Kinder skihelm met of zonder vizier?

Goedenavond,

Voor mijn zoontje van bijna 4 jaar wil ik een skihelm aanschaffen. Wat is handiger een helm met vizier of een helm met losse skibril en waarom?

Dank voor julie reacties!!

Wij hebben helm met goggles . Maar de jongste heeft pas een bril gekregen. Hij heeft nu een helm met vizier.
Denk dat vizier helm makkelijker is. Maar goggles staan veel mooier ??

*bericht bewerkt door Patrick076 op 02 dec 2016 19:27

Voor mijn zoontje (met bril) idd nu ook helm met vizier.

Zonder bril is helm met goggles echt prima (en denk ik iets goedkoper).

Vizier is wel erg makkelijk trouwens.

Ik zou voor me zelf nooit een helm kopen met vizier laat staan voor kinderen.
Als het goed sneeuwt komt bij veel vizier helmen de sneeuw tussen de helm en het vizier door.Zie je nog niets.
Er zijn overigens (heb ik gehoord ) wel helmen die dat niet hebben maar dat zullen wel helmen zijn die aan de prijs zijn.Niet zomaar een vizier helm kopen dus.
Veel makkelijker is een gewone helm te kopen met losse bril.Kan je nog eens wisselen.

Zoiets dus…http://nl.decathlon.be/h450-jr-id_8375362.html

Heb hier ook een kind met bril, maar twijfel ook of het inderdaad niet te veel wind doorlaat.
Nu bij harde sneeuwval, stoppen we meestal met skiën. Met zeurende kinderen is er niet zo veel leuk meer aan :-)))

Glij blij door die brei :-)

Met een helm met skibril speel je redelijk op safe. Dat werkt altijd wel. Een skibril is ook het warmste denk ik.
De 5 kinderen van 4 tot 7 jaar waarmee wij gingen skien hadden geen problemen met de skibril behalve als hij te donker was.
Ik zou dus wel een zonne-skibril en een lichte skibril nemen. Vergeet ook niet een gewone zonnebril voor op het terras.

Ik heb geen ervaring met een helm met vizier, maar ik kan me voorstellen dat het fijn is ALS hij goed werkt.
Maar ik kan me ook voorstellen dat de wind er verkeerd onder komt, dat er toch sneeuw tussen komt, dat hij beslaat want je ademt er tegenaan, dat het kouder is, etc. Kortom, meer manieren waarop het fout kan gaan.

Mijn zoontje heeft een bril en daar gaat een skibril overheen. Dat gaat goed, maar we moesten wel even een passende skibril zoeken.
We hebben één gewone skibril en één met donkere glazen.
Als je een helm met één vizier hebt moet er wel een zonnebril bij. Dat is met een gewone bril weer niet zo handig want dan heb je een overzet bril o.i.d. nodig.

Ik wil ook een vizierhelm. Lees nu de negatieve ervaringen. Ik zou graag meer vergelijkingssitemateriaal. Want afgelopen jaar had ik een spex bril en die besloeg. Zusje van mij had dezelfde en besloeg ook. Dus het ligt niet aan mij. Ik wil ook een helm en dit leek mij handiger. Maar sneeuw in mijn gezicht wil ik niet ben namelijk geen ☃️⛄️ Wel een sneeuwgek. Ik ben zelf 12 bijna 13 jaar, mijn hoofdlengte is 56 cm. Mij leek de Cairn Elektron wel iets. Je hebt er ook een Junior van maar die kan ik op internet alleen op de officiële site van Cairn vinden, maar dat is geen shop. Wil hem eigenlijk wel passen voordat ik hem koop met goed advies.

Ski you later!

Hallo @TessavanderPoel

Ik heb zelf een skihelm met vizier van osbe met gezichtsbescherming,2 viziers donkerzwart,oranje…
En bevalt mij goed…

Maar voor kids zou ik losse ski/snowboard helm en Googles nemen kids groeien nog en worden groter en wel goed merk en Europese keuring…

Positive additude to live,with Respect

Voor kinderen is een vizierhelm ideaal, geen geklooi meer met de goggles. Mijn beide kinderen willen niets anders. (overigens zal ik zelf nooit een vizier helm aanschaffen)

@Renée63 fijn dat je meedenkt maar ik groei niet meer i.v.m. een ziekte. misshien nog hooguit 5 cm.

Ski you later!

Hallo @TessavanderPoel

Dan begrijp ik het al…
Kijk eens Topsnowshop die heeft ook junior helmen…
Mischien zit daar een ski/snowboard helm tussen voor je,

Vr Gr Renée

Positive additude to live,with Respect

Hoi @Renée63 bedankt voor de tip. Ik keek op de site maar kon niet vinden of je ergens kan passen ik vind dat namelijk fijn, het is anders een duur grapje van min. 100 euro.

Ski you later!

hebben jullie enig idee hoeveel wisselvizieren ik dan ongeveer nodig heb. Dacht zelf aan het vizier dat er op zit, als dat er een voor goed weer is, zou ik er nog een voor slecht weer kopen. En kan een wisselvizier van een ander merk erop. en zijn er iets van maten daarvoor

Ski you later!

@TessavanderPoel
Ik denk dat je met zo’n photohromic lens (blauwe kleur) al aardig ver komt, dat is een combi lens voor goed en slecht weer.
Het lijkt me niet logisch dat je een ander vizier kunt kopen van een ander merk aangezien de helm vaak een unieke pasvorm voor de lens heeft (correct me if i’m wrong)
Op mijn Salomon Xmax kan ik in ieder geval geen lens van een ander merk monteren.

*bericht bewerkt door Joostw op 14 jan 2017 16:49

A winter without powder isn't a winter!

Oke bedankt ik heb er een gevonden op topsnowshop.nl van Uvex, twijfel over de maat. Heb de omtrek gemeten zoals hun zeiden, de omtrek was 56,8 cm. Ik zie op de site staan dat de ene maat van 53 t/m 55 cm is en de andere 55 t/m 58 cm is. Ze zeggen ook als je tussen twee maten in zit neem dan de kleinste. Wat is wijsheid. Ik zou hem graag willen passen bij een winkel. Weet iemand een winkel rond Eindhoven/ Helmond waar ze de Uvex HLMT 200 Skihelm met Vizier Parelwit hebben. Ze hebben hem ook in grijs en zwart, met passen vind ik dat geen probleem. Op topsnowshop.nl zeggen ze dat je jouw bestelling op kan halen, maar waar, ik dacht dat dat misschien een plek is om te passen.

Ski you later!

Oke bedankt ik heb er een gevonden op topsnowshop.nl van Uvex, twijfel over de maat. Heb de omtrek gemeten zoals hun zeiden, de omtrek was 56,8 cm. Ik zie op de site staan dat de ene maat van 53 t/m 55 cm is en de andere 55 t/m 58 cm is. Ze zeggen ook als je tussen twee maten in zit neem dan de kleinste. Wat is wijsheid. Ik zou hem graag willen passen bij een winkel. Weet iemand een winkel rond Eindhoven/ Helmond waar ze de Uvex HLMT 200 Skihelm met Vizier Parelwit hebben. Ze hebben hem ook in grijs en zwart, met passen vind ik dat geen probleem. Op topsnowshop.nl zeggen ze dat je jouw bestelling op kan halen, maar waar, ik dacht dat dat misschien een plek is om te passen.

Ski you later!

ze hebben wel wisselvizieren van Uvex

Ski you later!

Hallo @TessavanderPoel

Meeste goede merken skihelm met vizier kan je wisselviziers kopen,
En Topsnowshop.nl kan je ook passen en zit in Vianen is complete showroom…

Positive additude to live,with Respect

Dat is een uur rijden vanaf waar ik woon

Ski you later!

Helmen hebben niet allemaal dezelfde pasvorm. Zo heb ikzelf bijvoorbeeld een beetje een ovaal hoofd, waardoor sommige merken (die allemaal hun eigen mallen gebruiken om de helmen op te ontwerpen) mij gewoon niet goed zitten. Dus zoals voor bijna alles, geldt ook voor helmen: veel passen.

Volgens mij heeft Biggelaar Intersport in Eindhoven een groot assortiment, ook met vizier. Ga daar eens heen en neem de tijd om een en ander te passen. Ook voor de maatbepaling uitereaard.

Bedankt

Ski you later!

Plaats een reactie