Atomic Nomad blackeye Ti

Hallo
In 2006 passeerde ik de laatste vakantiedag langs de skishop en kocht ik een paar 2dehandse salomon streetracers voor 50€. 9 vakanties heb ik er mee geskied! Echte pistedingetjes die ongelofelijk goed carven. Nadeel echter dat ze enorm onstabiel zijn bij hoge snelheden en in opgehoopte sneeuw (namiddag). Nu heb ik een paar 2dehandse
Atomic Nomad Smoke Ti gekocht. Heeft iemand ervaring met dit model of referenties om deze twee te vergelijken? Ik ben een gevorderde skiër maar het hoeft allemaal niet meer zo uitdagend te zijn. Ik hoop op een ski waarop ik kan vertrouwen in alle sneeuwcondities en weersomstandigheden. Neem ik mijn salomons nog mee of voldoen de Atomics ook voor het betere carving werk?
Thx for feedback!

Carven doen die Nomads niet. Korte geslipte bochten skiën in de vallijn doen ze aardig. Maar het is op harde sneeuw een vrij instabiele, griploze ski vind ik. In zachte sneeuw is het prima, daar heb je immers altijd grip. Maar zoek je die op harde pistes, dan geeft zowel de voorkant als de achterkant niet thuis. Dus als je dat soort condities verwacht, zou ik die Streetracers nog maar meenemen.

Ik glij op de smoke ti , en ben er tevreden over. Her zijn geen super sportieve carve ski’s maar voor mij voldoen ze prima, in zachte sneeuw en pap doen ze het t best voor mij, maar ook op wAt hardere ondergrond kan ik er goed mee uit de voeten, maar ik snij m dan misschien wAt makkelijker in omdat ik wat aan de zwaardere kant ben . Als je weet dat het wat ijziger is , zorg dan dat je materiaal goed geslepen is, dat helpt ook.
Voor mij was de smoke ti sowieso een enorme verbetering op mn oude fischers, maar misschien ben ik ook niet beter gewend …

Zo te lezen smaken verschillen dus,…

Plaats een reactie