Welk skigebied volgend weekend?

Hoi,
Voor volgend weekend 17 t/m 20 december ben ik met mijn vriendin op zoek naar een skigebied.
Gezien de huidige piste omstandigheden en weersverwachting weet ik niet goed waar we het beste naar toe kunnen gaan.
Daarom zou ik heel blij zijn met goede tips van jullie!

We zitten aan de volgende criteria te denken.

  • Goed gebied voor beginners. (mijn vriendin wil Nederlands- of Engelstalige les)
  • Rij afstand max rond de 900 km
  • Een gebied welke open is met goede pistes uiteraard ;)

Zelf al gekeken naar Lermoos/Ehrwald of Flims bijvoorbeeld.
Maar kan niet goed vinden of deze gebieden dan open zijn en hoeveel pistes/liften bijvoorbeeld.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Vriendelijke groet,
Jasper

Of en nu al Nederlandstalige skiles is weet ik niet, maar Engels ongetwijfeld: Obergurgl-Hochgurgl. Bijna alle pistes open en van zeer goede kwaliteit. Lekker rustig ook, in vergelijking met bijvoorbeeld Sölden. Daar hebben ze ook veel open, maar daar kan het behoorlijk druk zijn met dagjesmensen (die dan dus niet die 20 minuten verder doorrijden naar Obergurgl).

Dank je Gigi. Ben jij daar toevallig al eens geweest? Mijn vriendin is namelijk echt beginnend skiër en lees dat het voor beginners een lastig gebied is.
Maar lijkt ons wel een leuk gebied.

Ben er twee keer geweest. Er is genoeg mooi blauw te skiën, vooral boven Hochgurgl. En een skileraar weet zeker raad met echte beginners. Ik heb er ook wel gezien op die pistes. Niks aan de hand.

Top. Dank je voor de info Gigi. Staat nu bovenaan ons lijstje.

@jaspervano
Ik heb er vorig weekend geskied en ik ben t helemaal eens met Gigi ?

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/326686/live-fotore…

Blogger, skiër, verslaafd :-)

Op deze site staat dat het minder geschikt is voor beginners, maar het is echt goed te doen (ben er ooit mijn 2e weekje geweest). Hochgurgl iets makkelijker, maar Obergurgl ook prima te doen.

Enige lastige kan zijn de verbinding vanaf de Festkogel naar beneden. Die is blauw maar wat smal en snel kapot geskied als t wat warmer is. En zeker met wat les is dat een prima gebied (en nu nog wel betaalbaar denk ik).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

en de wurmkogel dan

en de wurmkogel dan

christ66 op 10 dec 2016 21:33

Wat is er met de Wurmkogl?

@GiGi en @ruud dank voor jullie reactie. Obergugl staat inmiddels geboekt. Nu al zin in!

Welke route heb je gereden @ruud fernnpass?

@ jaspervano
Ja Fernpass: is geheel sneeuwvrij
Je hebt hoogstens last van een vrachtauto voor je ?

Blogger, skiër, verslaafd :-)

@ruud oké mooi. Bedankt!!

(Lermoos)Zugspitze is al open.
Er ligt voldoende sneeuw.
Mijn dochter krijgt daar op het moment cursus voor een certificaat tot skilerares.
Veel plezier…

wij willen ook een lang weekend. Donderdag vertrekken en zondag terug. Maar het liefst met het vliegtuig. Helaas zijn er weinig vluchten! of je moet 3x overstappen. Heeft iemand daar nog tips voor? Met het vliegtuig naar de sneeuw zodat we zo snel mogelijk op de piste staan. land maakt niet veel uit…

Als die vluchten er (nog) niet zijn wordt het lastig…

Als die vluchten er (nog) niet zijn wordt het lastig…

GiGi op 11 dec 2016 11:03

meeste vluchten zijn pas een week later (kerstvakantie). Maar het kan zijn dat ik een luchthaven over het hoofd gezien heb ;-)

Hoop hier de gouden tip te vinden !

Donderdag heen, zondag terug… Je kan gewoon direct van Amsterdam op Innsbruck met vluchttijden die ideaal zijn voor het skiën: vroeg heen, laat op de dag terug… Goedkoop is het alleen niet.

null

@gigi

inderdaad ideale tijden. Had misschien in mijn bericht nog even moeten vermelden dat we het liefst vanaf eindhoven of rotterdam vliegen. Wij komen uit Zeeland en naar Amsterdam is al gauw 2 uur rijden. Volgens mij zijn we dan bijna sneller op locatie door gewoon met de auto te gaan. Meeste skigebieden is toch al snel 1u tot 1,5 uur rijden vanaf het vliegveld.

Ik ga nog ff verder zoeken ;-)

@gigi

we stappen toch maar in de auto en gaan een dag langer. Qua reistijd maakt het niet zo heel veel verschil. Nu nog even zoeken naar de beste sneeuw ;-)

Plaats een reactie