Bedankt voor het meedenken!

Klinkt als een goed plan…

Qua tips :

Mijn ervaring is dat pakket prijzen nagenoeg altijd goedkoper zijn . Alles incl. Vervoer skipas en accomodatie.

Eigen vervoer ben je toch snel duur uit. Benzine. Tol… winterbanden. Kettingen , parkeren.

Apres ski kan je bijna overal wel.
Ik denk dat het wijs is om een gebied te nemen met veel moderne liften. Zo min mogelijk sleepliften.

Het geld wat je bespaard d.m.v een pakket reis kan je daar dan uitgeven in de apres ski… of aan het nemen van wat uurtjes prive les.

Evht verkeerde keuzes kun je haast niet maken. Dus veel plezier met de voorpret ;)

Als beginner is meerdete paar jandschoenen en een extra board broek handig. Niet altijd wil het in een avond drogen .

*bericht bewerkt door Ivo83 op 22 nov 2016 22:01

Tsja, je bent beiden beginners dus de grootte van de gebieden die je noemt heb je niet echt nodig. Daar betaal je dan ook (deels) voor. Het huren van een busje is trouwens best een prijzige gelegenheid. Reken op €600+ voor een week plus weekend. Kijk dan eens of je een betaalbare set winterbanden op marktplaats kan vinden.

Qua gebieden heb je natuurlijk heel veel keus. Een gebied als de Zugspitz Arena is ook erg gezellig en wat overzichtelijker, maar je kunt je ook vermaken in kleine gebieden als Axams, Flachau/Wagrain, het Zillertal (Gerlos met de Gerlosplatte als oefenberg). De Skiwelt is altijd goed trouwens.
Is budget belangrijk en maakt de reis je wat minder uit, denk dan ook eens aan Valloire/Valmeinier of het wat studentikozere St. François Longchamps. Over de eerste veel goede dingen gehoord van onervaren snowboarders en de tweede locatie beviel mijzelf wel.

Oh ja, het belangrijkste zou ik zowat vergeten: Neem ter plaatse ook les! Vaak krijg je dan ook nog wat meer oefening met sleepliften (voor een beetje boarder geen enkel probleem) en wordt je rondgeleid door het gebied. De kans is best groot dat je dan op plaatsen komt waar je anders nooit zou zijn beland.

*bericht bewerkt door Bennie op 22 nov 2016 22:01

Kijk eens op Flixbus: brengt je voor gering bedrag oa. naar Westendorf in de Skiwelt, overigens een prima gebied voor ervaren en niet-ervaren wintersporters.

De week die je noemt is volgens mij de drukste week dit jaar, Dus ik zou niet te lang wachten met een keuze maken, Als Vervoer zou je ook naar de trein kunnen kijken,

Zelf ben ik geen snowboarder, maar denk dat het voor snowboarden ook wel geldt. Investeer je eerste wintersport in les! Natuurlijk is het leuker om gelijk zelf de berg af te gaan, maar in de toekomst heb je er zoveel meer plezier van als je het goed onder controle hebt.

Zelf hebben wij een vrij grote familie en ook met de nodige aanhang. De aanhang is op latere leeftijd begonnen met skiën en meegegaan alleen wilde na 3 dagen wel met haar vriend gezellig meeskiën. Techniek en het skiniveau is nooit super geweest en tot op de dag van vandaag is het (te)verschil groot wat het plezier voor de hele groep niet ten goed komt.

Qua gebied zal je ook rekening moeten houden met vlakke stukken! Serfaus / Fiss / Ladis hebben in mijn ogen veel verbindingstukken tussen de dorpen waar je als (beginnende) snowboarder volgens mij niet heel blij van wordt. In de skigebieden zoeker hier op de website kan je hiervoor “weinig vlakke stukken” aanvinken.

Succes en goede keuze om op wintersport te gaan ipv naar Spanje. :-)

Als je budget niet al te hoog is zou ik ook serfaus fiss ladis links laten liggen en eerder voor de kleinere gebieden gaan of skiwelt, gerlos. Vaak zijn pakketreizen wel goedkoper naar dat soort gebieden. Heb ook vrij veel goedkope reizen naar zell am see gezien de afgelopen tijd. Voor specifieke gebieden/locaties boek ik wel altijd los, maar dat is voor jullie niet van toepassing.

In jullie geval zou ik kijken of je met een groepje van 4 met een goed uitgeruste auto heen kan of anders de bus. Veel bussen zijn behoorlijk comfortabel tegenwoordig.

Qua après ski: ook in Frankrijk kun je gerust ergens een drankje drinken (portes du soleil heeft zelfs erg gezellige dorpjes) maar het is niet het hossen dat je in Oostenrijk hebt.

Moet je persé in die week? dat is de duurste week van het jaar. Eind januari is het goedkoopst.

Winterbanden heb je meestal niet nodig, namelijk alleen bij winterse omstandigheden, maar zijn toch aan te raden. Sneeuwkettingen moet je zeker hebben, maar zijn niet duur 2e hands.
Met de bus is niet echt comfortabel, maar ook niet onoverkomelijk. Gewoon en flinke borrel en/of een slaappil, dan laat je het meeste aan je voorbij gaan. Ik denk dat dit wel de goedkoopste manier van reizen is.

Neem les! Ik heb het altijd heel leuk gevonden.om met gelijkgezinden op pad te zijn. De leraar brengt je naar de leukste plekjes. Ik denk dat je na 2x in NL les nog niet goed genoeg kunt boarden. Je zult echt veel aan de lessen hebben.
Daarnaast ben je gewoon lekker aan het boarden, dus het is echt niet saai ofzo.
Je kunt ook halve dagen doen en dan de andere helft oefenen, maar veel goedkoper is dat meestal niet.

Skigebied kun je klein houden. 100km is meer dan genoeg. Dat scheelt ook op de skipasprijs. Zoek een gebied met veel blauwe pistes, dus geschikt voor beginners. Een gezellig plekje om te eten of te drinken vindt je meestal wel, maar vooral in de gebieden met een blauwe dalafdaling. Daar komt iedereen weer bij elkaar. Frankrijk of Oostenrijk maakt niet veel uit.
Ik ben in Frankrijk gezellige dorpen tegengekomen, en in Oostenrijk hele saaie, maar andersom kan vast ook.

Ik denk dat je snel moet rekenen op 900 p.p. inclusief verblijf, skipas, skiles, skihuur. als je dit moeilijk kunt betalen zou ik niet gaan, want wintersport is verslaaaaaaavend!

Mijn eerste wintersport was ook in de Zugspitze Arena. Ik denk dat dat soort gebieden (Montafon, Zugspitze, Lofer) ook beter geschikt zijn. Niet al te groot, best overzichtelijk, relatief goed te bereizen, eigenlijk prima voor een eerste keer.

Ik zou ook zeker ter plekke les nemen; al is het maar om liften te leren nemen op je snowboard en het gebied te leren kennen. De ene blauwe piste is de andere niet, dus dan kom je minder voor verrassingen te staan.

Ik zou zeker investeren in handschoenen, helm en fatsoenlijke goggles. Als snowboarder is een extra broek misschien ook wel handig. Thermo ondergoed (indien nodig) gewoon bij de hema halen, in die gebieden is het toch nooit verschrikkelijk koud. Qua periode: kan je echt niet wat later? Dat scheelt geld, maar ook vooral drukte!

Qua kosten: ik denk dat het niet zo duur hoeft te zijn. Ik was € 600,- kwijt de 1e keer, halfpension incl skipas en een prima hotel in Berwang met gezellige bar. Komt vervoer, les en materiaal huur nog bij, net als eten op de piste. Als budget vind ik die € 900,- die hier boven genoemd wordt voor het geheel wel een redelijke indicatie.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat een tips! Bedankt allen

Goed om te weten dat een kleiner skigebied prima is om mee te beginnen.

We kunnen helaas geen andere week vanwege het werken leren traject van m’n vriend, we zitten gebonden aan schoolvakanties komende twee jaar.

En wat kan ik me voorstellen bij die vlakke stukken en skiliften?? Veel vlakke stukken betekent veel steppen? En qua skiliften, die sleepliften zijn moeilijker ala beginnend snowboarder?

Ik ben volop aan het zoeken naar vakanties en als het met de bus wordt als dat aanzienlijk scheelt in prijs vinden we dat prima hebben we besproken. Iemand tips voor websites met busreizen??

Iemand ervaring met de trein naar skigebieden af te reizen? Tips qua website?

Ook ga ik nog bedenken of ik het aandurf om met die oude barrel naar ver weg te rijden :)

Zoals hierboven al aangegeven, het is maar net wat je zoekt. Maar persoonlijk denk ik dat de bovengenoemde gebieden te groot zijn voor wat jullie zoeken. Neem een St Francois longchamps, je kan hier rustig een biertje drinken aan het eind van de dag of op de berg. Verwacht er geen feesten tot smorgens vroeg. Maar als je daar bijv half maart een weekje boekt kan je voor 250,- pp incl skipas al klaar zijn. Als je half maart gaan zijn je op deze hoogte (1500m+) verzekerd van meer dan voldoende sneeuw, vaak is het lekker zonnig weer en het is op de pistes lekker rustig en de accomodaties zijn dus ook nog eens zeer goedkoop.

Wanneer jullie comfortabel naar de sneeuw willen kan de Thalys nog wel eens een optie zijn. Wanneer je goed zoekt kan je soms al voor 60,- pp retour naar de Alpen. In dat geval zou je in de Mauriennevallei kunnen kijken. De Thalys stopt hier namelijk in Modane en van daaruit is het met de taxi, of zelfs vervoer van het skigebied zelf nog maar een kwartier tot een half uurtje naar de skigebieden van bijv. Val Cenis. Dit gebied heeft ook ruim voldoende mogelijkheden voor beginners en is gunstig geprijst. Helemaal goedkoop is La Norma waar je voor een beetje zoeken al voor 150pp klaar ben incl skipas. Door de noordelijke ligging op de berg is dit ook tot ver in maart erg sneeuwzeker. En met een skipas van een week is het ook mogelijk om gratis een aantal andere gebieden in de Maurienne vallei een dag gratis te bezoeken met de pendelbussen die tussen de gebieden rijden.

Born to Ride

Mijn gedacht hierover is om de auto niet te nemen. Nu kennen wij de staat van de auto niet maar het is altijd een risico ook al heb je en hele degelijke recente auto. Je gaat naar de winter toe! Hou er ook rekening mee dat als je zelf gaat rijden dat dat best vermoeiend is! De busreizen zijn meestal s’nachts, je komt aan (Mss ook wel lichtjes vermoeid busreis is ook niet top!) En kunt gelijk beginnen skiën…anderzijds, indien je met de auto gaat kun je heel veel meenemen (eten drinken). Zo doen wij het altijd:
Ik boek altijd via sunweb. Goedkope aanbiedingen! Ik boek appartement voor 2 inclusief skipas. Vervoer met de wagen. Wij nemen eten/drinken mee voor zo goed als een week… maken spaghetti saus, stoofvlees,etc… ter plaatse savonds opwarmen, pasta/aardappelen koken en klaar. Zo komen wij makkelijk aan maximum 900euro voor 2/personen. Ik vind dat niet duur! Skipas is 7 dagen in Portes du soleil( ganse gebied). Lessen en materiaal niet inclusief. De prijs die ik betaal is ook altijd in hoogseizoen dus de vakanties omdat ik hieraan gebonden ben als leerkracht. Wel belangrijk met prijzenvergelijk dat er rekening wordt gehouden met de periode.

*bericht bewerkt door stevmal op 23 nov 2016 13:49

Iemand ervaring met de trein naar skigebieden af te reizen? Tips qua website?

Ook ga ik nog bedenken of ik het aandurf om met die oude barrel naar ver weg te rijden :)

dpvb02 op 23 nov 2016 13:13

Ik ben ooit met de Ski-Trein (inmiddels failliet) naar Königsleiten geweest. Ongeveer met eenzelfde soort dilemma als jij. Mijn auto stond op de nominatie om te verkopen dus ik had geen zin om te investeren in winterbanden. Dat geld heb ik toen uitgegeven aan een treinreis. Ooit had ik een romantisch beeld bij het reizen per trein, maar daar ben ik snel van teruggekomen. De treinstellen van de Ski-Trein waren voornamelijk oude Oost-Duitse slaaptreinen die afwisselend warm en koud waren. Vertrek was vanaf Utrecht. Ik had slaapplaatsen gereserveerd. Die deel je dan met 6 personen (wildvreemden). Bagage kon je nauwelijks kwijt. Met pijn en moeite werd er een coupé vrijgemaakt voor alle skimateriaal van de reizigers in het rijtuig. Er was een barrijtuig, dat resulteerde na sluitingstijd in drukte in de trein terwijl wij probeerden te slapen (en in ons geval dan weer huilende kinderen). Op station Wörgl overstappen op de bustransfer naar Königsleiten. Die zette ons af aan het begin van het dorp waarna we met alle bagage ook nog eens naar ons appartement aan het einde van het dorp konden wandelen. Ook voor boodschappen e.d. blijf je beperkt zonder auto. Al met al voor ons een keer, nooit weer. :-)

null

Maar ik kan me zo voorstellen dat er forumleden wellicht hele positieve ervaringen hebben.
De website http://www.treinreiswinkel.nl biedt de reizen aan. Een slaapplaats kost momenteel € 239,00 p.p.
Persoonlijk zou ik het oude barrel gewoon goed winterklaar maken of anders kiezen voor de Thalys, ervaring is wel dat de lokkertjes van € 60,00 per reis niet in de schoolvakanties zijn te vinden. Een retourtje vliegen naar Innsbruck gaat ook voor niet minder dan 700,00 p.p. weg die week.
Overigens was Königsleiten ook een prima plaats om de wintersport te beginnen. Succes en alvast veel plezier met voorbereiden van je vakantie. Wintersport is erg verslavend!

*bericht bewerkt door Martijn77 op 23 nov 2016 15:05

?? 2023

Wat met snowboarden in het begin het lastigst is te leren en onontkoombaar is de rechtuit balans. Deze is nodig om vaart te houden op de vlakke stukken zodat je vrijwel niet hoeft te steppen en is helemaal belangrijk in de sleeplift. Denk overigens niet dat stoeltjesliften een eitje zijn, maar je hoeft je dan alleen te bekommeren over de uitstap.
Kleine gebieden die relatief dichtbij liggen zijn al genoemd als goede optie. De Zugspitz Arena, ligt lekker dichtbij en is betaalbaar. Zo ook Kleinwalsertal, Klosterle, Waidring am Steinplatte of de Diedamskopf (Schoppernau).
Ik sluit me aan bij de Franse alternatieven die Matthias heeft genoemd, maar maak de kanttekening dat de taxibusjes vaak best prijzig zijn en dat je voor een ski-oord als La Norma vooral bij de zuiderburen moet zoeken om te boeken. En natuurlijk had ik Valloire/Valmeinier al aangeraden. Valloire is het meer authentieke bergdorp, Valloire een purpose-build hoteldorp, maar wel redelijk uitgevoerd.
Als je het vervoer voor een goede prijs kan regelen, durf ik zelfs te beweren dat het mogelijk is om voor €700 een week in het hoogseizoen weg te gaan. Dat is dan een prijs inclusief alles, maar zonder lessen. Iets wat warm aan te bevelen valt. Kortom, 900 voor een week voor alles is een redelijk bedrag voor de duurste week van het seizoen.

Investeer zeker de eerste jaar/ jaren in lessen. Als je het de eerste jaren goed leert heb je daar de rest van je leven plezier van.
Je kan zelf gaan lopen klooien maar dan heb je wel het risico dan je je het verkeerd aan leert.
Daarnaast zoals hierboven al aangegeven neemt een leraar je sneller naar plekken waar jezelf niet naar toe gaat en leer je op een makkelijke manier andere mensen kennen wat weer gezellig kan zijn in de bar.

*bericht bewerkt door Togi op 23 nov 2016 15:33

Om je een hart onder de riem te steken mbt busreizen: ik was altijd groot voorstander van met de auto reizen, maar heb vorig jaar ook voor het eerst een busreis gemaakt naar de wintersport via Sunweb.

Het was echt heel goed te doen! De bus was ruim en de stoelen konden ver naar achter, zodat je best kon liggen.
Stel je op het ergste in (en neem een lekker kussen mee, een ooglapje, oordopjes en een dekentje) en wees een beetje moe, dan ben je zo onder de pannen (en mocht dat laatste niet lukken: je kunt altijd melatonine pilletjes kopen bij de drogist, die weer helpen bij inslapen). Toen ik wakker werd, werden we netjes voor het hotel afgezet. Echt ideaal.
Daarnaast is de busreis ook veel goedkoper (en minder geregel/gedoe) dan met de auto (of de trein: zie overstappen, transfers etc.), dus ik zou zeggen ga er voor! :)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Ohja, verder is lessen echt ook heel leuk en nuttig! Dus ga lekker voor die pakketdeal (waarschijnlijk veel voordeliger als je met de drukke vakantieweken gaat). Ik zou alles gewoon bij één van de Sunwebs van deze wereld halen, omdat dat fikse kortingen geeft op huur, skipas en les.
Als je een beetje budget wil zitten, dan moet je wel rekening houden met een klein appartement/huisje, maar als je met z’n 2 gaat, dan hoeft dat niet zoveel uit te maken en is het alleen lekker knus ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Vorig jaar ook de eerste wintersport gedaan, eerst een 2 tal lessen in Skidome, daarna wat geoefend wat we hadden geleerd.
Wij hebben Avoriaz geboekt bij sunweb. Het was in de krokus(?) vakantie en wij hebben 700€ pp betaald.
Hierin was inbegrepen:
-Skipas (6d/7d)
-Verblijf
-verzekeringen (reis + annulatie)
-skibus
-6 halve dagen les (170EUR pp dacht ik)

Daar terplekke (en onderweg) hebben we nog eens een 350EUR verteerd aan eten en drinken.
Wij hadden wel reeds al ons materiaal gekocht, dus huurkosten hadden wij niet. In totaal waren we dus ongeveer 1750EUR kwijt (per koppel) in een drukke vakantieperiode.

In maart ben ik een shortski gaan doen met wat vrienden in Zell Am See/Kaprun, dit heeft ons all in ( transport , 3d skipas, appartement en een hoop après ski) 450EUR gekost op 4dagen. Het voordeel was dus wel dat we met 8 personen/2 wagens waren en de transport - en verblijfskosten werden dus goed verdeeld.

*bericht bewerkt door Herky op 23 nov 2016 16:47

Wat leuk ! Eerste keer , een hoop indrukken , en daarom denk ook goed om een compleet pakket reisje te boeken , scheelt een hoop geregel en gezoek ter plekke. En die busreis is een relaxt begin van je vakantie die je meteen op de goede plek afzet. Ook met mensen die al vaker zijn geweest wAar je ondertussen ook nog eens aan kan komen met vragen ter plekke als je die nog hebt …
Gebied hoeft niet groot , maar wat maakt dat uit, lekker kijken waar je de beste deal vandaan kan halen . Gezellig een borreltje nadrinken na een ‘werkdag’ kan bijna overal wel… als je aan de vakantie vast zit , je aangegeven week is zo ongeveer de duurste en drukste week die er is ! Zijn jullie in week 51 ook niet vrij ? (Aanloop naar kerst ) kan je al lekker snel weg , en is vaak een voordelige week! Ok waarschijnlijk nog niet alle pistes open , maar meer dan genoeg voor een eerste wintersport vakantie, en ook een stuk minder druk op de piste . Ik ken frankrijk niet zo goed , maar veel gebieden in het noorden van oostenrijk zouden jullie prima passen denk ik.
Denk aan skiwelt, zillertal, kirchberg of 1 van de vele kleinere gebieden daar omheen.

Heel veel succes en plezier met jullie zoektocht naar een super vakantie !

We hebben uiteindelijk 5 dagen Winterberg geboekt!

In m’n enthousiasme (lees mijn eerdere posts) door het dagje indoor snowboarden wilde ik graag in de voorjaarsvakantie richting de Oostenrijkse of Franse alpen, maar zoals hierboven al genoemd is dat idd de duurste en drukste week… Het zoeken naar een reis viel me dan ook tegen! Normaal lukt het me redelijk vlot om een leuk reisje voor een redelijke prijs te vinden, maar dat is dit keer niet gelukt. Dat kwam voornamelijk vanwege het vervoer. Ik kon namelijk best wat leuke reisjes vinden maar dan zouden we met eigen vervoer moeten. Gekeken of we dat zien zitten met die oude barrel, winterbanden aanschaffen en eventueel sneeuwkettingen en dan nog met het risico dat de auto het begeeft: dat zagen we toch maar niet zitten. Dus we zijn opzoek gegaan naar busreizen, maar aanbod was behoorlijk beperkt in onze prijscategorie en je zit vast aan een bepaalde dag in de week dat de bus rijdt. Bijv donderdag, waardoor we in de knel komen met schooldagen, plus dat al veel reizen volgeboekt waren en niet meer beschikbaar. Ook nog gekeken naar de Thalys, maar dat was ook weer dusdanig prijzig dat ik begon te twijfelen om toch met onze oude barrel te gaan rijden…

Affijn, gezien ons budget hebben we besloten om de Alpen nog een jaartje uit te stellen. Dan kunnen we volgend jaar ruim op tijd boeken en iets zoeken wat naar ons zin is. Dan zal ik zeker weer terecht komen op deze site en in de tussentijd lees ik jullie ervaringen mee vanaf de bank :)

Winterberg zal voor mij in ieder geval alweer een volgende stap zijn na het ‘indoor’ snowboarden van afgelopen zondag. Alleen voor mn vriend zal het misschien tegenvallen ben ik bang aangezien hij al wel heeft genoten van de Alpen in voorgaande jaren… We zullen zien. Bedankt voor alle tips! Enne, als er nog tips zijn voor Winterberg lees ik die graag

*bericht bewerkt door Snow94 op 25 nov 2016 17:39

Als je naar Winterberg gaat zou je voor de afwisseling een dagje naar Willingen kunnen gaan. Hier zijn de pistes net wat langer en de cabinelift geeft je echt een beetje alpengevoel. Wel is de verbinding tussen de 2 deelgebieden nog niet optimaal. Ik weet niet precies welke dagen je gaan, maar als je dan een dag naar willingen gaan zou ik de drukste dag kiezen omdat willingen over het algemeen wat minder druk is dan winterberg.

Born to Ride

Dpvb02. Wat me niet duidelijk is of je toch zelf met de auto gaat. Voor Duitsland heb je namelijk, voor zover ik weet, ook winterbanden nodig.

Hen48

Ik weet niet wat voor auto je uit 1997 hebt, maar winterberg heen en terug zal die toch wel redden! Wij reden zelf in 2010 met een auto uit 1996 op en neer Albanië, niet om te skiën hoor, en die heeft die 5000km met vlag en wimpel overleefd.
Zoek naar 2ehands winterbanden op marktplaats met minimaal 5mm profiel en 12mm sneeuwkettingen, ik denk dat je met 150 euro of minder wel klaar bent. Succes

Oei, als het budgettair zo lastig is hadden we je nog wel andere tips kunnen geven. Feldberg bijvoorbeeld, of de gebieden in de Allgau. Qua reisprijs is Winterberg dan wel weer goed te doen met het OV. Kost alleen wel veel tijd.

Plaats een reactie