skihelm met vizier

Diverse items gelezen over helm met vizier.
Brildragend en op zoek. Inmiddels gepast en selectie gemaakt van:
Bolle Blackline Visor Modulator met S 1-2 Vizier of met S 1-3 Vizier,
Julbo Sphere Blue met Zebra Red Lens 1-3. (voor alle drie geldt meekleurend vizier)
Pasvorm van de helmen in combinatie met bril is okay, gaat me met name om input, adviezen, suggesties met betrekking tot vizier. Wil een redelijk allround vizier maar wel met nadruk op goed zicht bij minder weer. Hoor graag. Dank Patrick

Ze gaan allemaal van categorie 1 (voor zeer slecht zicht/weinig licht) tot categorie 2 of 3. Die lenzen voor 1-3 zijn dus het meest veelzijdig, als in: voor de grootste range aan lichtomstandigheden. Volgens mij heeft de Bollé helm een grijze lens, en de Julbo een rode? Dan denk ik dat die rode lens beter contrast geeft bij vlak licht. Op basis van de info die online te vinden is en de wensen die je hebt, zou ik gaan voor de Julbo.

Ik zou gaan voor de 1-3 voor mooi breed bereik.
De Julbo Zebra Red lens 1-3 kan ik je uit eigen ervaring van harte aanbevelen.
Reageert ook erg vlot in overgangen licht-donker en omgekeerd. En daar schort het nogal eens aan was mijn ervaring.
Contrast in donker weer ook echt erg goed.

*bericht bewerkt door Skimams op 06 dec 2016 11:29

mama on a mission in the snow

Weten jullie wel zeker dat er geen sneeuw tussen het vizier en de helm komt bij slecht weer.
Ik kan me herinneren dat er hier een Post over geweest is.Er was toen uit de praktijk 1 bepaald merk aangeraden die dat niet had.

Iemand ervaring met de zero35 met vizier?

@rmgb misschien even een nieuw topic aanmaken voor jouw vraag. Topicstarter @PML zoekt input om keuze tussen Bollé of Julbo afgewogener te kunnen maken.

mama on a mission in the snow

Was benieuwd of topic starter @pml wellicht ook de zero35 in overweging heeft genomen?

Zero35 inderdaad gezien en gepast. Bolle zat beter en Julbo met name op basis van informatie over de goede lenzen.

Ok dank

Ok dank, winkel waar ik was had alleen sinner of zero35 met vizier. Mij zit de zero35 goed, maar kan er online weinig over terugvinden.

*bericht bewerkt door rmgb op 06 dec 2016 17:14

Hallo @pml en @rmgb

Ik heb nu zelf osbe met vizier zwart/oranje en bevalt mij goed,
Dat ik switchen van veel zonlicht en oranje voor licht/zwaar bewolkt weer…
En draag dagelijks een zonnebril met oranje gespiegeld lenzen,
Verders draag ik dag en nachtlenzen en mischien 3 á 4x een bril…

Vr Gr Renée

Positive additude to live,with Respect

Ik heb een bolle blackline visor. Deze komt standaard met 2 lenzen. Zijn eenvoudig te wisselen.

Ik heb diverse skidagen met sneeuw gehad met deze helm. 1x ging het erg hard en kwam de sneeuw tussen de randjes het vizier binnen. Dat was irritant. Mijn skimaat droeg toen een stokke helm met vizier, bij hem gebeurde dat niet (balen voor mij… haha)

Dank voor de input tot nu toe.
@Bart 14, beviel de Bolle los van de harde sneeuw wel? Stokke, bedoel je denk ik de helmen van Slokker?

@PML, ik bedoel inderdaad Slokker. Stomme autocorrectie!

Behalve die ene keer met veel sneeuw beviel de helm mij meer dan perfect! Hij zit lekker, vizier wisselen is eenvoudig, zicht is goed.

Ik heb een Mango helm met vizier
Komt geen sneeuw in bij hevige sneeuwval

Uiteindelijk uitgekomen op een Kask Essential met meekleurend vizier. Afgelopen weekend 3 dagen getest in Fiss/Serfaus/Ladis. Goed zicht en geen last van tranende ogen of wind. Geen sneeuwval en kan dus niet beoordelen of de randen goed dicht zitten. Gezien de afwerking van de helm en vizier lijkt me dit overigens wel o.k.

Plaats een reactie