opzoek sneeuwzekere bestemming

Ik ben op zoek naar een sneeuwzekere bestemming op korte termijn. Mijn vriendin en ik willen een korte poedersneeuw vakantie

aankomst 7-12-2016
vertrek 11-12-2016

we gaan met de auto.

Welk gebied/plaats komt daar het beste voor in aanmerking?
groet, Etienne

Poedersneeuw? Dat weet niemand tot pak 'm beet 3 dagen van tevoren. De sneeuw die nu bijvoorbeeld valt in noordwest Italië en Frankrijk is dan voor het grootste deel geen poedersneeuw meer… in ieder geval niet in de buurt van de skiliften.

Voor die periode is het ook niet nodig om heel ver van te voren te boeken, dus dat zou ik ook pas een paar dagen voor dat je gaat doen. Dan weet je ook waar de beste sneeuw ligt of gaat vallen.

O ja: als je echt voor poedersneeuw gaat als in buiten de piste, doe dat dan met een gids of anders in ieder geval met het juiste materiaal en de noodzakelijke kennis (voor jullie beiden geldt dat).

Eeens met GiGi, wacht tot een paar dagen van te voren. een week geleden vier er veel sneeuw in Oostenrijk maar nu heben we Föhn en is het te warm. vanaf volgende week zou het weer flink koud worden. Goede kans heb je dan in zowieso de gletsjers maar eventueel ook het Arlberg gebied.

Beste,
Wij hebben een appartementje te huur in Les Menuires. Het is daar super, en je kan naar het hogergelegen Val Thorens skiën met slechts 2 liften.
De week is nog vrij.
U kan alle info wel vinden via mijn gebruikersnaam en de geposte verhuring…
Met vriendelijke groeten,

Wij hebben een appartement in Val d’Isere (wijk La Daille) en dit is ook nog beschikbaar.
Het ligt centraal in het skigebied Espace Killy (Val d’Isere en Tignes).

Hans en Karin

Doen jullie de verhuring met een lokaal bureau ginder, of enkel via mond aan mond reclame? Wij hebben weinig geïnteresseerden…

Doen jullie de verhuring met een lokaal bureau ginder, of enkel via mond aan mond reclame? Wij hebben weinig geïnteresseerden…

Monoski op 24 nov 2016 13:44

Ik stuur jou even een berichtje, ik denk namelijk niet dat dit de juiste plek hiervoor is.

Hans en Karin

Plaats een reactie