Goedkope skikledij

Favorit heeft ook regelmatig leuke aanbieding van kleding van bekende merken. Wel is het soms kleding met een “foutje”.

Wow thanks voor de vele reacties!

  • Decathlon ziet er echt wel goed uit. (Als we wachten tot de solden lijkt op hun huidige prijzen misschien zelfs nog iets af te gaan?)
  • Lidl lijkt op het eerste zicht top! € 20,- voor een jas, € 15,- voor een broek en € 5,- voor handschoenen is echt GEWELDIG!!!
  • Scapino lijkt me ook top. € 50,- voor een jas, € 35,- voor een broek en € 10,- voor handschoenen is best netjes. (+ Betere kwaliteit dan Lidl?)
  • Snowshop.de, plutoshop.nl en limango.nl lijken erg leuk, maar helaas toch ook best wel duur …
  • We gaan zeker 3 dagen (shortski formule). We moeten enkel nog beslissen welk gebied het wordt; waarschijnlijk Massif du Dévoluy. En de volgende keer is minstens 1 jaar later maar meer waarschijnlijk helaas nog later … (laatste keer met deze groep is ook al weer 4/5 jaar geleden)
  • Ja lenen kunnen we wel voor een paar dingen - maar zeker niet genoeg voor onze groep helaas…
  • Tweedehands vinden we ook niet superfijn aangezien er dan ook maar een paar van ons iets vinden waarschijnlijk en dat we dan een auto moeten hebben om dat te gaan oppikken. Misschien dan toch maar 3 daagjes in (minder kwaliteitsvolle) B-merk kleding.
  • Hahaha thanks voor de aanbieding maar we zijn allemaal vrij kleine, magere jongens :p dus allemaal maatje small / medium :p zal niet lukken vrees ik. Wel bedankt voor de tip van de AH, zal ik zeker eens langs gaan!
BudgetSki op 11 dec 2016 00:28

Aldi en Lidl hebben prima kwaliteit skikleding voor waar je naar op zoek bent, heb er zelf de eerste 2 jaren ook mee geskied tot ik wist dat ik zeker door ging met skiën. Jas en Broek zijn lekker warm, enige nadeel is dat de jas minder ventileert dus je sneller gaat zweten.
Handschoenen zou ik daar niet kopen, omdat mijn ervaring is dat wanneer ze een beetje vochtig worden je de binnenvoering er telkens mee uittrekt wanneer je je handschoenen uit wilt trekken en daardoor heel snel de warmte van de handschoen met name in je vingertoppen is verdwenen. Voor 20euro heb je fatsoenlijke Barts handschoenen wat ik je zou adviseren.

De kleding van de lidl is prima om warm en droog te blijven. Desnoods doe je een extra laagje eronder.
Van ademen en ventilatie moet je niet veel verwachten, maar dat is bij veel duurdere kleding ook maar de vraag. Nou ja, dan doe je je rits een beetje open.
Mijn kinderen skiën in lidl kleding. Zo is het heel goed betaalbaar als ze er elk jaar uitgroeien.
Ook met sneeuw en regen blijven ze warm. Het is ook nog eens stevig spul, het is na 2 weken wintersport nog als nieuw.
We hebben vorig jaar een setje weer op marktplaats verkocht.

Voor mij de belangrijkste reden om het niet voor mezelf te kopen is de pasvorm. Als je enige lengte wilt kopen valt het allemaal behoorlijk ruim. En aangezien skikleding bij mij jaren meegaat koop ik dan liever iets mooiers. Maar voor één keer is het prima.

Handschoenen zou ik niet doen. Zeker als snowboarder krijgen die veel te verduren en daar leggen zelfs veel duurdere handschoenen het af. Maar!!! Eens in de zoveel tijd verkopen ze motorhandschoenen. Daar heb ik jaren mee gesnowboard en dat voldoet heel behoorlijk.
Voor skiëen zijn ze misschien te dik. Dat weet ik niet.

*bericht bewerkt door Taan op 14 dec 2016 09:38

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe o’neill skijas via de site blue-tomato.com gekocht. De outlet van hun is ook de moeite om een kijkje te nemen. De jas was afgeprijsd van 189 naar 55 euro.
En dan heb ik geluk om vlakbij Maasmechelenvillage te wonen waar een outletwinkel van Protest ligt. Dus mijn skibroek vorige week gekocht is van Protest en die heeft 65 euro gekost in de outlet.

Ik heb ze alleen nog maar indoor aangehad, dus ik kan nog niet zeggen hoe de kleding ventileert in de openlucht!

Plaats een reactie