Fischer Soma 110 2014 vacuum fit (ervaringen)

Beste, wie heeft er ervaring met de fischer soma uit 2014.

Eind 2014 heb ik deze schoen gekocht, aan laten passen zoals dat met de vacuum schoen hoort. In 2015 12 dagen mee geskied en in 2016 slechts 7.
De laatste keer zag ik bij toeval toen ik de schoen na het skien uitdeed, dat ik een schroef miste (die op de enkel zit) die de schacht op de schoen fixeert ( de cantingschroef?)
ook die van de ander schoen zat los. Deze heb ik weer vast laten zetten maar na een dag skiën waren ze weer los. Met nieuwe schroeven weer opnieuw de boel laten vastzetten en fixeren maar helaas elke dag zelf de boel moeten checken. In Nederland bij mijn wintersportzaak geweest en zij hebben alles opnieuw met nieuwe schroeven en moer vastgezet en mij een inbussleutel meegegeven. Hoe meer ik er nu over nadenk hoe gekker ik het begin te vinden. Met mijn vorige schoenen waar ik 8 jaar mee heb geskied nooit problemen gehad.
Moet ik dit accepteren, mag je dit van zo’n schoen verwachten? En wie herkent deze klacht en wat heb je er mee gedaan?

Ik ken de problemen op zich niet. Maar een zeer eenvoudige oplossing zou kunnen zijn om er een druppeltje Loctite 242 er tussen te doen. Wanneer je dit er tussen doet zullen de boutjes nooit meer vanzelf losgaan.

Born to Ride

Jup Loctite zou moeten werken. Werkt voor de schroefjes van de snowboardbinding ook altijd prima.

Dat zat er ook op en heb ik er weer opgedaan, echter hielp t t niet…Ik vind eigenlijk niet dat dit mag gebeuren.

Als het zelfs met Loctite nog loskomt kan ik me nog maar 1 ding bedenken en dat is dat de spoed van het boutje en het gaatje verschillend is. Wanneer de spoed namelijk gelijk is, is het vaak met een sleutel al heel moeilijk om het nog los te krijgen. Of er zit onderin een klodder vet waardoor de loctite niet hecht. Goede loctite op een vetvrije omgeving gaat namelijk NOOIT vanzelf los.

Born to Ride

Mailtje naar de fabrikant en/of importeur, wellicht is het bekend en hebben ze een bijzonder hoge servicegraad. Zou mij niet verbazen indien ze met een mooie oplossing komen.

Ga ik inderdaad proberen

Ga ik inderdaad proberen

Frank72 op 2 dec 2016 11:41

Vreemd dat de schroeven herhaaldelijk loslaten. Misschien heeft dit iets te maken met het opwarmen van de buitenschaal. (waardoor het schroefdraad minder wordt oid…?)

Inderdaad contact opnemen met de importeur. Ik heb ook problemen (scheuren in beide schoenen) gehad met mijn Fischer Vacuum schoenen.
Probleem werd netjes verholpen in goed overleg met de importeur/fabrikant.
Succes!

1(meervoud: wintersporten) sport die alleen 's winters beoefend wordt, bv. schaatsen, skiën, sleeën.

Plaats een reactie