ervaringen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fulpmes

Hallo,

heeft hier iemand ervaring met het skigebied van Fulpmes.
We willen er met de carnavalsweek heengaan met 2 jonge kinderen.
Is het geschikt voor jonge kinderen en voor beginners?
Hoe is het met de sneeuwzekerheid in dit gebied?
Tips voor een leuk hotel of andere tips over het skigebied?

Mvg
Chris

Ja, ik ben daar 3 jaar geleden geweest in de krokus met onze zoon van toen 2,5. Wij deden hem daar in de opvang, maar dat was geen groot succes. De opvang was toen (volgens mij nog steeds) binnen in een oud pandje. Alles deed wat groezelig aan. De leidster leken rechtstreeks van school geplukt en kwamen niet erg gekwalificeerd over. We zijn toen 2 x gebeld omdat het niet meer ging met onze zoon en of we hem eerder kwamen ophalen. Dat hebben we natuurlijk gedaan, maar onze zoon was echt niet de moeilijkste om zich wel op zijn gemak te voelen. Dat viel dus tegen. Naast de kinderopvang, bij het middelstation, zit ook de (kleine) oefenweide van de skischool. Die kwam op ons nogal chaotisch over met brengen & halen, maar we hebben er geen gebruik van gemaakt dus geen eigen ervaring. Als we er overdag langskieden, dan leken de kids het wel goed naar hun zin te hebben.

Verder ben ik wel positief over het skigebied. Niet groot, maar leuke pistes en je kan van het hoogste punt in één keer naar het dalstation skiën. Dus ook lange afdalingen. Qua sneeuwzekerheid ligt het gunstig, met overwegend noordhellingen. En daarnaast ook een zeer acceptabele kunstsneeuwproductie. Wachttijden hebben wij niet of nauwelijks gehad, hoewel we er dus wel in de hoog-hoogseizoen waren. Dus dat was echt prima. Het schijnt dat als de Stubaier Gletscher gesloten is - wegens sneeuw en/of wind - het er wel heel druk kan zijn. Maar dat was in onze week niet.

Qua dorp vond ik Fulpmes niet bijzonder. Het is niet heel gezellig en er rijd best wat verkeer doorheen, maar het is toch niet oncharmant. Wel viel me het vele hoogteverschil op. In de hoofdstraat van het dorp zit een haarspeldbocht en die zit er niet voor niks. Ook naar het skigebied is nog best een klimmetje met de kinderwagen.

Al met al was het een prima week, maar ik vind dat er beter kind-bestemmingen zijn in Oostenrijk.

Vorig jaar geweest met vrouw, zoon van 7 en dochter van 3 1/2.
Wij zochten een relatief rustige wintersportplaats waar vrouw en dochter makkelijk de berg op konden om te kijken/wandelen/sleeen, aangezien zij niet skieen. Fulpmes beantwoord hier volledig aan. Zoon eerste keer skiles (op wat lessen in Nederland na) en heeft het hier prima opgepikt. Helaas geen nederlandse les, maar een enigzins strenge Oostenrijkse dame. Toch heeft ie veel plezier gehad en goed les gehad. Dochter 1 dag bij de kleuterles gedaan maar geen succes aangezien er te weinig persoonlijke aandacht was en dochter op gegeven moment zelfs alleen rondliep.

Verder een prima wellness-zwembad op 10 minuten busafstand, leuke avondrodeltocht en avond ski-show.

Bedankt voor jullie reactie.

Bij welke skischool heeft jouw zoon skiles gehad?

Die van mij kan al skien, maar die zetten we ieder jaar toch nog de eerste twee dagen op prive les.
De andere blijft lekker bij opa en oma.

Plaats een reactie