sporthorloge geschikt om te skiën

Ben toe aan een nieuwe sporthorloge, en wil deze gebruiken voor het skiën en mountainbiken.
Zou graag hebben dat volgende zaken geregistreerd worden:

  • afgelegde afstand en liefst met filtering van de liften.
  • snelheid (max, gemiddeld)
  • gps registratie zodat je op een kaart kunt volgen waar je bent geweest…
  • zou de gegevens graag achteraf willen raadplegen op pc of tablet. (Windows 10)

Ook zou het leuk zijn als ze de prestaties van mijn wekelijkse fitness zou registreren.
Misschien bestaat er ook een app voor Windows phone die te gebruiken valt.
Iemand misschien ervaring met de fitbit toestellen. Zijn deze geschikt?
Alle tips zijn welkom

Ik zou voor de TomTom adventurer gaan!

SKIEN GAAF!

Suunto heeft een mooie lijn (met en zonder hartslagmeter) waar je ook weergegevens kunt zien, hoogteprofielen etc mee kunt meten. (Heb zelf een ambit3 sport)

*bericht bewerkt door Zjanke op 07 dec 2016 16:34

Ik zeg Garmin Vivoactive HR (die heb ik zelf). Garmin is w.m.b. het merk wat de meest gebruikte protocollen ondersteunt, ANT+ en Bluetooth Smart.

When life gets too complicated.... SKI

Waarom gebruik je niet gewoon een app op je smartphone? Ski Tracks bijvoorbeeld.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Waarom gebruik je niet gewoon een app op je smartphone? Ski Tracks bijvoorbeeld.

iorusroos op 7 dec 2016 20:55

Die laat dan ook nog eens de statistieken op je smartwatch zien (Android Wear).

Zoals Alex zegt, Garmin Vivoactive HR, sinds kort in mijn bezit.

Hoge bomen........lange latten!

null

Ik heb deze voor mijn vriendin besteld als kerstcadeau! Ze krijgt hem iets eerder zodat we hem in Obertauern kunnen testen over 1,5 week. Zal wel laten weten of hij goed werkt, er zit namelijk een aparte ski-modus op die liften herkend, etc. Ben zelf erg benieuwd, misschien vind ik het wel een leukere gadget als dat mijn vriendin het vindt… ??

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Polar V800: topper!!

Zelf heb ik de Suunto Ambit 2 - perfect horloge voor outdoor sports / skiën / watersport / fietsen, en ook in de sportschool of tijdens hardlopen sla je er geen gek figuur mee.

Al gekeken naar de Samsung Gear S3?

Bedankt voor de tips:
Volgende 3 modellen komen volgens mij in aanmerking:
Tom Tom adventure
Garmin fenix 3 hr
Pilar V 800
Volgens mij houden de 2 eerste rekening met de liften tijdens het skiën en worden deze niet meegeteld. De Polar V 800 heeft deze functie volgens mij niet.
Ik hoor graag de ervaringen van gebruikers van deze 3 toestellen tijdens het skiën.
Daar ik eind februari naar Livigno ga, zal ik daar eens de prijzen vergelijken en de aankoop eventueel daar doen.

Ik ga zelf binnenkort de polar m400 kopen. Voornamelijk voor tijdens het spinnen. Vereiste voor mij zijn mogelijkheid voor hartslagmeting via een borstband zodat ik het horloge aan het stuur kan hangen.
De m400 heeft ook gps dus ik ga 'm in januari ook tijdens het skiën proberen.
Deze heeft ook een skistand maar of ie liften herkent weet ik niet

*bericht bewerkt door bram82 op 10 dec 2016 11:08

Puur als gadget fan was ik benieuwd naar de specs & prijzen van deze speeltjes. Al met al komen ze dicht in de buurt van de prijs van een iWatch, maar ik zie niemand die aanbevelen. Wat is daar de reden voor? Of kunnen deze watches juist meer/beter dan een iWatch?
offtopic>

Een m400 kost 150 euro incl borstband. Zonder band is ie nog goedkoper.
Daarnaast heb je bij een iwatch altijd je telefoon nodig. Een echt sporthorloge doet zelf het werk en je kan je telefoon dus thuis laten.

@bram82 Bij de nieuwe iWatch toch niet meer?

Click. Click. Peace

@bram82 Bij de nieuwe iWatch toch niet meer?

Rogier op 10 dec 2016 12:14

O is dat zo? Zou best kunnen hoor. Heb geen iPhone dus het kan goed dat ik het mis heb inderdaad

@ Bram82: m400 heeft een skistand en nog 50 andere sportprofielen.
Je kunt via de computer zelf bepalen wat je tijdens je skiën op je display wilt zien (bijv. snelheid, afstand en hartslag etc) en je kunt meerdere displays aanmaken per sportprofiel.

Xx10

Ik heb sinds augustus de Vivoactive HR van Garmin, op de MTB gewoon goed, gekoppeld met Strava.
wintersport ga ik 1e week januari proberen.

Loat goan

Ik heb deze zomer garmin fenix 3 hr gekocht.
Best tevreden over.
Vertrek morgen naar val d’isere voor een week en voor de eerste keer testen voor te skiën.
De sneeuw lijkt alvast goed

sporthorloge geschikt om te skiën

Hmmm zou een paar goede ski’s niet handiger zijn, dan een horloge onder je voeten? :-) :-)

Ik heb het Tomtom model van voor de Adventurer (ziet er 100% identiek uit, buiten de ski functie is er niet veel veranderd). Best leuk product voor looptraining op hartslag. Heb dat ook eens voor enkele runs op de piste gebruikt. Leuk om je hartslag dan te zien.

Maar eerlijk gezegd ben ik gestopt met alle gadgets als ski trackers etc.

Stel jezelf even de vraag: wat wil je met die info gaan doen? Op FB posten dat je die dag xx aantal km gedaan hebt? Yeah, so what…wie gaat er verder van wakker liggen.

De reden dat ik daar allemaal mee gestopt ben, is dat je gewoon meer tijd krijgt om van de essentie te genieten: landschap, gezelschap, sport…

Iedereen volgt met spanning de sneeuwberichten, en als je eenmaal daar bent, dan zou je alweer naar electronische schermpjes gaan turen…;-)

Glij blij door die brei :-)

@bram82 @interjrs
Ik heb een iWatch maar op vakantie neem ik hem nooit mee. Geen zin weer een extra lader mee te moeten nemen; ik vind dat de batterij best snel leegloopt. Thuis geen probleem vind ik maar onderweg vertrouw ik liever op mijn Suunto.

*bericht bewerkt door Skimams op 11 dec 2016 15:18

mama on a mission in the snow

Mbt je vraag over Fitbit het volgende:

Ik heb ongeveer anderhalf jaar lang een Charge HR gebruikt. Of beter gezegd heb ik er twee gebruikt…De eerst viel letterlijk na ongeveer een half jaar uit elkaar. De tweede, door Fitbit vervangen, heeft het iets langer uitgehouden.

Vwb de werking van het apparaat was ik dik tevreden. Alleen de afwerking was om te huilen. Wellicht dat dit bij de andere modellen beter is.

Omdat dit exemplaar geen GPS heeft kun je hem alleen als GPS tracker gebruiken icm een mobiele telefoon.

Vanaf aankomende kerst heb ik een Garmin Vivoactive HR. Ik ben heel erg benieuwd hoe die op de piste en tijdens mijn andere sportactiviteiten gaat bevallen. Tot nu toe altijd erg goede ervaringen met Garmin gehad.

Heb de Garmin fenix 3. Perfect voor het skiën! Grote voordeel is dat hij het makkelijk een dag volhoud met gps aan. TomTom en polar redden dat vaak niet…

null

Garmin fenix 3 hr vorige week getest en goedgekeurd.
Zet hem aan bij het begin en weer uit bij de middagpauze.
Daarna bekijk ik alle gegevens, maar tijdens het skiën geniet ik van het landschap en kijk ik er niet op.
Werkt perfect en heel nauwkeurig!
Geeft alle gegevens die nodig zijn!

Ik gebruik de Garmin VivoActive HR, werkt perfect.

Morgen weer richting huis, maar mijn vriendin heeft de TomTom adventurer maximaal kunnen testen de afgelopen dagen! Zal na thuiskomst proberen een kleine review te posten.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik gebruik de Garmin VivoActive HR, werkt perfect.

rickhavinga op 21 dec 2016 12:48

@rickhavinga
Wat bedoel je met perfect?

Filtert deze de skiliften er automatisch uit bijvoorbeeld?

*bericht bewerkt door bram82 op 27 dec 2016 21:58

Jep, liften herkent hij automatisch door de barometische hoogtemeter.

Heb me inderdaad vandaag ook de Garmin VivoActive HR aangekocht - was mijn inziens beste qua prijs kwaliteit. Ook aangezien ik niet constant sport en deze ook goed kan gebruikt worden als Smartwatch in combinatie met smartphone…
Blijkbaar kan die goed het verschil halen uit lift en skien.
Eind januari ga ik hem testen in Paradiski!

Ik loop al een dik jaar met de M400, en heb hem vorig jaar ook een paar keer mee op de pistes genomen, omdat ik zag dat er ook een sportprofiel voor skien was. Wel eens leuk, zeker als beginner had ik geen idee van snelheid, totale afstand etc. Ik heb het niet in detail uitgezocht, maar denk niet dat hij liften etc er uit filtert. Je hebt wel een hoogteprofiel en hartslag erbij, ook leuk.

Ik ga komende vakantie eerder een paar apps uitproberen denk ik, m400 is zeker niet specifiek voor skien.

Plaats een reactie